מתוך סרטון הנערים שנוסעים בין שני קרונות הרכבת הקלה בירושלים (צילום: ועד נהגי הרכבת הקלה בירושלים)
מתוך סרטון הנערים שנוסעים בין שני קרונות הרכבת הקלה בירושלים (צילום: ועד נהגי הרכבת הקלה בירושלים)

טירוף: מבחני האומץ של בני הנוער ברכבת הקלה, צפו בתיעוד

רולטה רוסית בתוואי הרכבת הקלה: ל"כל העיר" הגיע תיעוד מטלטל של בני נוער שמסכנים את חיי נוסעי הרכבת ואת עצמם ומשבשים את פעילות הקו: נהגי הרכבת חוששים ודורשים טיפול בהול

פורסם בתאריך: 24.12.18 11:49

ל"כל העיר" הגיע תיעוד מטלטל של בני נוער, העורכים "מבחני אומץ" לאורך תוואי הרכבת הקלה בירושלים, ובפועל מסכנים את בטיחות הנוסעים ואת עצמם.

באחד הסרטונים שצולם לאחרונה נראה נער שיושב על תוואי המסילה של הרכבת הקלה, בעת שזו מתקרבת אליו. הרכבת צופרת לנער שיזוז, אולם הנער ממשיך לשבת עד שנהג הרכבת נאלץ לעצור את הנסיעה. בסרטון אחר נראים שני בני נוער יושבים בין שני קרונות של הרכבת – מתחם שבו אסור להיכנס ואף מסוכן להיות בו. בסרטון אחר נראה נער נוסע על סקייטבורד בתוואי הרכבת, כשהוא מחזיק ברכבת הקלה ולמעשה מובל על ידי הקרון.

מדובר במעשים מסוכנים, העלולים לסכן את בטיחותם של הנוסעים ושל בני הנוער עצמם. לא מעט פעמים נהגי הרכבת נאלצים לבלום בלימות פתאומיות – מה שמוביל לפציעות של נוסעים בתוך הרכבת הקלה.

צפו בסרטונים:






על רקע המקרים המסוכנים, שחלקם תועדו על ידי נוסעים והנהגים עצמם, כפי שפורסם מוקדם יותר ב"כל העיר", ועד נהגי הרכבת הקלה בירושלים מאיים להשבית את פעילות הרכבת החל מיום שלישי הבא, 1.1.2019. האיום בשביתה מגובה עם ההסתדרות במחוז ירושלים. הסיבה להשבתה היא, כאמור, חששם של ועד נהגי הרכבת הקלה לבטיחות הנוסעים והולכי הרגל. מרחב ירושלים בהסתדרות העובדים נותן גיבוי מלא לוועד עובדי הרכבת הקלה.

אבי גבאי, יו"ר ועד נהגי הרכבת הקלה, אמר בשיחה עם "כל העיר" כי נהגי הרכבות דורשים התקנה של גדרות בטיחות לאורך התוואי. "ועד עובדי הרכבת פתח בסכסוך עבודה בנוגע למחסור בגדרות בטיחות לאורך תוואי הרכבת הקלה. המחסור הזה מאפשר לרוכבי אופניים להשתולל על פסי הרכבת ולגרום לנהגים לבצע בלימות חירום, דבר שמוביל לפציעות של נוסעי הרכבת. כמו כן, בשעות הלילה מסתובבים על תוואי הרכבת ברחוב יפו לא מעט צעירים שיכורים שמשתוללים בסמוך לרכבת או לפניה. לפעמים הם מניחים חפצים על המסילה ומסמנים לנהג לעצור. לצערנו הדברים נפלו על אוזניים ערלות. אנחנו לא מתכוונים לסכן את ציבור הנוסעים ולא את בריאותם של עובדי הרכבת הקלה. מבחינתנו מדובר בקו אדום".


מהנהלת הרכבת הקלה נמסר: "מדובר במקרים חמורים, ועל משטרת ישראל לפעול כנגד מפרי החוק המסכנים את עצמם ואחרים. יחד עם זאת, לא טובת הציבור עומדת מול עיניו של ועד הנהגים שבוחר באופן שערורייתי לאיים בהשבתת קו התחבורה הציבורית המרכזי בירושלים, אלא אינטרסים אישיים שמטרתם קבלת הטבות כספיות שאינן מגיעות להם. לשם כך, ועד העובדים אינו בוחל באמצעים ועושה שימוש ציני וחסר אחריות בנושא הבטיחות ברכבת הקלה על חשבון ציבור הנוסעים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. סוניה כהן

    מצמרר חייב טיפול מיידי של גורמי האכיפה לפני שיקרה אסון מחריד.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הנערים האלה מביאים את זה על עצמם. לא דואגת להם כלל, אלא אך ורק לנהג וליתר הנוסעים, הנאלץ לבלום ללא כל אזהרה

  3. דב בער גליקמן לוי הצדיק השני

    זה בסדר, ה' שומר עליהם, ככל שהפיאות ארוכות יותר ככה אתה יותר חסין

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר