גיא הראל (צילום: אורן בן חקון)
גיא הראל (צילום: אורן בן חקון)

דעה | עיתונות ספורט? לא בהפועל – הראיון של גיא הראל הותיר את האוהדים המומים

בראיון אחד על אחד עם שי האוזמן נחשפה המון אינפורמציה חדשה על שהתרחש מאחורי הקלעים בהנהלת הפועל, ומיד עולה התהייה - היכן היו כתבי הספורט אשר סיקרו את הקבוצה? ואיך זה קשור ל"כל העיר" ולמקומונים בכלל? | טור דעה

פורסם בתאריך: 14.7.22 08:53

הראיון שגיא הראל נתן לשי האוזמן בערוץ הספורט השבוע באמת היה מהמם, ולא במובן של המחמאה הגנרית "מהמם" אלא ברמה המילולית: הוא פשוט הותיר את הצופה המום, בטח אם הצופה הזה הוא אוהד הפועל, ועל כך יעיד השיח הער של האוהדים ברשתות החברתיות למחרת הדברים שנאמרו שם. הסיבה לתדהמה היא הפער האדיר בין אפס המידע שיש לאוהדים על מה קורה בהנהלת הפועל ומאחורי הקלעים של הקבוצה, לבין מבול המידע החשוב, המפתיע הביזארי והמשעשע שניתן שם. זה די מדהים שלמרות שחצי מהתשובות של הראל היו "לא רוצה לגלות" בכל מיני וריאציות – הראיון עדיין הכיל מלא אינפורמציה חדשה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


אחד הוויכוחים שחוזרים על עצמם בפורומים שונים של אוהדי הפועל שאני נמצא בהם (אני די מכור לנכתב שם) הוא האם ההנהלה, שזה בעצם גיא הראל ואייל חומסקי, מספרים לנו את האמת לגבי מצב הקבוצה: כמה כסף יש? לאן פנינו מועדות? לאיפה נעלם ג'יילן אדאמס? ומי לעזאזל הבעלים של הפועל מבין כל האמריקאים עם הכיפה שמגיעים אחת לרבעון לארנה בחולצות משבצות? אם יש משהו שהראיון הזה הוכיח הוא שהציפייה שהאמת תימסר לאוהדים מידי ההנהלה עצמה היא מופרכת. הדרישה לשקיפות שנשמעת מכל מיני אוהדים מעידה על חוסר חיבור למציאות, כי כל מה שמנהלי קבוצות ספורט בארץ עושים זה להסתיר דברים מהאוהדים, זה שם המשחק. הבעיה היא ששחקן משמעותי מאוד במשחק הזה הפסיק לשחק כבר לפני הרבה שנים, והותיר את המגרש להופעת סולו של כל מיני הודעות רשמיות מטעם המועדון.

מי שאמורה לספק לאוהדי הפועל את כל המידע הזה באופן שוטף זו עיתונות הספורט. לא קוראים לה תקשורת, אגב, "תקשורת" זה שם כולל, מוזר ולא מחייב לכל מי שעוסק בהעברת מסרים להמונים וכולל אנשים כמו רני רהב ו"שוקו" מ"בובה של לילה" שאינם עיתונאים. העיתונות פשוט לא מסקרת את הפועל כבר שנים, וכן – זה כולל גם את "כל העיר" ושאר המקומונים שפעם ידעו לספר לאוהדים את כל מה שהנהלת הפועל ניסתה להסתיר. המצב המתוקן הוא שכל מה ששמענו השבוע בראיון עם הראל היה מתפרסם במהלך השנתיים-שלוש האחרונות במקומונים, בעיתונים היומיים ובאתרי הספורט, וכך שום בעלים לא היה נשאר אנונימי ליותר משבועיים, שום מריבה בין אורן עמיאל להראל לא היתה נותרת ברמת משפט סתום וגובהו של התקציב השנתי לא היה ג'סטה שחומסקי עושה טובה כשהוא מגולה אותו לאוהדים.

אני לא מאשים את המקומונים, שבעשור פלוס האחרונים סובלים בכל הארץ מירידה מטורפת בתקציבים שלהם עד רמה שאין להם באמת יכולת להחזיק כתבים טובים במשרה מלאה כדי שיספרו לכם את מה שהראל מנסה להסתיר.

אני בהחלט מאשים את העיתונות הארצית, כי שם יש עדיין כסף ויש כתבים אבל לא באמת עושים עיתונות. אני יודע בוודאות שלפחות כתב אחד באחד מכלי התקשורת הארציים (ומרשה לעצמי להאמין שהוא לא היחיד) ידע במשך תקופה את השם של אותו גרינברג, הבעלים הנסתר הקודם של הפועל, אבל בחר לא לפרסם את זה. אפילו שי האוזמן עצמו, לאור השאלות הנוקבות שלו את הראל בראיון, ניכר שידע לא מעט פרטים על מה שקורה בהפועל בשנים האחרונות. למה לא סיפר את זה אף פעם ב"חמישיות"?

 

 

גיא הראל לא אשם שאף אחד רציני לא רצה לקנות את הפועל אחרי אורי אלון חוץ מגרינברג אחד שהתגלה כלא מחובר, ואז העביר את הכוח לאיזה דיויס אחר שבכלל לא התעניין בכדורסל. אני חושב שהוא עשה טעות שבחר לבוא להתראיין ועדיין לשמור על מדיניות עמימות מבלבלת, אבל זה כבר שיקול שלו. לפעמים עדיף לדבר הכי דוגרי בטלוויזיה, גם אם בעקבות הדברים כמה מאמנים לא ידברו איתך תקופה, מאשר לנסות להלך בין הטיפות ולתסכל אוהדים. עם מאמנים תמיד עושים סולחה בסוף, עם הקהל זה יותר קשה.

רק בדבר אחד יש לי טענות להראל, וזה לגבי הגאווה שלו בכך שהתאהב בקטש והלפרין. סבבה להתאהב במאמנים ודמויות שקשורות לקבוצה, יכול להבין את זה אם כי כשזה נהיה שיטתי זה קצת מוזר, אבל בעיקר הפריע לי זהות מושאי האהבה. בסופו של דבר מדובר בשני מכביסטים, אחד מהם חתך מהפועל באמצע העונה לפנאתיניקוס ומשם חזר בסוף למכבי והשני, עם כל הסימפטיה שלי אליו, נסע מיד עם סיום העונה הנוכחית לחופשה בחו"ל עם עמי ביטון ורגב פנאן. אני סבבה עם מנכ"ל שהוא מתאהב כרוני אבל ממש מעדיף שיתאהב במקום ברפי מנקו ודן שמיר. הם משלנו.


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אריה

    חסר מושג כרגיל: רפי מנקו זה שונא הפועל, יותם הוא הפועל יותר ממך וממני ולכן אם יש לו חברים שהם מכביסטים זה בסדר גמור, לכולנו יש…

  2. אייל

    היות וטובי שחקני ומאמני הכדורסל בישראל עוברים במכבי בשלב זה או אחר של הקריירה שלהם זה לא נכון לסווג את יותם וקטש כאנשי מכבי. ליאור אליהו שהיה מאוד מזוהה עם מכבי עבר להפועל והיום מצהיר שזאת היתה התקופה הטובה בקריירה שלו.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר