(צילומים: שרון רביבו, ישראל כהן, מולי גולדברג, יח"צ)
(משמאל למעלה עם כיוון השעון) לורה ורטון, יוסי חביליו, יעל ענתבי, אלישע פלג (צילומים: שרון רביבו, ישראל כהן, מולי גולדברג, יח"צ)

מועצת עיריית ירושלים החדשה – המרוויחים והמפסידים: חביליו בפנים, ענתבי בחוץ

יוסי חביליו, שפרש מהמרוץ לראשות העיר, ישמש לראשונה כחבר מועצה; יחד איתו נכנסו לורה ורטון ממרצ ואלישע פלג מהליכוד; המפסידה הגדולה - סגנית ראש העיר לשעבר יעל ענתבי, נציגת שכונת פסגת זאב ב-10 השנים האחרונות - לרשימתה היו חסרים 180 קולות כדי להיכנס למועצה

פורסם בתאריך: 3.11.18 19:38

מועצת עיריית ירושלים החדשה הולכת להיות אחרת. לצד הגדלת הכוח של הסיעות החרדיות (15 מנדטים מתוך 31), גם הגוש הלא חרדי רושם שינויים משמעותיים, בראשם – כניסתם של חברי מועצה חדשים.

לפי התוצאות שהתפרסמו ביום חמישי בבוקר באתר העירייה, נספרו 865 קלפיות מתוך 867 קלפיות. למועצת העירייה בחרו 250,675 בעלי זכות בחירה מתוך 638,065 – המהווים 39 אחוז.

לפי התוצאות, עו"ד יוסי חביליו, יו"ר רשימת "חביליו מצילים את ירושלים", לשעבר היועץ המשפטי לעירייה, שהתמודד לראשות העיר ופרש, הצליח להיכנס למועצה. חביליו גרף 9,715 קולות, המהווים מנדט אחד. "כמות הקולות שקיבלנו מהציבור היא בהחלט הישג", כך נמסר מרשימת "חביליו מצילים את ירושלים".

יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)

יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)

"לאחר פרסום התוצאות הסופיות, אני רוצה להודות למעל 10,000 בוחרות ובוחרים ירושלמים שהצביעו "כן" חביליו – מצילים את ירושלים", כתב חביליו בפייסבוק. "תודה מיוחדת למאות המתנדבים שאירחו חוגי בית, תלו שלטים, גייסו תומכים, ועמדו ליד הקלפיות ביום הבחירות. זה לא מובן מאליו, התמיכה שלכם מרגשת ומחייבת. אני רוצה גם להודות לחברי הרשימה ולעובדי המטה שעבדו ללא לאות. לצערנו, למרות שהיינו קרובים מאד לשני מנדטים הצלחנו להשיג רק מנדט אחד- אני מקווה ומאמין שגם עם מנדט אחד אצליח מתוך מועצת העיר להשיג אפילו יותר ממה שהצלחתי מחוץ למועצה".

כמו כן, מוסיף חביליו בפוסט וכותב כי הוא נרתם לסייע לבחירתו של המועמד לראשות העיר עופר ברקוביץ ב-13.1..18: "כעת חשוב שנירתם לסייע לבחירתו של עופר ברקוביץ לראשות העירייה – למען שמירה על ירושלים פתוחה, חופשית ופלורליסטית", כך כתב.

מנגד, ברשימת מרצ-ירושלים נרשמה דרמה. ביום רביעי בלילה חברי הסיעה הלכו לישון כשהתוצאות הלא סופיות מראות כי למרצ-ירושלים שני מנדטים. לצד חברת המועצה הוותיקה ד"ר לורה ורטון היה צפוי להיכנס למועצה מס' 2 ברשימה – אייל לוריא-פרדס. ביום חמישי לפנות בוקר, אחרי ספירת קולות החיילים, התברר כי במנדט הנוסף זכתה התעוררות, שצמחה ל-7 מנדטים, ואילו מרצ נותרה עם מנדט אחד בלבד.

לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)

לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)

במרצ הביעו אכזבה לנוכח אחוזי ההצבעה הנמוכים בירושלים. ד"ר לורה ורטון, ששימשה כחברת המועצה במרצ תמשיך גם לקדנציה הבאה. ורטון הגיבה לתוצאות ביום רביעי בלילה ומסרה: "יחד במועצת העיר נמשיך להיאבק למען חופש, שוויון ושמירה על הסביבה בבירת ישראל. כמפלגה ששומרת על עקרונותיה אני שמחה שוב ושוב לגלות שאוכלוסיות רחבות ומגוונות בציבור רוצות שנפעל בהתאם לערכים הללו ולמענם במועצת העיר. עם זאת, אחוזי ההצבעה הנמוכים מאכזבים. אני מקווה שהציבור הירושלמי יגיע באחוזים גבוהים יותר לסיבוב השני של הבחירות וישתתף במהלך הדמוקרטי לקביעת עתידה של העיר. בקדנציה הזאת אני גם מקווה שנוכל לעזור להחזיר את התקווה והאמון במערכת הפוליטית".



כפי שפורסם ב"כל העיר", עוד ביום רביעי בבוקר התברר כי רשימתו של המועמד לראשות העיר משה ליאון, "ירושלים שלנו" לא הצליחה לעבור את אחוז החסימה – והשיגה רק 5,500 קולות, שמהווים 2.19 אחוזים מהקולות. בקרב על ראשות העיר נהנה ליאון ככל הנראה מהמספר המדהים של 75,000 מצביעי דגל התורה וש"ס, שכמובן הצביעו בפתק השני לסיעתם.

מועצת העיר מונה כ–31 חברים. כאמור, סיעתו של ליאון לא נכנסה למועצה – חבריה, ביניהם עופר איובי, מס' 2 ברשימת "ירושלים שלנו", למרות הציפיות במטה, לא יזכה לכהן כחבר מועצה. במידה וליאון ייבחר לראשות העיר בעוד כשבוע וחצי, ייווצר תקדים שבמסגרתו ייחשב ראש העיר ל"מנדט ה–32", מה שמעולם לא קרה עד היום בירושלים, וזאת מכיוון שלא יכול להיווצר מצב שראש העיר לא יהיה במועצה.

עופר איובי (צילום:Kopitchinski & Yado photography)

עופר איובי (צילום:Kopitchinski & Yado photography)


בנוסף, רשימת "ירושלים תצליח", בראשותו של זאב אלקין, שלא הצליחה להעפיל לסיבוב השני במרוץ לראשות העיר, זכתה ל–2 מנדטים בלבד. סיעת "ירושלים תצליח", שהוקמה על ידי ראש העיר היוצא ניר ברקת, עמדה בקדנציה האחרונה על 4 מנדטים.

פלר חסן-נחום (צילום: נעם פיינר)

פלר חסן-נחום (צילום: נעם פיינר)

כפי שאלקין הצהיר בעבר – הוא יבחר שלא לשמש כחבר מועצה. אלא ימשיך בתפקידו כשר ירושלים ומורשת. במסגרת הרשימה תשמש פלר חסן-נחום כחברת מועצה, וככל הנראה יחד איתה ייכנס למועצה יהודה בן יוסף.

מסיעת "ירושלים תצליח" נמסר: "זוהי זכות גדולה לשרת את ירושלים בעוד קדנציה".

כמו כן, רשימת ה"ליכוד-מחל ירושלים" שמרה על כוחה וקיבלה מנדט אחד – מי שייכנס לכיכר ספרא הוא חבר המועצה לשעבר והוותיק אלישע פלג.

"אנו רואים בכך הבעת אמון, נמסר מסיעת "הליכוד—מחל ירושלים", "ומודים לכל תושבי ירושלים שהטילו את הפתק מחל. כעת לאחר שעמדנו במשימה, זה הזמן לעבוד ולהוות גורם משמעותי בעשייה העירונית. לשמחתנו לאחר חמש שנים בהן לליכוד לא היתה נציגות במועצת העיר, עו״ד אלישע פלג ישרת את תושבי העיר מבניין העירייה. אנחנו מודים לכל הפעילים והמתנדבים שעשו מלאכה נפלאה במהלך מערכת הבחירות".

 

המפסידה הגדולה – פסגת זאב

רשימתה של סגנית ראש העיר לשעבר יעל ענתבי, "פסגת זאב על המפה", לא עברה את אחוז החסימה. בשכונת פסגת זאב נאבקו על המנדט – ענתבי הוותיקה מול מועמד חדש – נחמיה אסף. הקולות התפצלו ואף אחת מהרשימות לא הצליחה להיכנס למועצה. לענצבי היו חסרים 180 קולות על מנת להיכנס למועצת עיריית ירושלים. למעשה כ-24 אלף קולות שהצביעו למועצה, לא הצליחו להשפיע על הרכב מועצת עיריית ירושלים.

יעל ענתבי (צילום: יח"צ)

יעל ענתבי (צילום: יח"צ)

לאחר 10 שנים, ענתבי לא תשמש כחברת מועצה. בפוסט שפרסמה ענתבי בפייסבוק היא כתבה בין השאר: "ראשית, מודה לכם, תושבי פסגת זאב ירושלים על הזכות שניתנה לי לייצג אתכם ב 10 השנים האחרונות במועצת העיר. מאמינה שעשיתי עבודה מעולה! מלבד הקבלות בשטח, עצם העובדה שבבחירות אלה פסגת זאב הייתה על מפת הבחירות מוכיחה זאת. בפסגת זאב קמו לא מעט מפלגות שטרחו ועמלו להכפיש את סיעת פז ואת הצלחתי הרבה בשנים האחרונות, כל אחת מהם קיבלה כמה מאות קולות ובסופו של דבר מנעו מכם ייצוג במועצת העיר. לצערי הרב, הם הצליחו. ואותנו, תושבי הפסגה, שוב יהיה קל לשכוח ביום שאחרי הבחירות. תושבים יקרים ואהובים, שמחתי ואני גאה בכך שייצגתי אתכם נאמנה בצורה משמעותית בשנים האחרונות".

 

מסיעתה של ענתבי נמסר: "יעל היתה 10 שנים חברת מועצת העיר, מתוכן שלוש שנים שימשה כסגנית ראש העיר. לפני 10 שנים הקימה יעל סיעה עצמאית לראשונה בארץ, סיעה גיאוגרפית ולא אג'נדאית. בכל מערכות הבחירות שהיו בעבר, כולל האחרונה, סיעת פז קיבלה את מירב הקולות בכל הקלפיות בפסגת זאב, זה מראה על תמיכה רחבה. התחרות של סיעה נוספת בפסגת זאב השפיעה עלינו, ריבוי המועמדים גרם לאי יציבות בפסגת זאב".


התפלגות המנדטים במועצת העירייה:

התעוררות – 7 מנדטים (כ-18 אחוזים מבעלי זכות ההצבעה) – עופר ברקוביץ, עינב בר-כהן, אלעד מלכא, עליזה ארנס, דן אילוז, ימית יואלי-אלה, יובב צור.

דגל התורה – 6 מנדטים (כ-17 אחוזים) – אליעזר ראוכברגר, ישראל קלרמן, משה גורא, אהרן דוד בלומנשטוק, אלחנן גרויסבום, דוד זוהר.

ש"ס – 5 מנדטים (כ-14 אחוזים) – צביקה כהן, חיים כהן, פיני עזרא, אברהם בצלאל, שמואל מרציאנו.

אגודת ישראל – 3 מנדטים (כ-10.5 אחוזים) – יוסי דייטש, יוחנן ויצמן, מיכאל הלברשטאם.

ירושלים תצליח – 2 מנדטים (כ-5 אחוזים) – (זאב אלקין בחר שלא לשמש כחבר מועצה), פלר חסן-נחום, יהודה בן יוסף.

הבית היהודי בירושלים – 2 מנדטים (כ-6 אחוזים) – חגית משה, יהודה דה פרוידיגר

מאוחדים – 2 מנדטים (כ-5 אחוזים) – אריה קינג, יונתן יוסף.

מרצ ירושלים -1 מנדט (כ-4 אחוזים) – לורה ורטון.

חביליו – מצילים את ירושלים – 1 מנדט (כ-4 אחוזים) – יוסי חביליו.

הליכוד-מחל בירושלים – 1 מנדט (כ-3 אחוזים) – אלישע פלג.

בני תורה – 1 מנדט (כ-3.5 אחוזים) – חיים אפשטיין.


לא עברו את אחוז החסימה: פסגת זאב על המפה – כ-2.16 אחוזים; ירושלים שלנו – כ-2.12 אחוזים; ירושלים ביתנו – כ-1.32 אחוזים; ירושלים עירי – כ-1.19 אחוזים; ירושלים בדרך לפסגה – כ-0.89 אחוזים; צעירי ירושלים – כ-0.87 אחוזים; ותיקי וגמלאי ירושלים – כ-0.82 אחוזים; מעורב ירושלמי – כ-0.44 אחוזים; אני ירושלים בראשות אבי סלמן – כ-0.33 אחוזים; למען השכונות – כ-0.26 אחוזים.



 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. זיוה הוד

    יוסי חביליו הוא הדוגמא לראש עיר אמיתי , המשאיר אחריו בעץכל מקום תושבים שמחים על כי נוגעים בבעיותיהם, שמחה שאתה לפחות בסיעה !!!!! המשך לפעול למען התושבים …עוד ימים יעידו

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר