רחוב הורקניה, קטמון (צילום: פרטי)
רחוב הורקניה, קטמון (צילום: פרטי)

"בניית מעונות ילדים תסתום לנו את השכונה": דיירי קטמון חוששים מכאוס תחבורתי

דיירים בקטמון מתנגדים לבניית מתחם של מעונות יום לילדים ברחוב הורקניה, כ-160 תושבים חתמו על התנגדות: "האזור גם כך פקוק, עוד לפני בניית המעונות"

פורסם בתאריך: 14.1.19 13:12

האם הפקקים בקטמון יחמירו? דיירים המתגוררים בשכונה מתנגדים להקמת מתחם מעונות ילדים ברחוב הורקניה – כ-160 תושבים כבר חתמו על התנגדות לתוכנית להקמת המעונות שמתוכננים להיבנות ברחוב הורקניה. מדובר בתושבים שמתגוררים ברחובות הורקניה, רבי טרפון, מכוור, יהודה הנשיא ועוד. הדיירים פנו לעירייה ומבקשים לשנות את מיקום התוכנית.




רחוב הורקניה, קטמון (צילום: פרטי)

רחוב הורקניה, קטמון (צילום: פרטי)


"בניית מעונות ילדים תסתום לנו את השכונה", טוענים התושבים, "הבעיה המרכזית נובעת שהמעונות יהוו מוסד חינוך חמישי במספרו, בתוך מתחם קטן בעל רחובות צרים המתנקזים לרחוב הורקניה. האזור אינו בנוי להכיל את כמות התנועה למוסדות אלה. וכי ישנה בעיה חריפה מאוד כבר עכשיו המורגשת עד צומת בן זכאי. ממוקם ברחוב ממ"ד גוננים ובי"ס אילנות לילדים בעלי צרכים מיוחדים, ובנוסף שני מוסדות נוספים נמצאים בשלבי תכנון מתקדמים בית כנסת גדול ובי"ס נוסף. אנו חוששים מקריסת מערכת התחבורה באזור כשיתווספו מעונות הילדים. יתווספו רכבים, וקיים חשש שהבעיה תשפיע עד צומת פת".


האם סלילת כביש הגישה הנוסף לירושלים תתעכב? בגבעת מרדכי מתנגדים להריסת הפארק השכונתי


בנוסף, במכתב מפורטות הסיבות מדוע אין היגיון לבנות מעונות במיקום המתוכנן. בין הסיבות שעלו, בחירת המיקום למעונות לא נעשתה מתוך ראייה כוללת של מצב השכונה והתחבורה. "העמסה של כל כך הרבה מוסדות במתחם קטן אינה הגיונית ולא הוגנת. בנוסף לכך, במפגש שנערך בנושא עם המינהל הקהילתי ותושבי האזור נטען, שהמתכננים אינם מכירים את השטח והבעיות הכרוכות ומתעלמים מצרכי התושבים. המתכננים לא טרחו להגיע למפגש, ולא סיפקו מענה מינימאלי לאף אחת מן הסוגיות שהועלו במפגש וגם לתושבים".

"הם מזלזלים בנו, לא מעניין אותם הרבה. הרחוב פקוק עוד לפני בניית המעונות. בשעות הבוקר קצת לפני תחילת הלימודים, ושמסתיימות שעות הלימודים אין מקום לזוז, בלאגן אטומי. זה יתגבר שיבנו את המעונות בדיוק בשעות האלה". כך טוען בשיחה עם "כל העיר" דודי שרמן תושב רחוב הורקניה ופעיל מרכזי במאבק. "אני הצעתי ואמרתי להם שליד בית הנוער יש שטחים וחניות. אני יודע שיש אנשים שהלכו לעירייה, ואמרו להם זה התכניות. אין שום תשובות. אנחנו דורשים שיהיה תכנון מדויק ברחוב הורקניה. צריך להבין שמבחינת כמויות מוסדות, ומבחינת מכוניות שנוסעות שם ועוברות שם. אי אפשר לבנות מעונות ילדים בלי שום חניה. הם לא חשבו על איכות החיים הסביבה שכנים".

מהעירייה נמסר בתגובה: "מדובר בקרקע עירונית ששימשה במשך שנים כחנייה לא מוסדרת, ויועדה להקמת מעון יום בהתאם לתב"ע – תוכנית בינוי ערים. במקום תוכננו 5 כיתות למעון. העירייה קיימה שיחות עם מנהל המינהל הקהילתי, המתכנן השכונתי וכן נציגי השכונה לאורך כל שלבי התכנון. יודגש כי במהלך התכנון והוצאת היתר הבניה ניתן מענה לסוגיות תנועה וחניה ככל שנדרש".


קריז קשה לדג בפיתה


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מעניין..

    מי יאכלס את מעונות היום לילדים,האם זה מוקצה לחרדים,או לכלל האוכלוסיה בעיר,
    זאת שאלה לא פחות חשובה מאשר הסוגיה שמועלית בכתבה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר