שוק מחנה יהודה (צילום: ארנון בוסאני)
שוק מחנה יהודה (צילום: ארנון בוסאני)

טור דעה | "אם מישהו בעירייה התבלבל"

נשיא לשכת המסחר דרור אטרי כותב ל"כל העיר" טור כנגד התערבות העירייה בנעשה בשוק, וכן משיב לביקורת עליו

פורסם בתאריך: 13.6.19 14:28

יודע כל טבח מתחיל, שסוד הקסם הוא התבלין. התבלין למעשה משפר את יחסי הגומלין בין המאכל לטועם. כבר תקופה ארוכה, ששוק מחנה יהודה גועש. מה גועש – גולש מהסיר. סיר לחץ אפשר לכנות את זה. ריח התבלין המבושם הפך לריח מבואש. ריח רע נמצא באוויר. לתבלין הזה קוראים פוליטיקה. הכניסו את התבלין הקטן הזה לשוק. כולם בוחשים בו – אנשים פוליטיים ועסקנים, שמפיצים ריחות ורוחות מלחמה. עוד רגע והעיסה נשרפת. כולם מדברים על כולם ומנסים לגרור את לשכת המסחר למקום רדוד מגובהו של ים המלח. ואיך כולם מדברים על כולם? המון שמועות של אנשים פוליטיים ועסקנים המבקשים להכניס פוליטיקה קטנה לשוק מחנה יהודה. אתם בוודאי זוכרים את שיר המשחק "סבתא בישלה דייסה" ובסוף למי לא נשאר? דומני, שסוחרי שוק מחנה יהודה יהיו אלה שיפסידו בגלל משחק אגו מיותר.

לכל מאכל יש את הסיפור שלו, ההיסטוריה והגלגול עד למתכון העכשווי. לפני כשלוש שנים, הגיעו חברים רבים משוק מחנה יהודה, ללשכת המסחר וביקשו שנסייע בידם, הם ביקשו שלשכת המסחר תהיה הפה שלהם ברשות המקומית. הם ביקשו שנסייע להם בתבלין השיווק ונסייע להם להחזיר את המינהל התקין לשוק. "אנחנו רוצים שתפתחו לנו את הדלת, שתהוו לנו בית, וכוח מסייע מול הרשות המקומית והחזרת המנהל התקין בשוק". כך ביקשו סוחרי השוק. יצוין, כי סוחרי השוק היו מפולגים ומסוכסכים בינם לבין עצמם. כ-350 סוחרי השוק ביקשו להתאגד וחתמו על בקשת הצטרפות ללשכה ובקשתם אושרה. יצאנו לדרך.



כבר בתחילת הדרך, הובהר לסוחרים, לא אחת, כי לשכת המסחר הנה גוף ציבורי עצמאי, נטול כל שיוך פוליטי או זיקה אישית, שכל מטרתה היא דאגה לאינטרסים המקצועיים והעסקים של חבריה, מיתוג השוק כיעד אטרקטיבי לתיירים בכלל ולקהילה בפרט. וכן סיוע בפיתוח השוק.

מבחינת לשכת המסחר ירושלים, החיבור של סוחרי שוק מחנה יהודה ללשכה הוא חיבור טבעי לחלוטין. מתכון מושלם. ואיך אומר השף אייל שני: "הפטריות לא יכעסו אם תוסיף להן בטטה". בקיצור כלים שלובים לתזמורת מנצחת.


דרור אטרי (צילום: אגף דוברות לשכת המסחר ירושלים)

דרור אטרי (צילום: אגף דוברות לשכת המסחר ירושלים)


בלשכת המסחר הוקם פורום סוחרי שוק מחנה יהודה, נבחר יו"ר וועד מנהל, לצערנו היו מי שבחרו לפלג. לא לכבד את הבחירות הדמוקרטיות שהתקיימו בתקופת ראש העיר דאז, ניר ברקת. כיום, שוב אנו עדים לניסיונות לפגוע בחברנו הסוחרים. לטענת הסוחרים, "פקחי העירייה הורגים אותם".

לשכת המסחר לא נשארה אדישה. מיד פעלה. שלחה מכתבים לכל הגורמים בעירייה בכדי לעצור את הפגיעה בסוחרים, ולצערנו בעירייה לא נתנו את הדעת לטיפול מעמיק בנושא מעבר לתגובה לקונית וחסרת משמעות. "הנושא נמצא באגף המשפטי לבחינה מעמיקה של טענות הסוחרים".

לשכת המסחר ביחד עם ועד סוחרי שוק מחנה יהודה החליט ליישם את החלטת האסיפה הכללית של ועד הסוחרים ולקדם בחירות חדשות בשוק. לשכת המסחר הוציאה הודעה מסודרת בנושא ונראה כי מאן דהוא לא אהב את העניין. התהדר בנוצות לא לו, כגון: חשיבת גורמים בעירית ירושלים להוות גוף מייצג של סוחרי השוק לכאורה, בזמן שנושא זה אינו חלק מסמכותה או אחריותה. במילה אחת חמץ.

באם מישהו התבלבל בעירייה וחשב שהוא יכול לפגוע בזכות התאגדות של העסקים ולקחת תפקיד לא לו, אנו מפנים אותו לפס"ד פלאפון (4179/13) בו היה ניסיון כוחני של בעל העסק לנסות למנוע בזכות החוקית של העובדים להתאגד. יצוין בזאת שהקהילה העסקית ואנו בפרט, הוקענו את הניסיון הברוטלי של בעלי החברה. התנהלות גורמים בעירייה מעלה התערבות גסה מצידם בקיום זכותם החוקית של העסקים להתאגד תחת ארגון כלשהו ובמקרה האמור, לשכת המסחר.

לשכת המסחר ירושלים רואה בעירייה ידידה, שפועלת כשותפה מלאה לצמיחה הכלכלית של בירתנו אהובה ירושלים. אך, מישהו חושב שידידות זו תבוא על חשבון הסוחרים והעסקים בעיר, הריני להודיע חגיגית כי הלשכה לא תאפשר כל פגיעה בבעלי העסקים בעיר. אם לא יעלה בידי הלשכה לפעול בהידברות חברית, היא תפעיל את כל כובד משקלה והכלים החוקים שעומדים לרשותה בכדי להגן על בעלי עסקים.

כידוע, לשכת המסחר הינה אחת מאבני-היסוד של ירושלים. מאז היווסדה לפני 111 שנים, כבשה לעצמה מקום של כבוד בכותל המזרח השמור לבוני-ירושלים. עם הקמת המדינה עשתה הלשכה לביצור מעמדה הכלכלי של ירושלים כבירת ישראל. חברי הלשכה באמונתם ובנחרצותם, ביוזמתם ובמרצם הרב, הכשירו את ירושלים להיעשות למטרופולין, לעיר המפרנסת את תושביה בכבוד בכל ענפי המסחר, הכלכלה והמדע. חברי הלשכה נטלו חלק בכל מערכותיה של ירושלים, נתנו יד לבניינה והיו לשגרירייה הנאמנים בהיכלי המסחר והסחר הבינלאומיים. לשכת המסחר מהווה כיום בית וכתובת מכוונת ומסייעת לקהילה העסקית ותשמח להעמיד לרשותך את שירותיה.

ולסיום בנימה אופטימית אצטט שוב את השף אייל שני: "אני יכול לקחת חציל ולצלול לתוך עולמו. הוא נהפך לכל עולמי, ואני נכנס למערות הקסמים שלו".

שבת שלום ומבורך.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה אתה ולישכתך ופועלך קשורים לשוק בכלל
    מה עשית ? איזה עסק היה לך ? איזה זיקה יש לך לשוק?
    מה עיניינך למעט אינטרס אישי?
    עשה טובה, אל תגיע ,אל תתערב, תמשיך בעיניינך מחוץ לתחומי השוק כי הוא לו לך, והכי טוב תמשיך לצטט משפטים הזויים של הדביל שני.. הולם אותך ואת עולמך
    שלום שלום

  2. ירושלמי

    כתבת יפה מאוד ודבריך צודקים בהחלט. המשיכו לעשות למען השוק בפרט ולמען ירושלים בכלל.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר