אלי אוחנה (צילום: שרון בוקוב)
אלי אוחנה (צילום: שרון בוקוב)

טור דעה | הצעדים שיהפכו את בית"ר לקבוצה בריאה וחזקה

הרמוניה ניהולית של חוגג-אוחנה-בניון יכולה להיות התחלה טובה עבור בית"ר ירושלים, אחר כך פשוט יש לנקות את האורוות | טור דעה

פורסם בתאריך: 28.4.19 10:28

בית”ר ירושלים מסיימת עונה בקול ענות חלושה, למרות סגל שאמור היה להיאבק בצמרת, ואחרי תלאות רבות שעברה בדרך. אחרי שאלי טביב פינה באוגוסט האחרון את המקום למשה חוגג, רוחות של שינוי אמיתי נשבו במורדות בית וגן.

ועדיין, למרות חולשה אדירה שהציגו היריבות מב”ש וחיפה, בית”ר ירושלים הצליחה להיות גרועה אפילו יותר, כשלה בניסיונות להעפיל לפלייאוף העליון ומצאה את עצמה ניצלת רק בשבועות האחרונים ממאבקי הירידה. תקופת ההתאקלמות של בית”ר ירושלים לחוגג ולהיפך הסתיימה מזמן, ועכשיו יש לקברניטי בית”ר ירושלים את כל הזמן שבעולם להכין קבוצה בריאה וטובה לשנה הבאה.

אז מה צריכים בבית וגן לעשות כדי שנראה כאן קבוצה תוססת, אטרקטיבית ושמחה יותר?



הפרמטר החשוב ביותר הוא בשקט הניהולי הדרוש בסביבת בית וגן (המשימה הקשה של כולם), והצורך בחיבור מופלא במשולש חוגג-אוחנה-בניון, בתקווה לכימיה מוצלחת שתוביל לקבלת החלטות נכונות ונקיות מאינטרסים.

בגזרת שחקני הרכש – אין ספק שדרוש ניקוי אורוות רציני – בית”ר ירושלים צריכה להשאיר את קונטה ופלומה, ולחפש עוד 4 זרים ברמתם. במקרה של טיירה – אפשר להתפשר ולהשאירו אם לא תימצא לו קבוצה.

שטקוס, בכושר הנוכחי של ניצן ובשל גילו (34) כנראה יימכר, בעוד וודוץ’ ואנאן מיותרים לגמרי. כדי להתחזק בית”ר צריכה לחפש שחקנים זרים שירימו את הרמה, עם טכניקה טובה ושליטה בכדור, וכאלה שהם גם חסינים במיוחד מבחינה מנטלית. בלם זר, כמו חסוס רואדה, לצד כחילה או זהבי, זה צעד מתבקש. במקביל בית”ר צריכה להיפרד בצורה מכובדת מטל בן חיים, שנתן עונה בינונית, אבל גרוע מכך, תופס משבצת שבה ממוקמים שני שחקני בית מוכשרים של הקבוצה.

מרסל הייסטר שמשחק היום בפרנצווארוש ההונגרית הוא אופציה מעניינת, או לכל הפחות שחקן בסגנון שלו – מהיר, התקפי ועוצמתי שיאייש את האגף השמאלי, ויחד עם קונטה יציג איום מתמיד מהאגפים.

מדברים גם על ג’ון אוגו – בית”ר חייבת להתחזק בעמדה הזו אבל עלי מוחמד הוא אופציה טובה יותר. האחרון רק בן 23, ונמצא בעמדת זינוק לקריירה. אוגו לעומת זאת, כבר בן 31, ובשנה האחרונה נמצא בדעיכה. בית”ר צריכה למצוא את הדבר הגדול הבא ולא לקחת שחקנים שבעים שהשוו את רמתם לליגת העל במקום להפך.

בגזרת הישראלים, אוהדי בית”ר רבים חולמים על חזרה של עומר אצילי, אבי ריקן או אלי דסה הביתה. אם להיות מציאותיים, אין בנמצא יותר מדי שחקנים ישראלים פנויים שיכולים לשדרג את בית”ר, ואולי צריך להשקיע בסגל הקיים ובחיפוש הזרים שיעשו את ההבדל.

שאלת עידן ורד היא עדיין התעלומה הגדולה ביותר, האם הוא יצליח לשחזר את היכולת הנפלאה או שמא כבר לא יחזור להיות אותו השחקן, שלצד שכטר העניק לאוהדים הצגות על בסיס שבועי. חן עזרא שהוזכר השבוע כמועמד לחזור, יכול להיות אופציה טובה כשחקן אגף, והוכיח שהחיבור שלו לבית”ר מניב פירות עסיסיים.


מעוז צור (צילום: פרטי)

מעוז צור (צילום: פרטי)


בוזגלו נכשל העונה, לפחות כמי שאמור היה להוביל את אוסף השחקנים המוכשר של בית”ר למקום טוב במרומי הטבלה. במהלך העונה הוא איבד את חדוות המשחק ונדבק ברצף החמצות מסחרר. בית”ר צריכה דם חדש במרכז המגרש, פרידה תעשה טוב לשני הצדדים.

ברשימת השחקנים שאפשר לשחרר אפשר למנות גם את שיימן, שטקוס, בן חיים וטיירה שמחזיקים בחוזה לעונה הבאה, וגם אינברום שמסיים השאלה.

לא מעט דילמות מקצועיות והימורים יצטרך לקחת בניון – קל זה לא יהיה, בהצלחה!

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. whybuy

    בניון יהיה מנהל מקצועי וירטואלי – כמו הביטקויינים. אין לו ניסיון בניהול מקצועי. הכתובת רשומה על הקיר באותיות קידוש לבנה ורק אוחנה משכנע את חוגג למהלך הזה כדי שיהיה לו מאחורי מי להתחבא.
    חוגג עובדים עליך , תשלח את שניהם הביתה – רק צוות מקצועי זר עם נסיון מוכח שיהיה משוחרר משיקולים זרים מתאים כדי להוציא את העגלה מהבוץ הטובעני שאוחנה הטביע בו את בית"ר.
    אוחנה מקבל 110 אלף בחודש ? מה הוא יעשה ? כביסה וארוחת בוקר לשחקנים ?
    בניון ייכשל במקצועי , קלינגר או אחר ייכשל באימון ואוחנה יתחבא מאחורי שניהם לעוד 3 שנים מדושנות בכסף של חוגג.
    חוגג תשלח את כל הלא יוצלחים האלה הביתה. בכסף הזה להביא רק צוות זר עם ניסיון מוכח . להוציא את השכונה מבית"ר מיד.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר