סטודיו כד וחומר (צילום: אבי נועם)

סטודיו כד וחומר: סדנאות קרמיקה לילדים ולמבוגרים

בסטודיו "כד וחומר" במקום להזמין קפה אתם מזמינים כדים, חומרי צביעה וכלי קרמיקה ופשוט מתחילים ליצור. הכירו את סטודיו "כד וחומר" בבית יהודית, מרכז ליצירה המשמש מרחב אומנותי ויצירתי ופתוח לכולם

פורסם בתאריך: 12.5.20 21:43

בלב שכונת המושבה הגרמנית בירושלים שוכן סטודיו "כד וחומר" שהוקם לפני יותר מ-20 שנה על ידי בטסי שפירא והוטי פומרנץ. בשנת 2010 נתרם הסטודיו על ידי משפחות שפירא ופומרנץ למנהל הקהילתי גינות העיר, לזכרה של בטסי שפירא ז"ל, וכיום הוא פועל מתוך מבנה משופץ בחצר "בית יהודית", משכנו של מינהל קהילתי גינות העיר.

סטודיו כד וחומר (צילום: אבי נועם)

ייחודיות הסטודיו זו תחושת היצירה החופשית, כל אחד מעטר את הכלים בהתאם ליכולותיו והשראתו, כשבמקום ניתן למצוא את כל הכלים הנדרשים, צבעים וכלי עבודה, וכמובן מדריכות בעלות רקע בתחום מנחות את המשתתפים על טכניקות הצביעה, עיטור, חריטה ושימוש נכון בצבעים על קרמיקה. המפגשים אורכים כשעתיים כאשר בסופם הכלים עוברים תהליך ייבוש ושריפה מבוקרת בתנור קרמיקה מיוחד. אחרי שבועיים הכלים מוכנים ואתם יכולים להתחיל לשתות את הקפה של הבוקר מספל קרמיקה ייחודי שאתם יצרתם.

סטודיו כד וחומר (צילום: אבי נועם)

לאה סילבר מנהלת הסטודיו פותחת לנו את שערי היצירה ואנחנו מגלים שלא רק הירושלמים נהנים: "מגיעים אלינו מכל רחבי הארץ, אחיות מבית החולים לניאדו, בית ספר לבנות מהמושבה יבנאל, קבוצות חברים בכל הגילאים, אפילו דייטים מתקיימים במקום מדי ערב, הזדמנות טובה לבחון את בן הזוג הפוטנציאלי בין השאר בכישורי היצירה. המקום מתאים גם לאירועים כמו בר\בת מצווה, ימי הולדת, התכנסויות וימי עיון ועוד קבוצות שמחפשים חוויה יצירתית וחד פעמית. אנחנו גם נהנים משיתוף פעולה עם תגלית, מסע ישראלי וחברות וארגונים נוספים", אומרת סילבר.

סטודיו כד וחומר (צילום: אבי נועם)

"לא מזמן הגיע לכאן אב מירושלים יחד עם ילדיו הבוגרים, הוא סיפר שהם הגיעו לארץ לפני 20 שנה ולא היה להם כלום, איכשהו הם הגיעו לסטודיו, והכינו לעצמם כלי קרמיקה סט צלחות לבית. והכלים היו אצלם בבית 20 שנה. הילדים נורא התרגשו, הם בעצם העבירו עם הכלים האלה את כל הילדות. ועכשיו, בחלוף שני עשורים הם באו שוב והתחדשו בכלים חדשים. על הדרך הם גם הכינו סט צלחות חדש ועכשווי לאביהם", משתפת סילבר.

סטודיו כד וחומר (צילום: אבי נועם)

סטודיו כד וחומר פועל גם במישור החברתי כאשר הוא משתף פעולה עם עמותה לנערים חרדים בעלי רקע מורכב ובעיות מסגרות כאלה ואחרות, ובמהלך העבודה עם כלי הקרמיקה הם חווים תהליך תרפויטי וחוויתי במיוחד. תהליך שמשלב גם אמונה עצמית ולמידה.

סטודיו כד וחומר (צילום: אבי נועם)

בעתיד מתכננים בסטודיו להמשיך ולגדול, להתפתח לקהלים חדשים, להתעדכן ולשדרג כל הזמן, ולשפר את החוויה, שגם עכשיו היא יוצאת דופן בנוף הירושלמי.

"אנחנו מזמינים יחידים, זוגות וקבוצות להגיע לסדנאות ייחודיות כאשר התהליך מבטיח הנאה ובסופו גם יצירה אישית של כל משתתף שתישאר איתו לעוד שנים רבות", מסכמת סילבר.

הקונספט הייחודי בהחלט השאיר לנו טעם טוב עם מיזם יצירתי וחברתי שונה בנוף הירושלמי ובכלל. בואו לשתות את כוס הקפה הבא שלכם בספל קרמיקה ייחודי שאתם הכנתם. השאפתנים במיוחד יוכלו בליל הסדר הקרוב ליצור סט הגשה ייחודי למשפחה וחברים שייהנו לא רק מהקניידלך אלא גם מקערות הגשה מיוחדות.

סטודיו כד וחומר (צילום: אבי נועם)

כתובת: עמק רפאים 12, המנהל הקהילתי גינות העיר, בתוך מבנה "בית יהודית", ירושלים.
טלפון: 02-5458113

שעות פתיחה:
ימים א'-ד': 15-21 בערב. ניתן להיכנס עד 19. יום ה'- 10-23 בלילה.

לאתר: www.ginothair.org.il
לפייסבוק: www.facebook.com

 

 

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר