במקום הדרה - העצמה. השלטים שנתלו בבית הכרם (צילומים: יעל ענטר רוסט)
במקום הדרה - העצמה. השלטים שנתלו בבית הכרם (צילומים: יעל ענטר רוסט)

עירייה יקרה – לידיעתך: ככה נלחמים בהדרת נשים במרחב הציבורי

תמונות עם דמותה של סגנית ראש העיר חגית משה הושחתו אתמול בבית הכרם. והתגובה? מיצג מרהיב של שלטים עם נוכחות נשית בכל השכונה. כן, כך מתמודדים עם התופעה - לא בהעלמת עין ולא בקריצה

פורסם בתאריך: 10.8.23 09:52

שמעו סיפור – אתמול, רביעי, התעוררה שכונת בית הכרם למקרה חמור של הדרת נשים מהמרחב הציבורי. שלטי חוצות עם דמות נשית (במקרה הזה סגנית ראש העיר חגית משה) רוססו בשחור. כן, כמו שקורה לא אחת במרחב הציבורי בירושלים. קרה, קורה, יקרה – נכון? אז זהו, שלא נכון. לפחות לא בבית הכרם.

הנה, תקראו את הפוסט שכתבה יעל ענטר רוסט, פעילה חברתית בשכונה: "שמעו סיפור על הדרה, אפליה, אלימות מגדרית וקהילה אחת יוצאת דופן. יום רביעי בבוקר בשכונת בית הכרם החילונית-ליברלית, מתעוררות לתגלית לא נתפסת של השחתת שלטים עם תמונות נשים במרחב הציבורי – שכונתי".


במקום הדרה - העצמה. השלטים שנתלו בבית הכרם (צילומים: יעל ענטר רוסט)

(צילום: יעל ענטר רוסט)


במקום הדרה - העצמה. השלטים שנתלו בבית הכרם (צילומים: יעל ענטר רוסט)

(צילום: יעל ענטר רוסט)


 

 

עוד נכתב: "לא חולפת שעה, 380 הודעות בקבוצה השכונתית, מגייסות כספים, תמיכה, מכתבים, הודעות, גינוי ציבורי, מימון, מתנדבות, מתנדבים, קבוצות – שומרות על הבית. אין פה אפשרות אחרת. וכמו שרק בית הכרם יודעת – ביחד, בסנכרון קהילתי יעיל, ברגישות, בחוכמה, מדויק וקולע בול.

"12 שעות מאז תחילת האירוע ולוחות המודעות בשכונה כבר מכוסים בשלטים אחרים. שלטים עם נוכחות נשית שכונתית ברורה, מיצג מרהיב של שלטים שהם תוצאה של כוח חברתי ושל קהילה שלא מוותרת ולא נכנעת לחושך גם כשהוא ממש כאן בבית. בסופו של יום אפשר לסמן פה הישג, על ההזדמנות לפעול, על היכולת לנתב מציאות, על המקום הכל כך מיוחד שבו בחרנו לגדל את הילדים שלנו ועל הצלחה נוספת של הקהילה הזאת".

האמת – כבוד. ולך עיריית ירושלים היקרה, הנה, קיבלת שיעור בחינם – כך, בדיוק כך, מתמודדים עם התופעה הכעורה של הדרת נשים מהמרחב הציבורי.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. גלי

    לפני זמן מה, כמה חודשים, טיילתי בשעות הערב בשכונה וראיתי אישה חרדית עם ילדים נעמדת מחוץ לרכב שלה (בה כאמור היו ילדים וגם הבעל) ותולשת מודעה עם פנים של אישה מלוח המודעות ליד הבנק מול הסופר בככר דניה. לצערי הפלאפון לא היה איתי אבל דיווחתי לבעלי המודעה – תיאטרון ירושלים, וביקשתי שיביאו מודעה או אפילו מודעות חדשות. כלום. חא הביאו. שאלתי את האישה ההיא אם היא תולשת כי מדובר באישה והיא ענתה "כן". אלו לא נערים ולא שבאבניקים!

  2. לנמען כותב פוסט זה

    לפי דעתי ניתן להציע פשרה בלי לשבח מעשה מגונה אחד על מעשה מגונה אחר כל זה מעודד רק פלגה. מותר לחשוב גם שאין צורך בכלל בהצגת נשים או גברים בכל מודעה כזו או האחרת. המחשבה שהציבור צריך דוגמן או דוגמנית לפרסום דעה וכו רק מעיד על הבורות של אותו ציבור. ועידוד התופעה בעצם מחזק את אותה בורות. אין שום היבט של חירות בלהראות שאנו לא מסוגלים להבין את האחר.

    שפע ברכה והצלחה.

  3. ג'יימס

    רעיון מצוין אבל שוב כל העיר נראים שמריצים מישהי לפוליטיקה המקומית.

  4. קול קורא-די להדרת נשים!

    הלוואי שאנשים יפסיקו למחוק דמויות נשיות מהציבור. נשים מהוות קצת יותר ממחצית מהאוכלוסייה. הן חלק מהמגזר לכל דבר. לו היו עושים את אותו האקט לגבריםב אפשר להניח-אוקיי אנשים כנראה לא אוהבים מודעות עם אנשים.
    מודעות שמציגות אנשים נותנות יחס אישי יותר. במקרה הזה, חגית משה מוצגת שמאחלת חופשה בטוחה וקיץ בריא. כמעט כמו אמא שאומרת לילדים להיזהר. היא לא מוצגת כמשהו מיני. גניזת מודעה שמוצגת בה אישה (שמראה דאגה לטובת אזרחיה) הוא אקט אימפולסיבי ואינפנטילי.
    התופעה של השחתת מודעות עם נשים זה אקט שמבזבז תקציבים, כוח אדם וזמן. הרי, המודעות לא מפרסמות בתי בושת או משהו לא צנוע. הן מפרסמות אוכלוסייה, חלק מחיי היומיום.

  5. ישראל

    ראשית אני נגד כל השחתה שלא תהיה, ולא משנה מהי הסיבה שמאחורי מעשה זה!!
    אבל בואו רגע נחשוב כולנו, האם זאת באמת הבעיה של ירושלים או בכלל מדינת ישראל?!
    האם איננו מתמקדים כל הזמן בשנאה ופלגנות?!

    מתי נשוב להיות אחים אוהבים, היכן האחוה והרעות שהיו כאן בארץ, כשהייתי בגרמניה לפני שני עשורים כמעט, ישבו איתי בשדה חילוני חרדי ודיברנו ממש כאילו אנונו מכירים שנים, הרי רק אנחנו כך, לא סינים לא רוסים ולא אף עם אחר, והייתי כל כך שמח שנפגשנו שם, ממש כמו לפגוש קרוב משפחה!
    מתי זה יחזור, למה נהפכנו לאוייבים?
    אין לנו ארץ אחרת, כואב ממש לראות את שנאת האחים שרק גוברת מיום ליום

  6. אחד שיודע

    "הפעילה החברתית" שארגנה את התמונות של הנשים היא כנראה בעצמה בעלת שאיפות פוליטיות למועצת העיר. יש להניח שנראה פתאם עוד כתבות עליה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר