פעילויות יום העצמאות לכל המשפחה בירושלים (צילומים: דניאל אלוני, דור קדמי, באדיבות מוזיאון בגין, יח"צ מוזיאון ארצות המקרא)
פעילויות יום העצמאות לכל המשפחה בירושלים (צילומים: דניאל אלוני, דור קדמי, באדיבות מוזיאון בגין, יח"צ מוזיאון ארצות המקרא)

חוגגים עצמאות – גם היום, חמישי, מגוון אפשרויות בילוי ברחבי העיר

יום העצמאות ה-74 למדינה: טריווית קולנוע בסינמטק, שירה בציבור במוזיאון ארצות המקרא, אלבום תמונות קפואות במגדל דוד ועוד שלל אפשרויות ממתינות לכם ברחבי העיר. בילוי נעים וחג שמח

פורסם בתאריך: 5.5.22 06:42

גן סאקר, גן העצמאות, גן הפעמון, פארק גילה, גן הוורדים, יער ירושלים, ולמעשה כל פארק עירוני שיש בו שטח פנוי, מנוצל היום, חמישי, יום העצמאות ה-74 למדינה למנגל, כמובן. אלפי משפחות ירושלמיות צפויות לצאת מבתיהן במהלך השעות הקרובות ולהמשיך בחגיגות יום ההולדת לישראל.

בהתאם לכך, כוחות הביטחון וההצלה, כמו גם עובדי עיריית ירושלים – בדגש על מערך הניקיון – ערוכים לפעילות מוגברת בפארקים ובמוקדי הבילוי האחרים. על מנת שכל ציבור החוגגים יוכל ליהנות מאזורים נקיים ונעימים – חשוב להדגיש – על כל משפחה לאסוף את האשפה שלה ולהשליך אותה לפח.

ואם אתם לא בקטע של המנגל המסורתי, ירושלים מציעה לכם מגוון אפשרויות בילוי נוספות בין אם במרחבים פתוחים ובין אם במוסדות התרבות הממוזגים. כל אחד והבחירה שלו.



מהו הסרט הישראלי המצליח ביותר בכל הזמנים? באיזו שפה נוספת צולם הסרט "תעלת בלאומליך"? מהו הז’אנר הקולנועי שקיים אך ורק בישראל וכמובן, מי באמת יודע לצטט את ויקטור חסון וחכם חנוכה?

לרגל יום ההולדת ה-74 של ישראל, הסינמטק מקיים אירוע חד פעמי לחובבי הטריוויה והקולנוע הישראלי – חידון חגיגי נושא פרסים. הבמאי אלון גור-אריה, שינחה את הטקס, אומר בהומור: "החידון הינו תגובה ציונית הולמת לחידון התנ"ך המשודר ביום העצמאות בטלוויזיה. חיזוק לכך היא העובדה שרוב האנשים מצליחים לצטט טוב יותר את הדרשה מ"אלכס חולה אהבה" מאשר את דרשת הבר-מצווה שלהם". (ה’, 5.5, 18:00. הסינמטק – דרך חברון 11. 10 שקלים).


פסטיבל עצמאות בתיאטרון הקרון (צילום: אילן בשור)

פסטיבל עצמאות בתיאטרון הקרון (צילום: אילן בשור)


בגן החיות התנ"כי יקיימו בנוסף לפעילות הרגילה גם שני סיורים מודרכים, שבהם המבקרים יכירו מקרוב את התצוגות, ישמעו סיפורים מחיי היום-יום של הגן, ילמדו מה בעלי החיים אוכלים וייהנו מחוויה יוצאת דופן בגן. (ה’, 5.5, 10:00, 14:00. משך כל סיור כשעתיים וחצי. במחיר הכניסה לגן החיות – 63-49 שקל).

גם באקווריום ישראל יתקיימו סיורים מודרכים להכרת התצוגות ובעלי החיים הימיים המרתקים החיים באקווריום, ישמעו סיפורים מרתקים מעבודת הטיפול, והתפעול המאתגר ועוד. משך כל סיור כשעה וחצי. (ה’, 5.5, 10:00, 15:30. במחיר הכניסה לאקווריום – 57-47 שקל).


אקווריום ישראל (צילום: דניאל אלוני)

אקווריום ישראל (צילום: דניאל אלוני)


בתיאטרון הקרון יחגגו את יום העצמאות עם הצגות, מופע מוזיקלי, מופעי חוצות, סדנאות יצירה, להטוטנים ועוד שלל אירועים והפתעות במהלך יום שלם ובחינם לגמרי לכל המבקרים (בהרשמה מראש) בתמיכת אגף תרבות ואמנויות בעיריית ירושלים. בתוכנית – סדנת יצירה ‘מטס של שלום’ עם נילי דביר; ההצגה ‘הגשם האחרון של סבא אהרון’ על פי ספרו של מאיר שלו; היצירה ‘חיבוק משפחתי’, ההצגה ‘למה בכה הדג’, ההצגה ‘אחותי הגדולה מכולם’ ומופע שירי הילדים ‘מצד לצד’ עם להקת אקוט. (ה’, 5.5, 16:30-11:00. תיאטרון הקרון בגן הפעמון. הכניסה חופשית בהרשמה מראש).

בהיכל שלמה יתקיים האירוע ‘שבעים פנים לחברה הישראלית’. בתוכנית: מוזיקה יהודית וישראלית מגוונת, כליזמר, לאדינו, חזנות, מוזיקה אתנית, פאנל עצמאות מיוחד עם ד"ר רוביק רוזנטל וד"ר אבישי בן חיים, מופע מיוחד עם חנן יובל והחזן יעקב מוצן, שחרית חגיגית ומאכלי עדות. (ה’, 5.5, 8:30. היכל שלמה).
במוזיאון חצר היישוב תוכלו ליהנות מתיאטרון חי, סיורים מודרכים ומשחק אינטראקטיבי תחת הכותרת ‘רבותי ההיסטוריה חוזרת’. (ה’, 5.5, 15:00-10:00. מוזיאון חצר הישוב הישן. הכניסה חופשית).


מוזיאון בגין (צילום: באדיבות המוזיאון)

מוזיאון בגין (צילום: באדיבות המוזיאון)


תיאטרון פסיק יציג את ‘יהיה בסגר’, על שלושה אחים הנדרשים לשהות יחד בבידוד למשך מספר ימים מחשש שנדברו בקורונה. (ה’, 5.5, 10:00. תיאטרון פסיק. הכניסה חופשית). עוד תוצג ההצגה "המשקפיים של בגין" (12:00).

תיאטרון האינקובטור יציג את ‘אנשים גדולים בארץ קטנה’ – הצגה המספרת את סיפור הקמת המדינה דרך מפגש עם דמויות בולטות בהיסטוריה של הציונות באמצעות הומור, תנועה והמון דמיון. (ה’, 5.5, 13:00-10:00. בתשלום).

בית עגנון בארנונה יארח הפנינג עצמאות אשר יעסוק במושג העצמאות – לילדים, ליוצרים ועוד, זאת דרך הצגות, מפגש עם הסופרת והמאיירת עינת צרפי וסדנאות אמנות. (ה’, 5.5, 10:00. בית עגנון).

 

 

במוזיאון מגדל דוד יחגגו את יום העצמאות תחת הכותרת ‘אלבום ירושלמי’. "ביום העצמאות הקרוב, התמונות "הקפואות" מחיי העיר בעבר, יזכו לחיים חדשים בעזרת אמנויות הבמה השונות: מחול, מוזיקה, משחק ותפאורה. ברחבי המצודה העתיקה יוצגו 5 תמונות מחיי העיר המתארות חמישה רגעים מכוננים, חמישה ספורים בלתי נשכחים השזורים בחייה של העיר", כך נמסר. (ה’, 5.5, 16:00-10:00. מוזיאון מגדל דוד. הכניסה חופשית בהרשמה מראש).

במוזיאון ארצות המקרא יוציאו לדרך את חגיגות 30 השנים למוזיאון ביחד עם חגיגות יום העצמאות תחת הכותרת ‘שלושים בחמישי’. מה בתוכנית? כמיטב המסורת של המוזיאון – מופע שירה בציבור עם שרה’לה שרון, ולאחר מכן הדרכות בגלריות המוזיאון ועוד. (ה’, 5.5, 14:00-10:00. 10 שקלים).


פעילות לכל המשפחה במוזיאון ארצות המקרא (צילום: יח"צ המוזיאון)

פעילות לכל המשפחה במוזיאון ארצות המקרא (צילום: יח"צ המוזיאון)


במוזיאון המדע יתקיים האירוע ‘נפלאות הבד’ – מתחם בד חווייתי הכולל סדנת אריגת נחשים, סדנת מחדוש ועוד. עוד במוזיאון – מופע שירי הילדים ‘מגש הקצב’ (בשעות 12:00, 13:30, 15:30) עם שיריו של נתן אלתרמן. (ה’, 5.5, 18:00-10:00, מוזיאון המדע. 10 שקלים).

‘מטס הקומקומים’ הוא שמו של אירוע אמנותי מקורי וחדשני שיתקיים בפארק מוזיאון הטבע והגינה הקהילתית ברחוב מוהליבר. (ה’, 5.5, 15:00-11:00. כניסה חופשית).


"חיבוק משפחתי" בתיאטרון הקרון (צילום: דור קדמי)

"חיבוק משפחתי" בתיאטרון הקרון (צילום: דור קדמי)


גבעת התחמושת תארח את תערוכת צה"ל המסורתית בהובלת סיירת הצנחנים. בתערוכה יוצגו רכבים, אמצעי לחימה, רכשנים ומכשירי קשר חדישים, תתקיים תחרות נינג’ה לצנחנים ועוד. (ה’, 5.5, 17:00-9:00. גבעת התחמושת).

מוזיאון חי – חגיגות 100 שנים להקמת שכונת רחביה (יום חמישי, 5.5.2022):
19:30-15:00 – ברחובות שכונת רחביה.
21:00-19:30 – מופע סיום ברחבת הסוכנות.
בתוכנית: סיפורם ופועלם של הראשונים, סוללי הדרך אשר יומחזו ברוח שנות ה-20 וה-30 המשוחזרות ויקומו לתחייה ברחובות רחביה, באמצעות תלבושות, אביזרים, טעמים ומלאכות עתיקות. חווית מפגש עם הווי החיים, הצלילים, הטעמים והאירועים ההיסטוריים של השכונה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר