רוני לוי, יוסי בניון (צילומים: ניר קידר)
רוני לוי, יוסי בניון (צילומים: ניר קידר)

דעה | צמד רעים – רוני לוי ויוסי בניון יחזירו את בית"ר ירושלים לגדולתה

לוי, למי שאולי שכח, הוא המאמן הישראלי הפעיל המעוטר ביותר. אם מוסיף לכך את הטאץ' של בניון, אפשר לפתח תקוות לעתיד ורוד | טור דעה

פורסם בתאריך: 6.6.19 13:00

לא מעט ביקורות נשמעו ונכתבו על הכוונה למנות את רוני לוי למאמן בית"ר ירושלים, משל לוי היה בשנים האחרונות ראובן עטר או גיא לוזון, שכשלו פעם אחר פעם בקבוצות שאימנו. אני כאן על מנת לעשות קצת סדר בדברים.

רוני לוי (בן 52) הוא המעוטר ביותר מבין המאמנים הפעילים – ובתרגום חופשי – שלוש אליפויות במכבי חיפה, שני גביעי טוטו במכבי חיפה ועוד גביע מדינה אחד. בנוסף, הוא העפיל לרבע גמר גביע אופ"א.

אבל זה לא מסתכם רק בכך, שכן הצלחה של מאמן אינה נמדדת רק בתארים או בהתמודדות עליהם, אלא גם בלהשיג מטרות קצרות מועד ובייצוב קבוצות – ומשום מה, הדברים הללו נשכחים כשמדברים על לוי. למה? אולי בגלל הפאסון, אולי זה הריחוק שהוא משדר?



מי אמר שמאמן חייב להסתחבק עם התקשורת, וממתי זה נחשב לפרמטר שמודד יכולות אימון? כמעט כל שחקן – ישראלי או זר – ששיחק תחת לוי העיד אחר כך שמדובר במקצוען הגדול ביותר בכדורגל הישראלי. אלא שאצלנו, ב'לבנט', לא יודעים להעריך קורקטיות ועבודה לשם הלמידה נטו. מה שכן יודעים, זה לחפש קשרים אישיים, אינטרס משותף, ואם אפשר 'לפנק' ו'לפנק' ולהלך רכיל על אופיו של האדם.

והנה עוד קצת עובדות (שאולי נשכחו): רוני לוי קיבל את מכבי נתניה לפני כארבע שנים, כשזו היתה במצב של פירוק כלכלי ומקצועי. המטרה שהוצבה בפניו היתה אחת – להישאר בליגה. והנה, לא זו בלבד שנתניה נשארה בליגה, היעד הושג תוך תצוגות כדורגל לא רעות; עונה לאחר מכן, לוי קיבל את מכבי חיפה, שניצבה בצומת מרכזי בחייה, כשלא היה ברור לאן מועדות פניה. לוי בא כהרגלו לעבוד והשיב אחרי 18 שנה את גביע המדינה לארון המועדון, כשבדרך לנשיא עברה חיפה את בית"ר ובחצי הגמר פירקה את הפועל באר שבע, אז אלופת המדינה. זה נקרא כישלון?

בתחנה הבאה שלו – בקפריסין, הוא נקרא לשוב אל הדגל של קבוצת אנורתוזיס פמגוסטה, אותה כבר אימן בעבר, אך פוטר ממנה באוקטובר האחרון, אחרי שההנהלה איבדה סבלנות וספרה לו ניצחון אחד בארבעה משחקים. גם זה קורה. את פמגוסטה קיבל לוי כמעט שנתיים קודם, כשהיא במאבקי תחתית ורק 2 נקודות מהקו האדום. איך העונה הסתיימה? בפלייאוף העליון. עונה לאחר מכן פמגוסטה של לוי כבר סיימה במקום השלישי והבטיחה לעצמה השתתפות במוקדמות הליגה האירופית. עובדות – כבר אמרתי?

וכעת לבית"ר. כן, לוי היה בבית וגן בשתי קדנציות קודמות. בשתיהן, הוא הגיע על מנת להציל את הקבוצה מירידת ליגה ומחרפה מתמשכת – בניגוד לנטען כלפיו – פעמיים הוא גם הצליח במשימה.


ניר גרוסמן (צילום: פרטי)

ניר גרוסמן (צילום: פרטי)


אחד שהפך למליצו של לוי הוא יוסי בניון, שעבר עם המאמן פיצוץ לא ממש מבוקר בקדנציה האחרונה של לוי בחיפה. בניון לא חשב פעמיים כשהחלו החיפושים למשרת המאמן וקבע שרוני לוי הוא המועמד המתאים לדרך החדשה של הקבוצה. בניון הוא האחרון שירצה לעשות ניסיונות, בטח לא בשנה הראשונה שלו כמנהל מקצועי.

אני משוכנע שיוסי בניון ורוני לוי ישיבו את בית"ר ירושלים למרכז הבמה, לימים היפים, לתארים ולהר הגעש הצהוב.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר