פגייה חדשה בהדסה עין כרם (צילום: דוברות הדסה)
(צילום: דוברות הדסה)

שיאנית הלידות: אישה חרדית ילדה בפעם ה-20 בהדסה עין כרם

היולדת, חרדית, בת 42, ילדה את הילד ה-20 שלה. המיילדת עליזה אלטמרק מתארת: "האמא מאוד התרגשה כאשר התינוק הועבר אל זרועותיה, מה שמראה שזו אותה אהבה ואותה ההתרגשות עם כל ילד שנולד, ולא משנה כמה ילדים כבר יש בבית"

פורסם בתאריך: 20.12.17 23:35

התרגשות אחזה בצוות חדר היולדות בהדסה עין כרם החודש כאשר היולדת עדכנה את הצוות כי זוהי הפעם ה-19 שהיא מגיעה לחדר הלידה ולמעשה זוהי הלידה ה-20, מבלי לדעת כי מדובר במספר שאינו שגרתי עד כדי כך שיעורר תגובות נרעשות. "הגעתי למשמרת בחדרי הלידה, ועם כניסתי לחדרה של היולדת, דווח לי שזוהי לידתה ה-19", מספרת המיילדת עליזה אלטמרק. "כמיילדת עליי להבין כמובן מי היולדת הנמצאת מולי, למי אני מסייעת בלידה. הקשר איתה מאוד חשוב. לכן התחלתי להעמיק בהיכרות איתה ובלידות הקודמות שעברה, בדקתי איתה באילו משקלים נולדו ילדיה, מהו המשקל המשוער בלידה הנוכחית, והיה לי חשוב להבין ממנה אם יש צורך כלשהו או רצון מיוחד לקראת הלידה עצמה, אם היא זקוקה לסיוע מכל סוג. היא מצידה הייתה רגועה ונינוחה".

 



המיילדת עליזה אלטמרק, חדר הלידה בהדסה עין כרם (צילום: דוברות הדסה)

המיילדת עליזה אלטמרק (צילום: דוברות הדסה)

הלידה של היולדת התקדמה כאשר עליזה לא עזבה את חדרה. "בשלבים הראשונים היא התפלאה שהלידה לא מתקדמת מהר כמו לידותיה הקודמות", מספרת אלטמרק בחיוך, "אבל הרגעתי אותה והסברתי שהתהליך יכול להשתנות בין לידה ללידה, והבטחתי לה שיהיה בסדר. ובאמת כך היה, לאחר התחלה מעט איטית התקדמה הלידה במהירות כשאני תומכת בכל שלביה ביולדת ובתוך כמה שעות הסתיימה בבכי מרגש ועדין של התינוק הטרי. האמא מאוד התרגשה כאשר התינוק הועבר אל זרועותיה, מה שמראה שזו אותה אהבה ואותה ההתרגשות עם כל ילד שנולד ולא משנה כמה ילדים כבר יש בבית". הלידה, כאמור, היא ה-19 במספר, והתינוק הוא הילד ה-20 מאחר ויש לה תאומים בביתה.

 

 

 

"אני מיילדת בהדסה כמעט שמונה שנים" מספרת אלטמרק, "ועד כה פגשתי יולדות שהייתה זו להן הלידה ה-13, לא מעבר לכך. אבל האמת שבחדר הלידה זה לא משנה את היחס המיוחד שמקבלת היולדת מהמיילדת. מבחינת כולנו הגישה היא זהה: כל מה שחשוב לנו זה לתמוך ולהיות שם עבורה, לסייע בתהליך ושהלידה – לא משנה מה מספרה, תעבור כחווייה נעימה, בבטחה ובשלום".

פרופ׳ שמחה יגל, מנהל המערך לנשים ויולדות בהדסה מדגיש כי בעולם מוכרים מספרים גדולים יותר של לידות לאישה אחת, וישנם מחקרים מרתקים בנושא, אך לא שמע על דיווח של מספר גבוה יותר בשנים האחרונות בישראל.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אחת העם

    עוד אוכל חינם קטן בא לעולם.
    מתי תיפסק ההפקרות הזו ע"ח משלם המיסים?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר