אנתוני וארן (צילום: ליאת אבשלומי)
אנתוני וארן (צילום: ליאת אבשלומי)

טור דעה | לאן קופצים כל המסנגרים על בית"ר?

פרשת וארן - סיפור סקסי ומלא יצרים שעלול לשבש את שיקול הדעת של כל אחד ואחת. וגם: מענה לנועם ליאור, שטור הדעה שלו שפורסם כאן מסריח ממיזוגניה

פורסם בתאריך: 21.3.18 18:28

אנתוני וארן הפך לגיבור. אליל. איזה גבר, תראה איך הצליח לו, אה? סידר לעצמו אורגיה, כך דיברו השבוע במסדרונות וברשתות. הטוקבקים עלו על כולם – מאשימים את התקשורת, את חברות הכנסת, את האישה – ומה לגבי וארן? אה, הוא 'ילד טוב', 'שבור'. אפילו שמעתי את המילה 'קורבן'. הלב נשבר ממש. אבל אז באה בית"ר ונתנה לו סוג של רוח גבית. תגובות מגומגמות, מעורפלות, שבתחילה לא גינו כלל את אותם הרגעים, שנראים משפילים ומבזים בסרטון. לא ראינו, לא שמענו, לא ידענו. התנערות מביכה ומקוממת. היתממות שוות ערך לטפיחה על השכם של וארן, מזל שלא על העכוז.

עוד רגע פסח, אז בואו נעשה סדר: שמונה ידיים נגעו, פשפשו, מיששו, תופפו על גופה של אישה צעירה, שמוטלת על בטנה, עירומה כביום היוולדה. כל מה שעשו ולא עשו לטענתם – באותן שניות שריר לא זז בגופה, חשופה למעלליהם. חצי דקה של נצח משפיל ודוחה.

אז, על טעם ועל מין אין מה להתווכח. איש-אישה במיטתו יעשה, כשיש הסכמה וכל הפרטנרים בהכרה. את זה חוקרת עדיין המשטרה, וטוב שכך. עד אז וארן, כמה שמעשיו מעוררים סלידה בסרטון, הוא חף מפשע ואין מה לתלות אותו בכיכר העיר.

הלאה. בית"ר. תקשורתית – עם פרסום הפרשה המועדון התנהל כאילו אותו תפסו עם המכנסיים למטה. ובלי כל סיבה. רחוק מ"התנהלות שקולה". וארן לא שיחק בקבוצה באותה תקופה שצולם הסרטון, אז למה בית"ר מיהרה לרדת להגנה? וכמו כל הגנה טובה, היא המשיכה להתקפה. על התקשורת ועל חברות הכנסת ועל מי לא.

אדון בן זקן, נראה שהעונה הולכת לך לא רע, על הראש של כולם, טפו טפו, אז למה לא הגבת במסיבת העיתונאים? גם אם לא ראית, רוב הסיכויים ששמעת. ואם שמעת, אז למה לא לגנות את המעשים שנראים כביזוי מוחלט של גוף אישה. אם היית מכיר אותה זה יכול היה לעזור – אם זו היתה הבת שלך, אחות, אחיינית, גם היית טומן את האומץ בחול? תכלס, אכזבת.

נראה ששוב בית"ר מביאה את הצרות על עצמה.

לגבי הדרישה להקפאת התקציב העירוני: ברור שלא צריך לשלול תקציב עירוני שלם של קבוצה בגלל תפוח שנראה רקוב, כל עוד וארן חף מפשע, כל עוד הוא לא הועמד לדין, אין מה לבוא בטענות לבית"ר. אבל בסיפור הזה יש הרבה קופצים וקופצות על הטרמפ, משני עברי המתרס, זה סיפור סקסי, כך אומרים בעגה העיתונאית, כזה שמלא ביצרים, לכאן ולכאן.

מוקדם יותר פרסם כאן נועם ליאור טור דעה – הוא רוצה להיות בתפקיד הסנגור של בית"ר. עם התזה המרכזית יכולתי להזדהות – תנו למשטרה לחקור! אבל תעשה טובה, גבר, תחסוך מאיתנו את הגישה הפטריארכלית, מתנשאת, יש שיגידו, פריבילגית שמדיפה מיזוגניה. רק הפתיח שלך מזיע משוביניזם. 'צווחניות'? תשמע סוד – יש גם לא מעט 'צווחנים', שלא רוצים להנציח, בלי קשר לווארן, את תרבות האונס שיש לנו כאן. דבריך שתומכים באופן טיפולה של בית"ר בפרשה, גם אם לא התכוונת, מחזקים אצל צעירים, נערים, שנושאים עיניים לגיבור שלהם, הסקורר המצטיין, שזה בסדר ומותר להתנהג כך לנשים. נגעו לך בתרנגול הבית אז אתה מקרקר?

ועוד קטנה: מרב מיכאלי היא חברת כנסת סופר חרוצה, שפעלה ופועלת רבות למען הנשים בארץ. היא הקימה את שדולת הנשים לקידום מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בישראל, אחת מיני רבות שסוללת את הדרך למציאות שפויה, שאולי נראית אוטופית, אבל כזאת שבה לא יתייחסו לנשים כמו לחפץ.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מור

    שחררו מהבן אדם כבר, מה זה עניינכם מה הוא אוהב במיטה או מה היא אוהבת במיטה. זה לא אמור להיות לא ענייני, לא עניינך, ולא עניין התקשורת. מסכים מאוד שמי שהפיץ את הסרטון מגיע לו מאסר, אבל זה לא היה וראן. די כבר, תעברו האלה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר