לשמניה (צילום: דוברות הדסה)
לשמניה (צילום: דוברות הדסה)

בעקבות החשש מהתפרצות הלישמניה בצפון העיר – העירייה: "פועלת למתן מענה מיידי"

בעיריית ירושלים פועלים למתן מענה מיידי, על רקע החשש מהתפרצות הלישמניה, המכונה גם "שושנת יריחו": בין השאר נערכה הדברה נגד זבובי החול ובוצע דילול של אוכלוסיית שפני הסלע בצפון העיר

פורסם בתאריך: 25.7.18 09:32

בעקבות החשש מהתפרצות טפיל הלישמניה בצפון ירושלים – עיריית ירושלים נוקטת בצעדי מניעה. כזכור, כפי שפורסם לפני יומיים ב"כל העיר", תושבים בצפון ירושלים חוששים כי הלישמניה, המכונה גם "שושנת יריחו", שהתפשט בתקופה האחרונה במעלה אדומים והסביבה וביישובים סביב מודיעין, עלול להגיע לאזור צפון ירושלים, בדגש על שכונות נוה יעקב ופסגת זאב. לפני כשבועיים דיווח משרד הבריאות על 50 חולים חדשים, מבוגרים וילדים, באזור ירושלים והשומרון – כולם מטופלים בבתי החולים הדסה בירושלים ובשיבא תל השומר. הנגיף נמצא בקרב שפני סלע והוא מועבר באופן ראשוני על עקיצת זבוב החול.



מהעירייה נמסר ל"כל העיר" כי בעקבות התפרצות הלשמניה בשנים האחרונות העירייה פועל למתן מענה מידי, בין השאר ננקטו הציעדים הבאים: "הדברת  וניטור זבובי החול במוקד התחלואה על ידי יחידת ההדברה העירונית בשיתוף משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה; דילול שפני הסלע – רק לאחר קבלת היתר לדילול שפני הסלע מרשות הטבע והגנים באמצעות מלכודות; איטום חללים במסלעות וחללים במוסדות חינוך בחלק משכונת נוה יעקב; נכתבו הנחיות לתכנון ולביצוע מסלעות, קירות תמך, סוללות, מדרונות ופעולות הנדסיות לשם צמצום תחלואה בלישמניה; ריכוז המידע והפעולות בשטח; בוצע סקר בתי גידול של שפני סלע בתוך השכונות והמלצות לטיפול; פינוי מערומים של מסלעות ועודפי עפר לצורך הרס בתי הגידול של שפני הסלע בנוה יעקב". בעירייה עוד מציינים כי "המשרד להגנת סביבה  נתן כשני מיליון שקלים לטיפול בנושא שפני הסלע".


לשמניה (צילום: דוברות הדסה)

(צילום: דוברות הדסה)


בכתבה שפורסמה באתר "כל העיר" הסביר  פרופ' דוד אנק, רופא בכיר במחלקת העור בבית החולים הדסה עין כרם, כי הלשמניה זו מחלת עור, שנובעת מעקיצה של זבוב החול. הטפיל עצמו מגיע משפני סלע ששכיחים באזור צפון ירושלים – בעיקר בשכונות פסגת זאב ונוה יעקב.

"זו מחלת עור הנובעת מעקיצה של זבוב החול", הסביר פרופ' דוד אנק רופא בכיר במחלקת העור בבית החולים הדסה עין כרם בשיחה עם "כל העיר". "זבוב החול לפעמים מזוהם מטפילים, ואם הוא עוקץ בני אדם הוא מעביר אליו את הטפיל שמגיע משפני הסלע שבאים במגע עם הזבובים שמאוד אוהבים את הדם של בני האדם".


לשמניה (צילום: דוברות הדסה)

(צילום: דוברות הדסה)


פרופ' אנק ציין כי מרבית העקיצות בישראל אינן של זבוב החול, והן חולפות תוך מספר ימים, אך במקרה של נגע שאינו מתרפא בתוך כשבועיים, מכאיב ומפריש נוזל עכור, יש צורך להגיע למרפאה. הנגיף אינו מדבק, אלא כאמור, מועבר באמצעות עקיצת זבוב החול.


לשמניה (צילום: דוברות הדסה)

(צילום: דוברות הדסה)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה לא עושים גם בשומרון ובצפון דילול אוכלוסית השפנים והדברות

  2. יואב

    התקשרתי כמה וכמה פעמים לעריית ירושלים ולצערי נתנו לי מספר פניה ואף אחד לא חזר אלי, במחלקת הדברה בכלל לא עןונים לטלפון,אחרי מספר ימים שאני מתקשר נמסר לי מהמוקד שהיו באיזור (רח' מזל אריה בפסגת זאב) ולא היה צורך לרסס. פשוט שערוריה!!! כל חודש אנחנו משלמים ארנונה ועד שצריכים עזרה התושבים לא מקבלים עזרה.
    אם זה היה בשכונת בית הכרם זה היה מטופל לאלתר,כנראה שראש העיר צריך לגור בשכונה שלנו בשביל לקבל מענה ראוי.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר