כביש הטבעת המזרחי, עוקף פסגת זאב (צילום: א.ג מהנדסים)
כביש הטבעת המזרחי, עוקף פסגת זאב (צילום: א.ג מהנדסים)

אחרי עשור שבו היה סגור על רקע מחלוקות ביטחוניות ותקציביות: נפתח כביש עוקף פסגת זאב

כביש עוקף פסגת זאב, חלק מכביש הטבעת המזרחי נסלל כבר לפני עשר שנים בהשקעה של מיליונים, אך רק אתמול, שלישי, הוא נפתח - כרגע לתנועת רכבים מהיישובים הפלסטינים. ב-10 בינואר 2019 ייפתח הכביש גם לתושבי פסגת זאב

פורסם בתאריך: 26.12.18 12:18

אחרי עשר שנים של מאבקים לפתיחת כביש עוקף פסגת זאב (437) – חלק מכביש הטבעת המזרחי, אתמול, שני נפתח הכביש לתנועת רכבים. כרגע הכביש משמש את הנהגים המגיעים מכיוון היישובים הפלסטינים, וב-10 בינואר 2019 ייפתח הכביש גם לתושבי פסגת זאב. הכביש צפוי להקל על עומסי התנועה הכבדים בצפון העיר, בפרט סביב שכונת פסגת זאב.



כביש עוקף הטבעת המזרחי – שמתחיל בענתות ומסתיים בכביש מספר 1 העירוני, נסלל בעלות כוללת של 180 מיליון שקלים. העבודות להקמתו הסתיימו לפני עשר שנים, אך מסיבה לא ידועה הוא לא נפתח לציבור. במהלך השנים הצטברו בכביש ערימות של אשפה – עלות העבודות לשיקומו עמדו על כ-30 מיליון שקלים. מדובר בכביש שנמצא תחת אחריותם של צה"ל, מג"ב עוטף ירושלים, משטרת ירושלים והמינהל האזרחי. לאורך השנים נרשמו מספר מאבקים לפתיחתו – אולם על רקע מחלוקות תקציביות וביטחוניות בין הגופים הוא נותר סגור. המחלוקת העיקרית היתה שאלת מימון מחסום הבידוק בכניסה לכביש העירוני מספר 1. בשנה שעברה נפתח חלק מכביש הטבעת המזרחי, כאשר מקטע עוקף פסגת זאב נותר סגור לתנועה.

לפני הבחירות המוניציפליות לעיריית ירושלים ערכו תושבי פסגת זאב הפגנה לפתיחתו של הכביש, אך מסיבות פוליטיות הוא לא נפתח. כאמור, כעת, למעלה מעשור מאז שנבנה ייפתח הכביש לתושבי הפסגה. היום, רביעי, הוציא מינהל קהילתי פסגת זאב הודעה על פתיחת הכביש, וזאת בתיאום תוכנית אב לתחבורה ירושלים.


כביש הטבעת המזרחי, עוקף פסגת זאב (צילום: צוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים)

כביש הטבעת המזרחי, עוקף פסגת זאב (צילום: א.ג מהנדסים)


לפי הערכות כביש עוקף פסגת זאב, שאורכו 3.7 ק"מ, יפחית כ-25 אחוז מעומסי התנועה שמצטברים בכניסה וביציאה מהשכונה.

מנכ"ל מינהל קהילתי פסגת זאב אלרואי אסרף, מציין: "שמחים לשמוע שעוד שלב בדרך להסדרת התנועה בשכונה התממש. נמשיך לפעול בנושא, יחד עם התושבים, על מנת להביא לשיפור ושינוי משמעותי גם בהמשך".

אהוד רמבח, יו"ר מינהל קהילתי פסגת זאב, מוסיף: "עוד שלב חשוב להסדרת התנועה סביב פסגת זאב בדרך להיפתר, זה הזמן להודות לראש העיר היוצא ניר ברקת, ראש העיר הנכנס משה ליאון , שר התחבורה ישראל כץ והשר לענייני ירושלים זאב אלקין".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר