FinanciCal - אלמו אסרס, דריה קולשקוב, סתיו רחמני ויוליה הודיה זנין (צילום: יח"צ)
FinanciCal - אלמו אסרס, דריה קולשקוב, סתיו רחמני ויוליה הודיה זנין (צילום: יח"צ)

FinanciCal – ללמוד בירושלים על הכלכלה הישראלית בשפת האם

מדובר בפרויקט למען עולים חדשים שאותו יזמו סטודנטים לתואר שני המשתתפים בתוכנית 'אייסף' – הקרן הבינלאומית לחינוך בירושלים

פורסם בתאריך: 19.5.18 22:59

הופכים את ההתנהלות הכלכלית בישראל לפשוטה יותר עבור עולים חדשים: קבוצת סטודנטים לתואר שני יזמו באחרונה פרויקט שנקרא FinanciCal, ובא לענות על הצורך של עולים חדשים ברכישת ידע כלכלי, בדגש על הכלכלה הישראלית, בשפת האם שלהם.


  • הורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

הסטודנטים – אלמו אסרס, דריה קולשקוב, סתיו רחמני ויוליה הודיה זנין – הם סטודנטים לתואר השני שלוקחים חלק בתוכנית של "אייסף", הקרן הבינלאומית לחינוך בירושלים. הסטודנטים יזמו את פרויקט FinanciCal כמיזם משותף עם "תחום קונקט ג'רוזלם".

כאמור, פרויקט FinanciCal בא לענות על הצורך של העולים החדשים ברכישת ידע פיננסי בשפת האם שלהם, והוא נהגה לאחר שהצוות מִיפָה את הצרכים של אוכלוסיית העולים מברית המועצות לשעבר המתגוררים בעיר.

במסגרת הפרויקט יזם הצוות מפגשים והרצאות במגוון שפות, כמו אנגלית ורוסית, ובנושאים כמו פנסיה וביטוח לאומי, משכנתאות וקניית בית בישראל ועוד. המשתתפים שאלו שאלות, התעניינו ורובם נשארו לאחר ההרצאה למינגלינג ביניהם – שלב שנחשב כערך המוסף של הפרויקט בעיני יוזמיו.

קרן אייסף לחינוך מקדמת צעירים באקדמיה ומלווה אותם, מהתואר ראשון ועד לפוסט דוקטורט. את זה היא עושה באמצעות הענקת מאות מלגות, בהיקפים של מיליוני שקלים בשנה, במטרה ליצור שכבת מנהיגות חברתית הצומחת מהעולם האקדמי.

תומר סמרקנדי, מנכ"ל אייסף מוסר: "אנחנו באייסף מאמינים כי מנהיגות חברתית מתפתחת מלימוד ומעשייה המשולבים יחדיו. במסגרת פעילות אייסף נדרשים מלגאֵי הקרן לקחת חלק בפרויקטים חינוכיים-חברתיים בהיקף הנע בין שעתיים לארבע שעות שבועיות. הפרויקטים הינם בהלימה לחזון הקרן: צמצום פערים חברתיים באמצעות השכלה גבוהה. מטרת הפרויקטים היא לתת למלגאי הקרן קרקע לתרומה לחברה, להעצמה אישית ולהובלת צעירים ובני נוער בפריפריה אל עבר האקדמיה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר