אביגיל ביר וילד (צילום:
אביגיל ביר וילד (צילום:

ההתנדבות ב'גדולים מהחיים' נותנת לי סיפוק אדיר

היא בת 23 בלבד אבל מאחוריה 7 שנות התנדבות בעמותת "גדולים מהחיים", וכיום משמשת בתפקיד רכזת משפחות פרטנית בבתי החולים שערי צדק, הדסה עין כרם וקפלן. במקביל היא ממשיכה להתנדב ב"איחוד הצלה". אביגיל ביר, תושבת שכונת רמות בירושלים מספרת על הסיפוק האדיר מההתנדבות למען האחר

פורסם בתאריך: 6.9.18 11:01

כבר 7 שנים שאביגיל ביר מתנדבת בעמותת "גדולים מהחיים" וכיום ב"איחוד הצלה". היא בת 23, סטודנטית למערכות בריאות באוניברסיטת אריאל בשומרון, תושבת שכונת רמות בירושלים, ובהחלט לא מתכוונת להפסיק להתנדב בקרוב. כיום היא עובדת בתפקיד רכזת משפחות פרטנית בבתי החולים שערי צדק, הדסה עין כרם וקפלן, מטעם "גדולים מהחיים".

איך התחלת להתנדב לראשונה?

"הגעתי למחלקה האונקולוגית בעיקבות חברה שחלתה. ילדה מהכיתה בבית הספר בו למדתי אובחנה כחולה בסרטן מסוג לוקמיה בשנת 2011, והגענו כחברים לבקר אותה פעם בשבוע, להעביר לה קצת את הזמן וכמובן לגרום לה להרגיש שהיא עדיין חלק מהכיתה וחלילה לא שכחנו ממנו. במחלקה האונקולוגית מאושפזים בכל חדר שני ילדים יחד, למעט חדרי בידוד. וכך נוצר מצב שבכל פעם שהגעתי לבקר אותה הכרתי גם את הילד שאיתה בחדר. כעבור מספר חודשים היא נפטרה ואני כבר הכרתי את רוב הילדים המחלקה, כך המשכתי להגיע לבקר מתי שרק היה אפשר".


הורידו את אפליקציית "כל העיר ירושלים" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר ירושלים" באייפון


מה בעצם את עושה שם? איך משמחים את הילדים?

"בתחילת הדרך במחלקה הייתה התאהבות ראשונית בצוות המסור – הרופאים, האחיות, העובדים הסוציאלים – ניתן היה לראות כזו רעות בין כולם זה היה פשוט מעורר השראה. בהתחלה הייתי משחקת עם הילדים, עושים יחד יצירות, סדנאות בישול וכו וכמובן ימי כיף אם המצב איפשר זאת. בהמשך הייתי בת שירות במחלקה במשך שנתיים ואז עזבתי והתחלתי לימוד באוניברסיטת אריאל בשומרון. כיום אני עובדת בעמותת 'גדולים מהחיים', עמותה שעוזרת למשפחות רבות המתמודדות עם מחלת הסרטן".

אביגיל ביר (צילום: עטרה ויטמן, אוריאל דיוויס)

התפקיד שלי במחלקה נכון להיום הוא רכזת סיוע פרטנית. בעזרת העובדים הסוציאלים והצוות הרפואי המסור אני מאתרת משפחות חדשות שמגיעות למחלקה וזוכה להיות חלק בתהליך הקליטה והחחלמה שלהם. השיח שלי הוא מול ההורה, בכל השאלות שיש להם מעבר לפרוטוקול רפואי. וכמובן עדיין כיף לי לשחק עם הילדים".

איך משמחים את הילדים?

שאלה מצויינת. ילדים קטנים זה קל, משחקים והצגות, אני טובה מאוד להקריא סיפורים בקולות שונים כך שגם לילדים דוברי הערבית זה מוהן, כי המחסום של השפה נעלם כשמדובר בהצגה ופנטומימה. לעומת זאת להורים אי אפשר להביא סוכריה והכאב נשכח. כאן צריך יותר רגישות ופשוט לקרוא את ההורים. לאתר אצל כל משפחה, אצל כל הורה, איפה התפקיד שלי יכול לסייע. יש הורים שאוהבים לדבר על הכל חוץ מהסרטן  וזה בסדר גמור. כוס קפה ומלא סיפורים של חיי היום יום עושים את העבודה. הסוד הוא להתאים את עצמך לדרישות של כל משפחה. כל משפחה כול ילד הוא עולם ומלואו וצריך להתאים את הצרכים שלהם אליי. לדוגמא – במשפחות חרדיות השיח הוא שונה לגמריי ומבוסס על אמונה רבה ותפילות".

איך מתמודדים עם העומס הרגשי?

"פשוט להמשיך הלאה. יש הרבה כאב במחלקות האלה אבל גם הרבה שמחה. החכמה היא לשמר את הרגעים המרגשים והשמחים. זה יכול להיות אמא של ילד ששולחת לי תמונה שהילד בלע את כל הכדורים שלו וזה ממשיך איתי במשך כל היום, זה רדע קטן של שמחה".

ספרי על מקרה אחד שנגע מאוד לליבך, זיכרון מיוחד

"יש מקרה אחד שזכור לי ומלווה אותי בחיי היום יום. לקחתי ילד לבילוי בקארטינג, ילד מקסים וחולה מאוד. באותו הזמן הוא היה בן 8, עם קרחת מבריקה וזונדה באף ואנחנו מחכים לתורינו בקארטינג. פתאום נכנס למקום ילד נוסף גם כבן 8 מרותק לכיסא גלגלים, הצלחנו לשמוע שהילד קצת מגמגם וגם הוא הזמין לו ולמשפחה שלו כרטיסים לקארטינג. הילד שאיתי שם לב לכל הנעשה וביקש ממני ללכת לומר להם שהם יכולים לעקוף אותנו. ולפתע, בלי לומר מילה הוא הוציא מטבע של 10 שקלים ניגש למקרר הגלידות והגיש לילד בכיסא הגלגלים גלידה טעימה שבחר לו. כששאלתי אותו לפשר המעשה הוא ענה לי "יש אנשים עם צרות יותר גדולות משלי, אביגיל אנחנו חייבים לשמוח במה שיש לנו".

מה נותנת לך ההתנדבות ולאחר מכן העבודה ב'גדולים מהחיים'?

"זה נותן לי סיפוק אדיר, היכולת שלי בעזרת 'גדולים מהחיים' לעטוף את המשפחה כולה ולעזור בכל עניין: אם זה משחק עם הילד בזמן אישפוז, מתן כתף להורים בזמנים קשים ושמחים כאחד, עזרה כלכלית למשפחות במצב סוציואקונומי נמוך, הסעות לבית החולים, מחנה לילדים בארץ ובעולם ובעיקר אוזן קשבת. חיוך קטן של ילד עוזר לי להמשיך הלאה גם בזמנים קשים יותר בין קירות המחלקה".

 


עמותת "גדולים מהחיים" הוקמה בשנת 2000 כארגון ללא כוונת רווח על ידי הורים לילדים חולי סרטן, ומטרתו שיפור באיכות חייהם של הילדים ומשפחותיהם, ללא הבדלי מין, דת ולאום, וכן לקרן הבריאות- למימון תרופות, ציוד רפואי וטיפולים שמחוץ לסל הבריאות עבור ילדים חולי סרטן.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. נחמה אלבז

    אביגל מהממת וסופר רגישה היתה בשבילנו מהאנשים הטובים במסע הלא פשוט הזה אביגיל נותנת את כל כולה והילדים מתמכרים אליה בטבעיות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר