אירוע השקת "האקוסיסטם הקולנועי" בבית הנסן (צילום: דניאל פרסאי)
אירוע השקת "האקוסיסטם הקולנועי" בבית הנסן (צילום: דניאל פרסאי)

סינמה ירושלים: ארבעה מיליון שקלים להפקות שיצולמו בעיר

המיזם לקולנוע ולטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים אחראי על ההשקעה. בין ההפקות שיזכו למענק: משחק מחשב אינטראקטיבי והסרט "ג'רוזלם 2"

פורסם בתאריך: 15.9.17 08:40

המיזם לקולנוע ולטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים אישר השקעה בסך כולל של יותר מארבעה מיליון שקלים בהפקות קולנוע וטלוויזיה ישראליות, שיופקו ויצולמו בירושלים. בין הזוכים לתמיכה כספית: "נפש פתלתלה", סרטה החדש של טליה לביא ('אפס ביחסי אנוש'), ו"ג'רוזלם 2", סרט ההמשך לסרט הקאלט המצליח מבית היוצר של האחים יואב ודורון פז.

על ההשקעות בישרו אנשי המיזם לקולנוע ולטלוויזיה במהלך אירוע שהתקיים בבית הנסן להשקת 'אקוסיסטם קולנועי', שיאגד את כל היוצרים, אנשי הצוות, האולפנים והיזמים בעיר לפעילות משותפת.

עוד החליטו אנשי המיזם כי לראשונה תינתן תמיכה בשתי הפקות לזכיינית רשת: "קוֹרוּס", קומדיה מוקומנטרית על חייהם עמוסי התלאות של שחקני תיאטרון מתחילים בירושלים, ו"ככלות הכול", סדרת אנימציה קומית המתרחשת בישראל שלאחר מלחמה גרעינית אזורית, שהחריבה את המדינה.

כמו כן, כצעד ראשון בעקבות כניסת המיזם לעולם ה־Gaming והמציאות המדומה (VR), הוחלט על השקעה בפיתוח משחק מחשב אינטראקטיבי ייחודי.

אודי בן דור, מנהל הפיתוח העסקי בהרל"י: "הקולנוע התפתח לתחום כלכלי משמעותי בעיר. המיזם יפעל להקמת חממות ליוצרים בתחום, ולהקמת אולפנים חדשים ומתקדמים מתחומי הצילום, העריכה ועוד".

יורם הוניג, מנהל המיזם לקולנוע ולטלוויזיה מוסיף: "אנו גאים על כך שיותר ממחצית מקבלי התמיכה הינם תושבי העיר. המיזם ממשיך לקבוע קו חדשני וכבר במועד זה אנו תומכים בהפקה ובפיתוח של תחומים חדשים, של סדרות רשת ושל משחקי מחשב".


מתוך הסרט "מכתוב" (צילום: יח"צ)

מתוך הסרט "מכתוב" (צילום: יח"צ)


יצוין כי בשבועות הקרובים יעלו לאקרנים סרטי קולנוע שצולמו בירושלים בשנה החולפת בתמיכת המיזם, ובהם "מכתוב", סרטם הראשון באורך מלא של גיא עמיר וחנן סביון, יוצרי "עספור" ו"פצועים בראש", ובכיכובם; ו"העדות", סרט הביכורים של היוצר הירושלמי עמיחי גרינברג שהוקר השבוע בפסטיבל ונציה.

בנוסף, בנובמבר, במסגרת פסטיבל האנימציה הבינלאומי "AniNation", יוקרן בבכורה עולמית סרט האנימציה "The legend of king Solomon", סרטו של חנן קמינסקי, המספר את סיפורו של המלך שלמה. הסרט, שכולו צויר והונפש באולפני 'סנובול' בירושלים, הוא סרט האנימציה הראשון באורך מלא Made in Jerusalem.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר