ניתוח לב (צילום: דוברות שערי צדק)
(צילום: דוברות שערי צדק)

שערי צדק: ניתוח מורכב הציל את חייו של צעיר שסבל ממום לב קשה

הצעיר, בן ה-28, שסבל ממום לב קשה כל חייו, עבר בהצלחה בשערי צדק ניתוח מורכב מסוגו לצריבת המום. פרופ' מיכאל גליקסון, מנהל מערך הלב המשולב ל"כל העיר": "אם הוא לא היה עובר את הניתוח הזה חייו לא היו חיים, ועד 120 הוא לא היה חי"

פורסם בתאריך: 13.5.19 11:21

צעיר בן 28, שסבל כל חייו ממום קשה בלב, עבר בהצלחה ניתוח מורכב לצריבת המום במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים. מדובר בהליך ניתוחי שהציל למעשה את חייו של הצעיר, שאובחן כמי שסובל מהמום בילדותו. "בכל פעם שהוא היה מתחיל לעשות מאמץ פיזי כלשהוא הוא היה סובל מדופק לב מואץ וגבוה מאוד, עד כדי שהוא היה צריך להגיע לבית החולים כדי שיטפלו לו בזה", מסביר פרופ' מיכאל גליקסון, מנהל מערך הלב המשולב בשערי צדק. "הצעיר נפגש עם רופאים מהמובילים בתחום, שלא הסכימו לנתחו בשל מצבו המורכב. לאחר הרבה פעמים שהוא היה מגיע לבית החולים, מצאנו את ההזדמנות לעשות את הניתוח בשיתוף פרופ' פול פרידמן. מנהל המרכז הקרדיולוגי המוביל במאיו קליניק, מיניסוטה, ארה"ב".

פרופ' גליקסון מספר כי הניתוח נמשך כארבע שעות. "אם הוא לא היה עובר את הניתוח הזה חייו לא היו חיים, ועד 120 הוא לא היה חי", אומר פרופ' גליקסון. "בסופו של דבר האירועים האלה שהוא חווה הפכו להיות מסוכנים עבורו, אני מניח שתוך כמה שנים האירועים האלה היו מתחילים לסכן את חייו".




"תמיד היו לנו את היכולות לבצע את הניתוח הזה", מדגיש פרופ' גלקסון, "עשינו הליכים דומים לזה בעבר. אנשים עם מומי לב שעוברים ניתוחים, זה קבוצה קטנה שמתרחבת עם השנים. בעזרת ניסיון רב השנים של פרופ' פרידמן, תוך שימוש בהדמיות CT ו-MRI מורכבות שבוצעו על ידי ד"ר אריק וולק, מנהל היחידה לדימות הלב בשערי צדק, וד"ר מקס גודפרי , קרדיולוג בכיר בשערי צדק, הצלחנו להגיע אל המקום בתוך הלב ולצרוב אותו בהצלחה. זוהי פעולה מורכבת ביותר ואני מאושר שהצלחנו לפתור את המטופל מהפרעת הקצב שמיררה את חייו"

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר