צילום: Fotolia
צילום: Fotolia

תפקידה של האחות בקיום הרצף הטיפולי

מדוע הפכו המעברים בין הקהילה וביה"ח למורכבים יותר, אשר מחייבים מתן טיפול איכותי, נאות, רגיש ומקצועי

פורסם בתאריך: 15.5.18 12:46

המגמות המתמשכות של עליה הן בתוחלת החיים והן במורכבות החולים הכרונים במקביל לירידה בהיצע מיטות האשפוז והשינויים החלים במערכת הבריאות המאופיינים בריבוי מטפלים ומסגרות הטיפול, הופכים את המעברים בין הקהילה וביה"ח למורכבים יותר ומחייבים מתן טיפול איכותי, נאות, רגיש ומקצועי. המעטפת הטיפולית הנדרשת עבור המטופלים דורשת את שימור רצף הטיפול תוך כדי ניהול הטיפול על ידי גורם מקצועי אחד ובממשק עם שותפי התפקיד להבטחת הטיפול המתאים. הקבוצות הנזקקות ביותר לשירותי הבריאות הן: המטופלים הקשישים, אלו הסובלים מבעיות מורכבות ומרובות, אלה הפגיעים מבחינה נפשית ואלה הסובלים ממחלות כרוניות. אלה מגיעים מידי יום אל המרפאות של מאוחדת ונפגשים עם האחות אשר מכירה אותם, את צרכיהם הבריאותיים, הפיזיים והנפשיים. תפקידה של האחות בקיום הרצף הטיפולי הוא להיות המתאמת, המתווכת בשילוב עם הטיפול שניתן על ידי רופא המשפחה שמטרתו אבטחת רצף טיפול איכותי לאורך זמן תוך מניעת הדרדרות מצבו הרפואי, הרגשי והכללי של המטופל. ישנה חשיבות שתהיה שקיפות ונגישות של המטופל לכל המידע הקשור למצבו הביופסיכוסוציאלי.

על מנת שהטיפול יהיה איכותי ישנה חשיבות של שמירה על תקשורת טובה ואיכותית בין כל המטפלים (הן במרפאות קופ"ח והן בבתי החולים) וזאת תוך שימת המטופל במרכז.

רצף הטיפול חשוב למטפלים ולמטופלים כאחד, והוא מוביל להגברת שביעות הרצון, להפחתת עלויות ולבריאות טובה יותר. שמירת הרצף הטיפולי מהותית במיוחד עבור קבוצת המטופלים הנזקקת יותר לשירותי בריאות, מטופלים קשישים, חולים הסובלים מבעיות בריאות מורכבות, חולים הפגיעים מבחינה נפשית וחולים הסובלים ממחלות כרוניות.

מאוחדת מובילה את נושא חשיבות הרצף הטיפולי בקרב מבוטחיה לאורך כל רצף החיים, החל בתינוקות שנולדו בטרם עת, בילדים, מתבגרים ומבוגרים המתמודדים לאורך שנים עם מחלות כרוניות, כשמטרת הרצף הטיפולי הוא שמירה על אורח חיים מקסימלי בקהילה תוך מניעת אשפוזים ומתן טיפול מקיף ואיכותי בקהילה בהובלת צוות אחיות מקצועי ומוכשר.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר