ניתוחים בכללית אסתטיקה | תמונה באדיבות: shutterstock
ניתוחים בכללית אסתטיקה | תמונה באדיבות: shutterstock

ניתוחים לעיצוב הגוף – שש תשובות לשש שאלות נפוצות

עולם האסתטיקה והניתוחים הפלסטיים משתנה ומתפתח כל הזמן, אך בעבור המטופלות והמטופלים, אותן שאלות חוזרות ועולות כל הזמן. המומחה של כללית אסתטיקה עם התשובות

פורסם בתאריך: 11.5.22 15:59

הפופולריות הגוברת של הניתוחים האסתטיים לצד טכנולוגיות חדשות הביאו יותר ויותר אנשים להתעניין בפתרונות שיש לעולם האסתטיקה להציע. עידן המידע מסייע להם לבחור בגוף הרפואי ובמומחה שיבצע את הליך, אך למרות כל זאת, בפגישות הייעוץ שאנחנו עורכים עם המטופלות והמטופלים לפני ניתוח או טיפול צצות ועולות שאלות רבות, חלק מהן חוזרות על עצמן, ולהן ננסה להעניק תשובה בכתבה זאת.

עד כמה הניתוחים כואבים?

נתחיל בקביעה שאמורה להיות ברורה לכל – ניתוח אסתטי או ניתוח פלסטי הוא ניתוח לכל דבר. לכן, גם ההחלמה מניתוחים אלו כרוכה בכאבים שמלווים כל ניתוח, בהתאם לצורת הניתוח שנבחרה, לסוג החתכים אם בוצעו ולהיקף ההליך.

ככלל, כל מטופלת ומטופל חווים את הקושי והכאבים בצורה שונה. בזכות טכניקה ניתוחית טובה, קשר אישי עם המטופלת ומעקב הדוק, ניתן לצמצם את הכאבים, ולדאוג להחלמה קלה וזריזה ככל שניתן.

מהם הדגשים להחלמה מהירה וקלה יותר מניתוח?

אני ממליץ לדאוג לסביבה תומכת סביב תקופת הניתוח והתאוששות – בן או בת הזוג, הורה, ילד או חבר/ה קרובים, מומלץ לקחת מראש חופשה מהעבודה למשך מספר שבועות (בהתאם לסוג הניתוח), עזרה מההורים עם הילדים ועוד.

נוסף על כך, חשוב להקפיד על ההנחיות שקיבלתם מהרופא המנתח, גם לשלב של טרום הניתוח וכמובן לאחריו – הקפדה על משככי כאבים, התניידות מוקדמת קרוב ככל האפשר למועד הניתוח,  שימוש במלבושים ספציפיים לסוג הניתוח (מחטבים, חגורות בטן וחזה וכדומה), והקפדה על אורח חיים התואם למצבכם – תזונה נכונה, חשיפה מבוקרת לשמש, שינה איכותית, פעילות גופנית מותאמת לצד מנוחה רבה, הפסקת עישון, הורדת סטרס ועוד.

מהן הטכנולוגיות החדשות בעולם האסתטיקה?

ככלל, הטכניקות הניתוחיות החדשות מציעות ניתוחים יותר אישיים, המותאמים לגוף ולרצונות כל מטופל ומטופלת, והן מאפשרות לנו:

  • לבצע ניתוחים ללא השארת נקזים לאחר הניתוח, דבר המשפר ומזרז את ההחלמה ומונע צלקות נוספות.
  • בניתוחים המשלבים שאיבת שומן, ניתן כיום להשתמש בשומן העצמי להוספת נפחים היכן שחסר.
  • המנתחים משתמשים במתלים מקומיים מרקמת המטופלת לצורך הדגשת העכוזים ("קים קרדשיאן סטייל"…) כחלק מניתוח מתיחת בטן היקפית.
  • טכניקות ניתוחיות המצמצמות ומסתירות צלקות מהניתוח.
  • התוויות תוכנית החלמה מלאה המתאימה לסוג הניתוח, עם סיוע בבניית תוכנית התאוששות מקיפה – כולל הנחיות תזונה, פעילות, נוגדי כאבים ועוד.

האם הניתוחים הפלסטיים לעיצוב הגוף מיועדים בעיקר לנשים צעירות?

בניגוד לעבר, ולנוכח העלייה בתוחלת החיים, הניתוחים כיום מאפשרים גם לנשים מבוגרות יותר לעבור ניתוחים לעיצוב הגוף. כאן יש חשיבות רבה חשוב להתאים את הטיפול הנכון למטופלת הנכונה, וזה מתבצע בזמן פגישות הייעוץ. אם בעבר ניתוחי מתיחת בטן היו נחלתן הכמעט בלעדית של בנות 40 לערך, היום גם נשים בנות 60 ומעלה עוברות את הניתוחים בהצלחה רבה. בנוסף, עם השנים, חלה עלייה תלולה במספרי הגברים שמבצעים את הניתוחים הללו. כיום, גברים הם אחוז משמעותי מסך הניתוחים לעיצוב גוף.

מהם היתרונות הנוספים של ניתוחים להסרת עודפי עור, מלבד השיפור האסתטי?

ניתוחים אלה נותנים מענה למגוון בעיות שנלוות לעודפי העור:

  • אודם וגרד בעור
  • הזעות
  • זיהומים בעור
  • ריח רע
  • פגיעה בדימוי הגוף
  • ועוד

האם ניתן לטפל בכל הבעיות במהלך ניתוח אחד?

לרוב לא. יש מטופלות או מטופלים בודדים ומתאימים שאצלם ניתן "לשלב אזורים" – למשל מתיחת בטן והרמת חזה, ניתוח הרמת שדיים וזרועות וכדומה. במקרים של עודפי עור גדולים, ברוב הפעמים נזדקק למספר ניתוחים. בהליך כזה יש לדאוג להחלמה טובה בין ניתוח אחד לשני, ורק לאחר מכן להתקדם לניתוח הבא. לרוב נרצה להמתין כ-3 חודשים בין הניתוחים.

 ד"ר גיא רסנר הוא מומחה בכירורגיה פלסטית ומשחזרת, עוסק ומתמחה בניתוחים לעיצוב הגוף, בדגש על ניתוחים פוסט-בריאטריים, הן במרפאות כללית אסתטיקה והן ביחידה לניתוחים פוסט-בריאטריים בתל השומ


תוכן מקודם


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר