שלומית ראונר (צילום: פרטי)
שלומית ראונר (צילום: פרטי)

הטור של שלומית ראונר: הרישום לבתי הספר בירושלים הוא נגד הזרם

פורסם בתאריך: 4.2.18 12:03

יש לכם ילד בגן חובה? מזל טוב! זה הזמן לרשום אותו לכיתה א'! הרישום העירוני ממוחשב ונוח, על בתי הספר כבר ביררתם היטב, וכל שנותר הוא למלא את השדות הקבועים בטופס. קל. שם, כתובת, תעודת זהות, תאריך לידה, זרם חינוך. זרם? ומה אם אנחנו נגד הזרם?

לא צריך להיות דתי בירושלים כדי להתפלל, לא צריך להיות חילוני כדי להילחם על מרכולים בשבת. בעיר שחוברה לה יחדיו הדתי והחילוני יושבים זה לצד זה בבית המדרש, נישאים זה לזה ולא תמיד עם עזרה של הרבנות, וקיימים זה לצד זה בתוך רבים מאיתנו. הציבור הפלורליסטי לגווניו נמשך לעיר בין השאר בזכות המרחב שיש בה, המרחב שלא מחייב תמיד להגדיר את עצמך, המרחב שמזמין מספר הולך וגדל של משפחות שאינן מתאימות לתיוגים הישנים, אך מתאימות מאוד לירושלים.

 

אתר ההרשמה לבתי הספר ולגני הילדים בירושלים לשנת תשע"ט (צילום מסך)

אתר ההרשמה לבתי הספר ולגני הילדים בירושלים לשנת תשע"ט (צילום מסך)

 

המשפחות הללו נוצרות, משגשגות ומתרחבות בעיר בשמחה, עד שעליהן לרשום את ילדיהן לבתי ספר. או אז בטופס הרישום הן מתבקשות לבחור זרם – ממלכתי, חרדי או ממלכתי דתי. בתוך הזרם על ההורים לבחור ארבע העדפות לבית ספר.

ומה אם משפחה בוחרת לפי האיכות, לפי עולם הערכים, לפי הקרבה הגיאוגרפית – ולא לפי הזרם? מה אם אחת ההעדפות היא ממלכתית דתית והשניה ממלכתית או חרדית? מה אם המשפחה בוחרת בעדיפות השניה ממ"ד, אבל רוצה בעדיפות הראשונה את אחד מבתי הספר המשלבים, הרשומים תחת הזרם הממלכתי? אי אפשר. המערכת כבר צמצמה עבורכם את האופציות. אתם הרי בזרם.

 

 

אנו קוראים למנח"י לבטל את הגבלת הרישום לזרם מסויים, ולאפשר להורים להירשם לארבע העדפות המתאימות ארבעתן לעולם הערכים שלהם, גם אם לא לאותו הזרם.

תקופת הרישום עומדת לקראת סיום והזמן קצר. זו ההזדמנות להוציא מציון תורה המאחדת ולא המפרידה, המאפשרת ולא המגבילה, השוברת חומות ולא מייצרת אותן. הירושלמים כבר יצאו מהקיבעון המגזרי, זו ההזדמנות של מנח"י לצאת ממנו גם.

שלומית ראונר (צילום: פרטי)

שלומית ראונר (צילום: פרטי)

שלומית ראונר,

ראש תחום חינוך בתנועת 'התעוררות'

אמא ירושלמית

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר