ניר קלינגר (צלום: שרון בוקוב)
ניר קלינגר (צלום: שרון בוקוב)

מקורב לקלינגר: “ההגנה של בית”ר פשוט מזמינה מדי”

בסביבה הקרובה של מאמן בית”ר מודאגים מאוד מקצב הספיגה מתחילת העונה. “אם לא נתעורר ונעשה שינויים נילחם על הירידה”

פורסם בתאריך: 15.11.18 17:05

עד הדקה ה-74, במשחק החשוב מול הפועל באר שבע ביום ראשון, הגנת בית”ר ירושלים החזיקה מעמד והמערך של ניר קלינגר, שתוכנן מלכתחילה לעצור את ההתקפות של באר שבע, עמד ביעד – לפחות בכל הקשור לספיגת שערים. ריח של תיקו מאופס עמד באוויר, למרות שליטה של האלופה מבירת הנגב והחמצות רבות. השער העצמי של טל כחילה בדקה ה-74 פתח את הסכר, והמשחק הפרוץ בהגנה, שנראתה כמו בימי גיא לוזון, חזר על עצמו גם אצל ניר קלינגר, אחרי משחק הגנה סביר מול מכבי חיפה.



“קלינגר עלה בכוונה עם שלושה שחקנים דפנסיביים”, מסביר מקורב למאמן בית"ר ירושלים בשיחה עם “ספורט כל העיר”, ומתכוון למיקי סירושטיין בעמדת הקשר האחורי, שאליו נגיע בהמשך, ולאופיר קריאף ולדן אייבינדר כ-50-50, שהיו אמורים לנסות לסגור את האמצע החזק של ברק בכר ולעזור לרביעיית ההגנה. “ניר חשב על אגרסיביות במרכז המגרש, הוא רצה להרוויח שם את הכדורים ולנסות למנוע מבאר שבע להגיע לרחבה. זה עבד, פחות או יותר, עד רבע שעה לסיום, אבל הגנת בית”ר השנה פשוט מזמינה מדי ולא משנה באיזה מערך, באיזו שיטה או עם אילו שחקנים נשחק. יש כאן כנראה גם חוסר מזל לא קטן”, המשיך לנתח המקורב למאמן. “בעבר לבית”ר תמיד היה בלם זר ברמה גבוהה – חסוס רואדה או סזאר ארסו, ועכשיו אין להם, ורואים מה קורה. גם הביטחון של השחקנים לא בשמיים, בוודאי של שחקני ההגנה, וזה לא בריא ששחקנים באים בלי הרבה ביטחון, אבל זה המצב”.

המצב ההגנתי המביך מוביל את הטריו המוביל של בית"ר ירושלים – משה חוגג, אלי אוחנה וניר קלינגר – למחשבות בנושא חיזוק לקבוצה בינואר הקרוב. השלושה יבחנו החתמת בלם זר ברמה גבוהה, שאולי יוכל לשנות את המצב – אחרת בית"ר ירושלים עשויה להישאר במאבקי התחתית.

“חוגג הוא לא אחד שמוותר בקלות. הוא יודע שצריך חיזוק בהגנה ובינואר זה יגיע”, מדגיש גורם בבית”ר. “כולם יודעים שאם לא יהיה שינוי ניאבק למטה – וחבל, כי בית”ר זה מועדון שלא שייך למקומות האלה. אם לא נתעורר ונעשה שינויים נילחם על הירידה. ניר מאמן מצוין, אבל אף אחד לא קוסם. גם במשחק טוב טקטית שלנו באופן יחסי הצלחנו לקבל שלושה שערים בקלות בלתי נסבלת”.

אלי אוחנה, משה חוגג (צילום: ארנון בוסאני)

יחזקו את ההגנה בינואר? אלי אוחנה ומשה חוגג (צילום: ארנון בוסאני)

קלינגר לא היה מרוצה מתפקודו של שמואל שיימן בעמדת המגן השמאלי: מאור מליקסון הצליח לתעתע בו פעם אחר פעם, וגם אור אינברום שנכנס בדקה ה-71 לא עזר מספיק למגן בצד השמאלי של ההגנה הבית”רית, שם כיכב מליקסון לאורך כל המשחק. “זה מאכזב מאוד”, אומר גורם במועדון. “בסופו של דבר הגנה זה שם המשחק. אם אתה לא סופג הרבה שערים, הסיכוי לנצח עולה, או לכל הפחות הסיכוי לתיקו, וזה משהו שכמעט לא קרה לנו העונה. זה חוזר על עצמו בלא מעט משחקים. נכון שבית”ר זה מועדון עם אוריינטציה התקפית, אבל אסור לזנוח את ההגנה ואת זה ניר מנסה להחדיר לשחקנים”.

בחזרה לסירושטיין. הבלם, שתופקד בהצלחה יחסית כקשר אחורי במחצית השנייה נגד מכבי חיפה, המשיך בתפקיד החדש עבורו גם מול הפועל באר שבע כדי לדבוק באוריינטציה ההגנתית של קלינגר, אך הפעם הניסוי הצליח פחות ובקבוצה יש שמבקרים את ההחלטה. “מיקי הוא בלם, אין לו היכולות לשחק כקשר”, אומר אחד משחקני בית"ר ירושלים בשיחה עם “ספורט כל העיר”. “זה יכול לעבוד כסתימת חורים בדקות מסוימות, לא לאורך משחק שלם. אם כבר הוא משחק עם בן חיים וכחילה, אז עדיף כשלישיית בלמים. זה נכון שניר מנסה למצוא פתרונות בעמדת הקשר האחורי אבל מיקי, עם כל הכבוד אליו, הוא לא הפתרון. החיסרון של קשר בסגנון קלאודמיר באמצע מורגש: הוא היה אחד שהניע את המשחק, וגם החזיק את האמצע. צריך להביא משהו כזה”.

כפי שניתן להבין, קלינגר סימן גם את עמדת הקשר האחורי כחיסרון מרכזי של הקבוצה, ובמסגרת הרכש הצפוי בינואר הוא ידרוש מבעלי בית”ר חיזוק גם בעמדה הזאת.

 

הנתון שמדאיג יותר מכל את אנשי בית”ר, שממוקמת במקום האחרון כרגע, נוגע לממוצע ספיגת השערים. הגנת בית”ר ספגה מתחילת השנה 23 שערים בעשרה משחקים, ובחישוב פשוט נכבשים בכל משחק 2.3 שערים לשערם של גורש או ניצן. רק לשם השוואה, קבוצות שירדו ליגה בשנים קודמות ספגו פחות: בעונה שעברה הפועל עכו ספגה 2.03 שערים למשחק, והפועל אשקלון עוד פחות – 1.54 שערים למשחק; לפני שנתיים הפועל כפר סבא ירדה עם 1.2 שערים למשחק, והיורדת השנייה, הפועל ת”א, ספגה עוד פחות – אבל לה הורדו 9 נקודות, כך שזה פחות רלוונטי; בעונת 15-16 ספגה הפועל עכו 1.45 שערים למשחק, ומכבי נתניה, שלא היוותה יריב וירדה בשלב מוקדם, ספגה 1.5 למשחק.

לאוהדי בית”ר יש הרבה סיבות לדאגה השנה, אם ההגנה שלהם לא תתחיל ‘להינעל’ ביותר משחקים. “עם ממוצע כזה של ספיגת שערים אנחנו לא נשרוד”, אומר שחקן אחר בבית”ר, אבל משתדל להישאר אופטימי: “קשה לי להאמין שהמצב יישאר כך. יש עכשיו אנשים טובים בקבוצה, וניר הוא מאמן טוב, למרות שעד עכשיו לא מצאנו את הפתרונות. אין מצב שקצב הספיגה הזה יימשך, זה הזוי מדי. הקבוצה תתחזק ואני מאמין שבחצי השני של העונה תהיה התאוששות ולא ניאבק בתחתית”.

ניר קלינגר מאמין בשיטת המשחק שלו בשחקנים שעובדים על המגרש, שיכולים לנוע במהירות, ובבית”ר זה מתנגש לא אחת עם שחקנים כבדים יותר, כדוגמת ערן לוי, או עם שחקנים שלא עושים הגנה. המציאות הזו מתאימה פחות לאופי ולסגנון של המאמן הקשוח. “אין ספק שיהיו שינויים בינואר, ושחקנים ישלמו את המחיר – לא רק בגלל המשחק מול באר שבע”, מוסיף גורם המקורב לבעלי בית”ר משה חוגג ומוסיף: “לניר יש פילוסופיה משלו, והוא צריך שחקנים שיתאימו לו כדי שיביאו את מה שנדרש, כי ככה קשה להמשיך”.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ערן לוי לא עושה הגנה , טיירה מאבד המון כדורים , טל בן חיים לא בלם מהיר , שיימן מגן שעולה יותר מידי למעלה , קריאף מטייל על המגרש , אינברום לא יורד לעזור בהגנה , ואין שחקן שיבשל גולים לחלוצים ויעשה גם הגנה בו זמנית . ושוערים שעוד לא הביאו נקודות לבית״ר .
    קלטינס לא מגן וגם בתור קשר הוא כבר חלש .
    דבר ראשון לתת הרכב אך ורק לשחקנים שעובדים 90 דקות במגרש ! ובינואר דבר ראשון להביא בלם אחורי ברמה !

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר