רוצים לחגוג גם במוצ"ש - שחקני בית"ר ירושלים (צילום: שרון בוקוב)
רוצים לחגוג גם במוצ"ש - שחקני בית"ר ירושלים (צילום: שרון בוקוב)

בבית"ר בטוחים: "אם אנחנו מנצחים את באר שבע, הכל פתוח"

בבית וגן מתכוננים למשחק העונה מחר נגד הפועל באר שבע ולמרות התבוסה למכבי נתניה לא מאבדים את התקווה בנוגע למרוץ האליפות. "המאבק לא אבוד"

פורסם בתאריך: 3.5.18 12:04

זה היה אמור להיות משחק עונה של ממש, קרב אמיתי על המקום הראשון. משחק שאם בית"ר ירושלים מנצחת אותו, היא היתה מטפסת למקום הראשון עם מקדמה אדירה לקראת המחזורים האחרונים של סיום העונה. כזה היה אמור להיות המשחק מחר (מוצ"ש) בין בית"ר ירושלים להפועל באר שבע (21:00 בטדי).

אך חלומות לחוד ומציאות לחוד: בית"ר ירושלים התפרקה ביום שני האחרון באצטדיון היהלום בנתניה, כשחניכיו של סלובדן דראפיץ' ושי ברדה פשוט התעללו בשחקניו של בני בן זקן על כר הדשא ויכולת נוראית של סתיו שושן, שספג השבוע חיצי ביקורת כמעט מכל עבר הובילו לכך שאל משחק העונה בית"ר מגיעה כשהיא בפיגור של חמש נקודות מהפועל באר שבע.

בבית"ר יודעים היטב כי אסור שהיכולת ביום שני תחזור על עצמה נגד הפועל באר שבע, במה שהפך להיות משחק ההזדמנות האחרונה עבור הקבוצה, משחק שבו שום תוצאה פרט לניצחון לא תתקבל ותסגור סופית את סיפור האליפות.

"אולי זה אפילו טוב, הסטירה הזאת שחטפנו בנתניה, כדי שנתעורר ונבוא לבאר שבע בצורה טובה הרבה יותר", מציין שחקן בבית"ר בשיחה עם "ספורט כל העיר". "אם ננצח, אני מאמין שזה אפשרי עדיין לזכות באליפות, כי מכבי, כמה שהם לא טובים, מעדיפים שאנחנו ניקח אליפות ולא באר שבע, אז הם יבואו ויילחמו מולם. אם אנחנו מנצחים, הכל פתוח ב-100 אחוז, אבל אם אנחנו מפסידים האליפות ברחה לנו. גם עם תיקו אפשר להגיד שהאליפות של באר שבע".

ההפסד למכבי נתניה ביום שני לא מנע מאוהדי בית"ר ירושלים להסתער על הכרטיסים למשחק במוצאי שבת מול הפועל באר שבע. "נכון ליום שלישי הבטיחו את הגעתם למשחק 23,000 אוהדים", נמסר מהמועדון. "יש כאן הבעת אמון עצומה של הקהל במועדון. אנחנו מאמינים כי המגרש יהיה מלא, ולא בטוח כלל שהקופות תיפתחנה למכירת כרטיסים ביום המשחק".

בסופו של דבר, למרות ההפסד ביום שני והגדלת הפער של הפועל באר שבע בפסגה ל-5 נקודות, בבית וגן לא מורידים את הראש ועדיין מאמינים שאפשר לעשות את הבלתי ייאמן ולהדביק את הפער.

"הכל תלוי בתוצאה שנעשה מול הפועל באר שבע", מדגיש שחקן אחר בבית"ר. "אם ננצח הכל פתוח, כי שבוע לאחר מכן יש לבאר שבע משחק מול מכבי תל אביב. אם הם יעשו תיקו שם ואנחנו לא נאבד נקודות, הכול יכול לקרות. אמנם קצת קשה להאמין בגלל הפער שנפתח, אבל זה אפשרי. אין ספק שקבוצה שרוצה לקחת אליפות לא יכולה להיראות כמו שנראינו".

"סיפור האליפות ממש לא גמור", מצהיר שחקן נוסף בבית"ר ומסביר ש"יש לנו משחק ביום שבת על כל הקופה. אני מאמין שאנחנו מנצחים בשבת ואז ההפרש הוא רק שתי נקודות והכל פתוח".

עד כמה שחקני בית"ר מרוכזים אך ורק בשני המשחקים הקרובים, נגד הפועל באר שבע במוצ"ש וגמר הגביע ביום רביעי? ובכן, בשיחה עם אחד משחקני הקבוצה, שמסיים חוזה העונה וטרם קיבל הצעה לחוזה חדש, מתייחס אותו שחקן לעתידו: "אני לא מתעסק בחוזה שלי לעונה הבאה, זה לא מעניין אותי. מה שמעניין אותי עכשיו זה אך ורק שני המשחקים הקרובים שיש לנו 'על המדף', הפועל באר שבע והפועל חיפה. אנחנו צריכים לבוא ולעשות את העבודה. אני לא חושב שהסיכוי לאליפות אבד – הראש של כולם כבר בבאר שבע, אנחנו נלמד מהטעויות שעשינו בנתניה ונפיק מהן את הלקחים כדי לבוא כמה שיותר מוכנים למשחק. אם היינו מנצחים את נתניה הכול היה נראה אחרת".

בית"ר ירושלים (צילום: שרון בוקוב)

בית"ר ירושלים (צילום: שרון בוקוב)

"אנחנו עובדים המון מנטלית וטקטית, ככה צריך להתכונן למשחק הקרוב", מציין שחקן אחר, ותוהה: "נגד נתניה, שזה המשחק הכי חשוב שלנו העונה, לא באנו מוכנים טקטית. אני חושב שאם בבית, בטדי, שיחקנו עם שלושה בלמים, זה מאוד מוזר לא לשחק ככה בחוץ. כשפתחנו עם שלושה בלמים זה עבד יוצא מהכלל, אז למה לא לעשות את זה גם במשחק הזה?"

"יש לי הרגשה טובה לגבי שבת. אין לנו ברירה אחרת מלבד ניצחון", טוען גורם במועדון בשיחה עם 'ספורט כל העיר'. "אוחנה עשה אסיפה ביום שלישי ועודד את השחקנים. לא קרה כלום: אם אנחנו מנצחים מכבי לא יפסידו בטרנר – הם יהיו הראשונים שינצחו שם. צריך להגיד את האמת, אנחנו לא באמת כאלה טובים ובסוף זה התפוצץ. טוב שזה קרה נגד נתניה, אבל אי אפשר לבוא בתלונות: כשלא מתאמנים כמו שצריך, כשהאימונים לא ברמה גבוהה, זו התוצאה. בני לא מתרגל אף פעם הרכבים והוא בעצמו לא יודע מה ההרכב, אז לאן אפשר להגיע?".

בית"ר מגיעה למשחק בשבת, כאמור, כשהיא במרחק 5 נקודות מהפועל באר שבע. הפסד לקבוצה מבירת הנגב, האלופה בשנתיים האחרונות, יגדיל את הפער ל-8 נקודות שלושה מחזורים לסיום, ויעניק אליפות שלישית ברציפות להפועל באר שבע.

"אם בשבת אנחנו מפסידים נגמר הסיפור של האליפות. גם אם ננצח אנחנו תלויים במכבי", מציין גורם במועדון. "הפרש השערים שלנו נהיה שערורייה – הפכנו למסננת. קבוצה שרוצה לזכות באליפות לא יכולה להרשות לעצמה לספוג 40 שערים".

"אי אפשר להסתמך כל הזמן על מזל", מוסיף גורם במועדון. "אנחנו לא נראים טוב כבר תקופה ארוכה, האימונים לא ברמה גבוהה וזה בא לידי ביטוי על המגרש. אין אימונים טקטיים, אין תרגולים של הרכב וככה אנחנו נראים. לא יכול להיות שאנחנו מגיעים למשחק הכי חשוב של העונה ולא מגיעים מספיק מוכנים".

"היתה לנו הזדמנות פז לצמצם את הפער מבאר שבע לשתי נקודות, ופשוט לא עשינו את זה, לא הגענו למשחק. היינו חלשים", מסכם שחקן בבית"ר את ההפסד לנתניה.

אך הסערה האמיתית, מתברר, לא היתה על כר הדשא: במחצית הראשונה, כך נודע ל"ספורט כל העיר", התחוללה בחדר ההלבשה תקרית לא נעימה. מרסל הייסטר, שלא נכלל בהרכב, התבטא בצורה שלא מתאימה לשחקן בקבוצה ואמר, לטענת חלק משחקני הקבוצה, דברים כמו "הייתם צריכים לקבל חמישה שערים" – דבר שעורר את זעמו של עידן ורד, שלא נשאר חייב. בין השניים התפתח עימות מילולי. "עידן ורד פשוט השתולל שם, עוד שנייה זה היה עובר לאלימות", מציין שחקן בבית"ר. "הם פשוט רבו ביניהם. מרסל כועס מאוד על זה שהוא לא משחק".

מרסל הייסטר (צילום: שרון בוקוב)

מרסל הייסטר (צילום: שרון בוקוב)

"הייסטר התגרה בנו, זאת בושה", מוסיף שחקן אחר בבית"ר בשיחה עם "ספורט כל העיר". "אף אחד לא פנה אליו, זו פשוט התנהגות שהיא בושה".

 

 

ביום שני, כשבית"ר חטפה בראש מהיהלומים של דראפיץ' וברדה, החלו חגיגות על כר הדשא בנתניה, אך לא רק שם – גם בבירת הנגב, באר שבע, ובמיוחד במועדון הפועל באר שבע. קבוצתה של אלונה ברקת הבינה שניצחון במוצאי שבת באצטדיון טדי על בית"ר יסגור את סיפור האליפות תאורטית, ויוביל לכך שחניכיו של ברק בכר יוכלו לזכות באליפות כבר במשחק הבית בשבוע שלאחר מכן, מול מכבי תל אביב.

לפני התבוסה הבית"רית סיימה באר שבע עצמה בתיקו מול בני יהודה, מה שהעלה חשש גדול בבירת הנגב מכך שהצהובים-שחורים יתקרבו עד כדי נגיעה מהמקום הראשון, רגע לפני משחק העונה. ההפסד של בית"ר ופער חמש הנקודות, כשנשארו ארבעה מחזורים לסיום, גרמו לדיבורים על כך שהשמפניות בבירת הנגב כבר נכנסו למקרר.

"השמועה לא נכונה, השמפניות עדיין לא במקררים", טוען שחקן בהפועל באר שבע בשיחה עם "ספורט כל העיר" ומציין: "לא מרגישים את זה עדיין, אנחנו חושבים שזה יהיה צמוד ומותח".

עם זאת, ההפסד של בית"ר שינה את האווירה בקרב האדומים-לבנים, ושחקן אחר בקבוצה אומר: "ההפסד של בית"ר נתן מוטיבציה, וגם אם לא, עדיין היתה לנו מוטיבציה לבוא ולנצח בטדי. בסופו של דבר, אם ההפרש היה 2 ואם היה 4, המשחק הזה חשוב מאוד".

אריק סאבו, דן איינבינדר וטוני וואקמה במשחק הקודם בין בית"ר ירושלים להפועל באר שבע (צילום: ניר קידר)

אריק סאבו, דן איינבינדר וטוני וואקמה (צילום: ניר קידר)

"ברור שעכשיו גם אם נפסיד, בית"ר לא תהיה מקום ראשון", מציין שחקן נוסף בבאר שבע. "אבל זה לא משנה. המשחק חשוב לנו לא פחות משהוא חשוב לבית"ר, זה משחק עונה ובכל משחק עונה שתי הקבוצות צריכות ורוצות לנצח. מה יהיה אחר כך – זה כבר לא מעניין. אנחנו נבוא לנצח, כמו בית"ר".

כמו בבית"ר, גם הקהל של באר שבע נמצא בדריכות גדולה לקראת המשחק מחר, כשבבירת הנגב מעריכים כי כ-3,000 אוהדים יגיעו עם הקבוצה לטדי. "הקהל שלנו בטירוף לקראת המשחק והוא מדרבן אותנו", אומר שחקן בהפועל באר שבע. "אבל הוא היה בטירוף גם נגד בני יהודה, וכך גם הקהל של בית"ר בנתניה. בסופו של דבר השחקנים צריכים להציג את היכולת הטובה. שתי הקבוצות יבואו בטירוף, זה ברור".

"אם אנחנו מנצחים זה כבר 8 נקודות ואנחנו זוכים באליפות, זה בטוח", טוען גורם בהפועל באר שבע. "ברור שלהפרש יש משמעות וכל נקודה היא קריטית. בית"ר יבואו עכשיו עם רצון גדול עוד יותר לנצח, כדי להחיות את העונה. קשה לדעת מה יהיה". על כך שלבית"ר מצפה ארבעה ימים לאחר מכן גמר הגביע, טוען אותו גורם ואומר: "אני לא יודע אם זה עוזר לנו שבית"ר משחקת ברביעי והראש שלה בגביע. את זה נצטרך לראות במשחק".

חנן ממן, שהפך לאבא טרי בשבוע שעבר, הפך להיות האקס פקטור של הקבוצה מאז הגיע למועדון. חבריו לקבוצה מספרים: "חנן הוא 'שחקן-שחקן', הכל הולך לו מאז שהגיע. הוא בתקופה טובה, בעונה טובה, זו עונה כזו שבה הכל נתפס".

ממן, ודן איינבינדר, יפגשו שוב את קבוצתם לשעבר במשחק בשבת. איינבינדר, שנעדר בעקבות פציעה, עשוי לחזור להרכב ולשחק 90 דקות, וכך גם חנן ממן.

"דן לא שיחק כי הוא פצוע קצת בשרירי הבטן. בבוקר המשחק מול בני יהודה החליטו אנשי הצוות המקצועי והרפואי שהוא ישחק רק אם יהיה צורך בכך, כי פציעה כזו קצת משקרת", מספר גורם בבאר שבע. "למשחק נגד בית"ר אנחנו מאמינים שהוא יהיה כשיר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר