אושרת לסרי (צילום: שולמית מזרחי)
אושרת לסרי (צילום: שולמית מזרחי)

מתגייסים למען אושרת לסרי מקרית היובל שזקוקה להשתלת כליה

חברותיה של אושרת לסרי בת ה-31, החליטו לארגן ערב הפרשת חלה מיוחד למענה, שיתקיים ביום חמישי בגילה: "היום אני חיה בזכות הדיאליזה והכדורים. אני נמצאת בכל הרשימות וממתינה לתרומת כליה"

פורסם בתאריך: 25.4.17 17:46

אושרת לסרי, בת 31 מקרית היובל, חולה במחלת כליות קשה כבר יותר מעשר שנים. סיבוך של המחלה גרם לכך שהיא זקוקה להשתלת כליה דחופה. חברות קרובות החליטו לנסות ולהעלות את נושא המחלה למודעות הציבור באמצעות אירוע הפרשת חלה מיוחד ביום חמישי, 27.4.17, ראש חודש אייר. האירוע יתקיים בשעה 19:00 בבית הכנסת 'אדרת אליהו', רחוב הצאלים 24 בשכונת גילה.

"מאוד קשה לחיות עם טיפולי דיאליזה", מספרת לסרי ל"כל העיר", "יש גם שני ילדים קטנים בני 8 ו-10 שמאוד זקוקים לי. פעמיים בשבוע אני משאירה אותם עם אבא שלהם והולכת לטיפול, כשיום למחרת אני תמיד מרגישה סמרטוט. היום אני חיה בזכות הדיאליזה והכדורים. אני נמצאת בכל הרשימות וממתינה לתרומת כליה, אבל אנשים לא יודעים כמה קל להציל חיים. הפרוצדורה היא מאוד קלה והמדינה מאוד תומכת בתורמים".

 

אושרת לסרי (צילום: שולמית מזרחי)

אושרת לסרי (צילום: שולמית מזרחי)

 

סימה מואס, חברתה של לסרי, שארגנה את האירוע, מספרת כי "אושרת היא אישה צעירה, שלמרות מצבה הרפואי תמיד שומרת על חיוך. יש לה שני ילדים צעירים, וזה אחד הדברים שגרמו לי לנסות ולחפש דרך לעזור לאישה היקרה הזאת. בערב המתוכנן, למעט טקס הפרשת החלה, יסופר סיפור אישי של אישה אחרת שחלתה במחלה זו, קיבלה תרומת כליה והבריאה, תתקיים הופעה מוסיקלית מרגשת מפי הרבנית תמר צהלה פולר, ויפעלו דוכני מכירה שמעשר מתוכם יוקדש לעמותת 'עזר מציון'".

"בישראל יש חוק האוסר תרומת איברים בתשלום", מסביר עו"ד יעקב ביטון, שחוקר את נושא השתלת האיברים ונמצא בקשר עם לסרי. "למעשה, המדינה בודקת מאוד בקפידה שאין סחר ושאין תשלום מכל סוג שהוא, ואם ישנו חשש קל ביותר לבריאות הנתרם, התורם נפסל. בשל כך המדינה מבקשת לתגמל את התורם, ולכן ישנן הטבות כגון ימי מחלה, ביטוח חיים ואובדן כושר עבודה ועוד".

 

 

אירוע הפרשת חלה לאושרת לסרי

אירוע הפרשת חלה לאושרת לסרי

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר