ביברס נאתכו (צילום: ניר קידר)
ביברס נאתכו (צילום: ניר קידר)

דעה | בבית"ר בטוח חשבו עליו – האם נאתכו בדרך לבית וגן?

הטריו המוביל של בית"ר ירושלים בטוח חשב עליו, אך האם זה יכול להפוך למציאות? היתרונות והפוטנציאל שטמונים בהחתמה של ביברס נאתכו | טור דעה

פורסם בתאריך: 20.6.19 11:15

ליגיונרים הם מצרך מבוקש מאוד בכדורגל הישראלי. כל שחקן שיוצא לחצי עונה בקפריסין חוזר עם חוזה שמן ומעמד איתן, כל שחקן עלום שם שמצליח לקבל חוזה בקבוצה דרג ג' בבלגיה הופך למבוקש על ידי הקבוצות הגדולות. ראשי בית"ר ירושלים, כמעט מיותר לציין, מודעים גם הם לכך.

הטריו המוביל את המועדון – משה חוגג, יוסי בניון ואלי אוחנה – לבטח בחן ואולי עדיין בוחן את האפשרויות להנחית בבית וגן את אחד מהשמות הגדולים. מכבי נתניה, כולם כבר יודעים, החתימה השבוע את הקשר אלמוג כהן, ששיחק בעונות האחרונות באינגולשטאט הגרמנית. בית"ר צריכה לקחת השראה מהקבוצה מעיר היהלומים ולפנות לקשר הישראלי הבכיר ביותר בשוק החופשי – ביברס נאתכו. כפי שכבר ציינתי, בבית"ר בטוח חשבו על השם, וכעת הם צריכים לעבור ממחשבה לפעולה.



נאתכו, שסיים את חוזהו באולימפיאקוס היוונית, חייב להיות הרכש הבא של בית"ר ירושלים במהלך שיכול להיחשב לגאונות מקצועית, כלכלית ושיווקית. על היכולת, כמעט מיותר לציין, אין עוררין. כבר שנים שנאתכו משחק בהצלחה באירופה ובקבוצות בעלות שם. הוא קפטן נבחרת ישראל, ולא בכדי. מבחינה כלכלית ושיווקית – אין לי בכלל ספק שהחתמת השחקן הצ'רקסי הראשון בבית"ר יכול להוביל לעוד כותרות חיוביות ולעוד הכנסה מספונסרים שכבר לא יחששו עוד מהתדמית של הצהובים-שחורים.



אם צוללים לפן המקצועי, אז בית"ר ירושלים צריכה שחקן כמו נאתכו. שחקן שינווט את משחק ההתקפה ואחד שיתרום מספרים ממצבים נייחים. נאתכו גם יודע להניע את הכדור כמו שצריך, יודע להעביר את כובד המשחק מצד לצד ויש לו מסירות עומק מהטובות בישראל. אז כן – בפן המקצועי מדובר יהיה בשדרוג משמעותי.

"הבעיה" של בית"ר ירושלים בהחתמה של נאתכו יכולה לבוא רק מכיוון האוהדים, אבל חוגג כבר הוכיח שאין פה ממש בעיה. הוא לא עושה חשבון והוא עושה אך ורק את מה שטוב לבית"ר מבחינה מקצועית. חלק מאותם אוהדים בעייתים עשוי שלא לקבל את נתכו בשל עברו בהפועל תל אביב, אך זוהי טענה מגוחכת כי אותם אוהדים חיבקו ואמצו את שמעון גרשון, בוריס קליימן, איתי שכטר ועוד רבים אחרים.

טענה אחרת שעשויה להיות לאותם אוהדים בעייתיים קשורה למוצאו של נאתכו – צ'רקסי. ולא שצריך להצטדק ולא להחתים שחקן בשל מוצאו, אבל רק אניח פה על השולחן את העובדה שסבו של הקשר היה יוצא צבא ואיש מג"ב שהגן בגופו על המולדת וגם את העובדה שנאתכו עצמו שירת בצבא.

במידה ואכן בית"ר ירושלים תפנה לנאתכו היא תוכיח לכולם כי המועדון עובר שינוי תפיסתי גדול, וכך הדבר יאפשר גם לנתאכו עצמו להגיע ללא שום חשש לבית"ר.


גיא אדרי (צילום: פרטי)

גיא אדרי (צילום: פרטי)


עד שתגיע הפנייה המיוחלת לנאתכו, אני רוצה להתמקד לרגע בהתקפה של בית"ר, שכרגע מונה שני חלוצים בלבד. הבעיה היא ששניהם לא באמת הוכיחו שהם מסוגלים לייצר עונה עם מספר שערים דו ספרתי. השורה התחתונה מבחינתי היא ברורה – בית"ר חייבת להחתים חלוץ תותח שייתן תפוקה על בסיס קבוע.

בית"ר ירושלים, כך על פי פרסומים שונים, עושה מאמץ גדול להחזיר את ניקיטה רוקביציה לקבוצה. אני חושב שזה מהלך נכון ושבית"ר חייבת לעשות כמעט הכל כדי להחתים אותו.

היתרונות של ניקיטה הם בעיקר בכך שהוא לא תופס משבצת של זר ובכך שהוא מכיר את המועדון. בבית"ר יוכל רוקביציה לבוא לידי ביטוי ואולי הוא יחזיר לעצמו גם את חדוות המשחק שאבדה לאחר המעבר לכרמל.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אחלה שחקן נאתכו אם תייצרו את הבעיה אז אין בעיה וחוץ מיזה הצ׳רקסים הם אחלה אנשים אני אוהב אותם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר