העבודות ברחוב השחר בבית הכרם (צילומים: דיירי הרחוב)
העבודות ברחוב השחר בבית הכרם (צילומים: דיירי הרחוב)

בבית הכרם תוהים – האם המדיניות בנוגע לעבודה בשבת השתנתה?

עיריית ירושלים מבצעת בחודשים האחרונים עבודות ברחוב השחר בבית הכרם. בשבת האחרונה - קבלן העבודות החליט לשנע את רכבי העבודה עוד לפני השעה 9:00. העירייה בתגובה: "הקבלן יזומן לשימוע ויטופל במסגרתו"

פורסם בתאריך: 6.9.23 14:18

קבלן ביצוע של עיריית ירושלים החליט בשבת האחרונה לשנע את רכבי העבודה שלו. הוא עשה זאת ביום שבת עוד לפני השעה 9:00 – מה שהפריע עד מאוד לחלק מתושבי השכונה. החוק, ועל אחת כמה וכמה שמדובר בעבודות מטעם עיריית ירושלים, קובע איסור מפורש על עבודה בשבתות – הן מבחינת הפרעה לתושבים והן בבחינת שעות העבודה של הפועלים.

לאור זאת – תהו התושבים בבית הכרם – האם מדיניות העירייה בנוגע לעבודות תשתית בשבתות השתנתה?

השאלה, כמובן, רטורית והתשובה החד משמעית היא לא.

יש לציין כי מדובר על עבודות לשדרוג רחוב השחר בבית הכרם. בסיום שעות העבודה, שגם הן לא הכי ברורות, כך מסתבר (פירוט בהמשך), הקבלן מעמיד חלק מרכבי העבודה בחיבור שבין רחוב השחר לבין רחוב רבי בנימין. בשבת האחרונה, כאמור, הוא החליט לפני השעה 9:00 בבוקר לשנע אותן.

"נראה לכם סביר שהקבלן שעובד ברחוב השחר מוציא כלים בשבת? אתר ההתארגנות שלו ליד הגנים ברבי בנימין. מנסה לדמין מה היה קורה בשכונה אחרת בעיר", כתבה תושבת השכונה.

 

 

כאמור, התושבים גם מתלוננים על חריגה בשעות העבודה של הקבלן גם ביום-יום. כך למשל, ביום חמישי שעבר, יממה לפני פתיחת שנת הלימודים, בוצעו עבודות עד כמעט חצות. כמעט מיותר לציין כי הדבר גרם להפרעה עצומה לילדי השכונה, ואחת מהן אמרה ל"כל העיר", "אי אפשר היה לישון בכלל. היה רעש מטורף. קמתי מאוד עייפה ליום הראשון בבית הספר".

זאת ועוד, ברחוב השחר מתלוננים כי באופן סדיר חורג הקבלן משעת העבודה, וממשיך גם לאחר השעה 19:00 – דבר אשר נוגד את התקנות.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "מדובר בקבלן משנה של העירייה שסיים את העבודות ביום חמישי והחליט על דעת עצמו להוציא את הכלים ביום שבת, בניגוד להנחיות ולהיתר שניתן לו. הקבלן יזומן לשימוע ויטופל במסגרתו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ישראל

    בבית הכרם התלוננו על הדתה קיבלו במקום זה חילון, חחח העיקר מתלוננים, לא רוצים דתיים ולא רוצים עבודות בשבת, אין אפשרות לרקוד על שתי החתונות.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר