הרכבת הקלה בירושלים (צילום: גור דותן)
הרכבת הקלה בירושלים (צילום: גור דותן)

הקנסות ברכבת הקלה: אושרה תביעה ייצוגית בסך 250 מיליון שקלים נגד סיטיפס

בית המשפט המחוזי בירושלים החליט לאשר הגשת תביעה ייצוגית נגד סיטיפס, על רקע חלוקת 80 אלף קנסות ברכבת הקלה. עו"ד יוסי חביליו, שהגיש את התביעה: "החיובים המוגדלים נעשו שלא בסמכות ועל כן דינם להתבטל". סיטיפס: "בכוונתנו לערער"

פורסם בתאריך: 1.11.18 16:29

תביעה ייצוגית בסכום יוצא דופן אושרה באחרונה נגד חברת סיטיפס, המפעילה את הרכבת הקלה בירושלים: השופטת תמר בזק רפפורט, שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, אישרה תביעה ייצוגית בסכום של כ-250 מיליון שקלים נגד החברה. בתביעה נטען כי הפקחים המחלקים דוחות לנוסעים ברכבת אינם מוכשרים ומוסמכים לכך – משום שהם מועסקים על ידי חברה חיצונית. מדובר בהיקף של כ-80 אלף דוחות שחולקו בתקופה של חמש שנים.



"פקידי הרכבת אינם מועסקים בידי המשיבה (חברת סיטיפס), ונראה שהיא איננה מנהלת בעצמה את הסמכתם או את פעילותם", נכתב בכתב התביעה שהוגש על ידי עו"ד יוסי חביליו, יו"ר עמותת צחור, שנבחר השבוע לחבר מועצת עיריית ירושלים. "הליך ההכשרה וההסמכה נעשה רובו ככולו על ידי חברת קבלן, ואילו המשיבה שותפה לו באופן שולי. אופן הכשרת פקידי הרכבת והעסקתם שלא באופן ישיר בידי המשיבה, איננו תואם את הודאות הדין והפסיקה. משכך הדבר הרי שהחיובים המוגדלים שהושתו על ידם נעשו שלא בסמכות ועל כן דינם להתבטל".

בתשובה לבקשה להגשת תביעה ייוצגית טענה חברת סיטיפס בפני בית המשפט כי "בהיעדר איסור מפורש להעסיק את פקידי הרכבת באמצעות מיקור חוץ, עומדת למשיבה הזכות לעשות כך. החברה מסמיכה את פקידי הרכבת כנדרש ומפקחת על התנהלותם באופן קפדני ועל בסיס יומיומי".

את התביעה, כאמור, הגישו עמותת 'צחור – צדק, חופש, חינוך ורווחה בירושלים' וכן שתי נשים תושבות ירושלים, אשר טוענות כי חויבו בקנס רק משום שמכונת התיקוף של כרטיס הנסיעה לא עבדה. התביעה הוגשה באמצעות עורכי הדין יוסי חביליו וצבי שילה.

יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)

יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)

השופטת בזק רפפורט קבעה בהחלטתה לאשר את התביעה: "לאחר ששקלתי את טענות הצדדים מתוך ניתוח מכלול הוראות החוק והגיונן, סבורה אני כי קיים סיכוי סביר, אם לא למעלה מזה, לקבלת הטענה כי נפל פגם בפרקטיקה הנוהגת כיום באשר להסמכת והעסקת פקידי הרכבת המטפלים בחיובים המוגדלים ברכבת הקלה, וזו אינה תואמת לכאורה את הוראות הדין. דומה כי הפרשנות הסבירה היא, לכאורה, כי הסמכת פקידי הרכבת אשר ניתנות להם סמכויות אכיפה משמעותיות, צריכה להיעשות אך ורק על ידי המשיבה עצמה, כבעלת היתר ההפעלה, ולא בידי גורם שלישי".

מסיטיפס נמסר ל"כל העיר" בתגובה: "אנו מחויבים לפעול כל העת בהתאם להוראות ולדרישות המדינה, וכך פעלנו גם בעניין זה. החלטת בית המשפט מוטעית, ובכוונתנו לערער על החלטה זו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. כל הכבוד

    על הגשת התביעה,אבל הצעד היותר חשוב או לפחות לא פחות חשוב,
    שהמדינה תקבל לידה חזרה את הפעלת הרכבת הקלה,
    תמצא מפעיל חדש או בשיתוף שלה.,במיוחד עכשיו שיוצאים להגדלת מסלולי הנסיעה באמצעות בניית תשתיות חדשות,
    מגיע לנו האזרחים שנוסעים בשרותי התחבורה הציבורית,שרות ויחס אחר,בכל פרמטר.
    אנחנו לא לקוחות שבויים למרות שזה נראה כך.מעבר לזה שתחבורה ציבורית נאותה,מכבדת את לקוחותיה,היא חובה ולא חסד שהמדינה עושה איתנו.

  2. אר

    סוף כל סוף
    הלוואי ובית המשפט יזרוק את סיטיפס ויקנוס אותם על כל הדוחות שנתנו בכוח בשביל לעשות הון.
    היה לי כרטיס חודשי שנתי, מרוב טרדות שחכתי לתקף את הרב קו, ותיקפתי אותו דקה לפני שהפקח הגיע, הוא לקח לי את הרב קו בכוח ונתן לי קנס של 180 ש"ח ועוד 5.9 על נסיעה, אבל הרגע תקפתי את הכרטיס, כלומר גנב לי תשלום על נסיעה שכבר שולמה. ערערתי וכמובן זה לא התקבל. לפקח היה ברור שלא רציתי לגנוב כי יש לי חודשי שנתי..
    כן כן זה פני החברה. עכשיו אחרי הכנסות מקנסות של 15 מליון, נקנוס אותם ב 250 מליון. הגיע הזמן

  3. אבי רבינוביצ'

    הרבה פעמם יש תור לקנות ופספסתי את הרכבת – למה אי אפּשר לקנות כרטיס ממכונה על הרכבת. ופספסתי את הרכבת כי המכונה לא מקבלת 100, 200 ,ואפילו לפעמים 50. ומסכנים התיירים. ולמה יש מכונה רק בקצה אחת של התחנה? התשובה כמובן היא שהמודל העיסקי שלהם בנוי על קנסות….

  4. חדשות טובות! שאלה..

    גם לי נעשה עוול וקבלתי מהם דוח שלא בצדק כולל השפלה לעיני כולם.. ערערתי עם כל ההוכחות וכמובן שהערעור לא התקבל.
    כרגע שלחו לי SMS שנפתח לי תיק בהוצאה לפועל עם סכום כפול לתשלום!
    מה עלי לעשות? האם לחכות להתפתחות עם התביעה הייצוגית או שזה לא יעזור לי?
    ואם לא, אז מה כן ניתן לעשות?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר