טל כחילה (צילום: ניר קידר
טל כחילה (צילום: ניר קידר

“השער העצמי של טל היה חוסר מזל. הכדור פשוט פגע בו”

בסביבתו של הבלם טל כחילה כואבים את השער העצמי שכבש נגד באר שבע, אבל מעודדים מהחזרה שלו לחיים תחת ניר קלינגר

פורסם בתאריך: 15.11.18 16:27

שני משחקים מלאים ושער שכבש לזכות בית”ר ירושלים החזירו את הצבע ללחיים של בלם בית”ר טל כחילה. אמנם הוא גם כבש שער עצמי במשחק האחרון נגד הפועל באר שבע, אבל בשורה התחתונה – הבלם חזר לחיים תחת הדרכתו של ניר קלינגר.



“טל היה מצוין במשחק מול באר שבע”, מציינים בסביבתו של הבלם. “הוא מראה יכולת נהדרת ויש לו ניתור ומשחק ראש מצוין. לא פלא שהוא כבש. גם בעונה שעברה הוא כבש חמש פעמים כשעלה להתקפה”.

מקורבי כחילה גם מתייחסים לשער העצמי שכבש ואומרים: “זה מזל רע, פשוט חוסר מזל. הכדור פשוט פגע בו כשהוא ניסה לקטוע את מסירת הרוחב. זה בהחלט העציב אותו, והתחושות שלו היו לא נעימות אחרי זה”.

העונה שעברה, כידוע, האירה פנים לטל כחילה. הוא היה אחד המצטיינים של בית"ר ירושלים, ואף נבחר בחלק מכלי התקשורת לנבחרת העונה. הבלם גם גרף התעניינות מהאלופה, הפועל באר שבע, והזימון הראשון לנבחרת לא איחר להגיע.

אלא שאז מונה גיא לוזון לתפקיד מאמן בית"ר ירושלים ובעיקר הגיע טל בן חיים כהחתמה של הבעלים החדש משה חוגג, וכחילה, תוצר מחלקת הנוער של בית"ר ירושלים, מצא את עצמו יותר מחמם את הספסל מאשר מרגיש את כר הדשא. התסכול היה גדול יותר לאור התוצאות של בית”ר ובעיקר לאור כמות הספיגות.

מינויו של ניר קלינגר החזיר את כחילה לחיים. קלינגר מאמין מאוד בבלם, ובשני המשחקים האחרונים הוא פתח, והשלים 90 דקות. את המשחק מול הפועל באר שבע הוא סיים עם שער זכות, אבל כנראה יזכור בעיקר את השער העצמי שכבש, כשכדור הרוחב של מאור מליקסון פגע בו ונכנס לשער של איתמר ניצן. אותו שער ‘פתח את הסכר למבול השערים באצטדיון טדי ביום ראשון האחרון.

כאמור, תחת קואץ’ קלינגר חזר כחילה להרכב, והחיבור בין השניים נראה טוב, בוודאי בהשוואה לתקופת גיא לוזון. “לטל, כמו כמעט לכל שחקני בית"ר ירושלים, לא היה חיבור עם גיא לוזון. הוא רק היה צועק ומדבר לא יפה”, מציין אחד משחקני בית”ר את השינוי שחל אצל כחילה ואצל חלק גדול מהשחקנים עם החלפת המאמן. “גיא לוזון לא האמין מספיק בטל, וזה הפסד שלו כי הוא בלם מצוין. היחס מקלינגר אחר. הוא מאמין בטל, נותן לו לשחק ומרגיש שיש לו בלם אחראי מאחורה, שהוא אחד שיכול לעזור לבית”ר להוריד את קצב ספיגת השערים”.

 

עכשיו, עם חזרתו של כחילה לעניינים, מקורביו מסמנים את הנבחרת כמטרה בהמשך הקמפיין בליגת האומות. “עכשיו כשהוא חזר לשחק גם בנבחרת יעקבו אחריו, כי הוא לא נופל מאף בלם שהוזמן. אם שיר צדק ואיתן טיבי, שלא מרבים לשחק בקבוצותיהם, הוזמנו – אין סיבה שגם טל לא יוזמן, בוודאי אם יתמיד וימשיך ביכולת הטובה שלו”, אומרים המקרובים. “אז גם הצוות המקצועי של הנבחרת לא יוכל להתעלם ממנו. צריך לזכור שלנבחרת אין עומק מטורף בעמדת הבלמים”.

דויד מרטן, מאמן הפועל ירושלים

דויד מרטן

בעניין אחר. המאמן קלינגר שוקל לבקש מקברניטי הקבוצה צירוף של עוזר מאמן לקבוצה, כנראה על חשבונו של דויד מרטן שהגיע לבית”ר בקיץ האחרון עם גיא לוזון.
קלינגר מעוניין לראות לצידו עוזר מאמן מטעמו, איש אמונו – ולא את מרטן. בין השניים לא נוצרה כימיה מספקת כדי שקלינגר יתרצה וישאיר את העוזר בבית וגן. בעקבות כך מרטן עשוי לעזוב בקרוב. “ניר רוצה עוזר מאמן אחר, איש שלו, וזה הגיוני. ייתכן שזה יקרה בקרוב”, מסביר גורם בבית”ר.

בתוך כך, בבית”ר מביעים עניין בשחקן הכנף של הפועל חדרה, אנג’י פלומיין, שמצטיין העונה. לשחקן סעיף שחרור בינואר הקרוב, בגובה חצי מיליון יורו – סכום שחוגג לא ימהר לשלם. עם זאת, בחדרה מבינים שהצרפתי מבוקש על ידי כמה קבוצות בליגת העל, והם עשויים לפתוח במשא ומתן לגביו, ובית”ר נלקחת בחשבון.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר