חזי חיים: "קיימות הזדמנויות נדל"ן מניבות גם בזמן הקורונה", צילום: ניב קנטור
חזי חיים: "קיימות הזדמנויות נדל"ן מניבות גם בזמן הקורונה", צילום: ניב קנטור

חזי חיים: "קיימות הזדמנויות נדל"ן מניבות גם בזמן הקורונה"

לאחרונה השלימה חברת חיבורים של משווק הנדל"ן וכוכב הריאליטי חזי חיים, את שיווקו המוצלח של פרויקט "הטרקלין" בעיר ירושלים, מתחם המשרדים היחיד שהיה זמין למכירה בשכונת תלפיות המבוקשת. ישבנו לראיון עם חיים שיספר לנו איך משווקים נדל"ן בתקופת הקורונה

פורסם בתאריך: 9.9.20 14:25

עידן הקורונה הביא עימו המון שינויים בדרך בה אנשים חיים ומתנהלים. בתחילת המשבר כאשר הוכרז על סגר כללי בישראל- המון ענפים נעצרו, אנשים המעיטו ביציאה מהבית ומי שהיה יכול עבר לעבוד מביתו. לאור הנסיבות הללו, התרחשה פגיעה בערך של נדל"ן מסחרי ומתחמי משרדים.

ככל שהזמן עובר והממשלה מחליטה על יותר ויותר הקלות, אנו מתחילים לראות חזרה הדרגתית לשגרה וביקוש עולה עבור נכסים מסחריים.

דוגמה מצוינת לכך הינה פרויקט הנדל"ן "הטרקלין": מתחם שטחי עבודה אקסקלוסיבי בשכונת תלפיות בירושלים, אשר שווק באופן בלעדי על ידי חברת 'חיבורים', שנמצאת בבעלותו של משווק הנדל"ן וכוכב הריאליטי חזי חיים. הפרויקט שווק בזמן שיא משבר הקורונה ותוך חודש אחד בלבד נמכרו 20 היחידות המשרדיות במתחם.

"מדובר בפרויקט באחד האזורים המבוקשים ביותר בירושלים בשכונת תלפיות, אנחנו שיווקנו את כל היחידות באופן בלעדי תוך חודש אחד בלבד, ואפשר לומר שמדובר בהצלחה מסחררת", אומר חיים ומוסיף: "אנשים מבינים שההשפעה של הקורונה על שוק הנדל"ן היא זמנית ורוכשים נכסים – בעיקר נכסים באזורי ביקוש, אשר עתידים להניב תשואה גבוהה על ההשקעה".

לטענתו, מבני משרדים ושטחי מסחר הם פה כדי להישאר, "הקורונה היא מהמורה בדרך בלבד. בסופו של דבר אנשים לא רוצים להיות נעולים בבית – זו לא דרך לחיות, יש המון באז תקשורתי על כך שחברות גדולות עוברות לשיטת עבודה מהבית או שזה מה שאנשים מעדיפים, אבל מבחינה עובדתית בשטח, אנשים רק מחכים שהתקופה הזאת תיגמר כדי שיוכלו לחזור לשגרת החיים הנורמלית".

הקונספט החדשני שכבש את העולם

פרויקט 'הטרקלין' נבנה כדי לספק סביבה מקצועית ומודרנית, עם יחידות משרדים קטנות, מסוגננות ואיכותיות. המתחם גם כולל חדר ישיבות מפואר, לאונג', קפיטריה וכל השירותים הדרושים לחוויית העבודה המושלמת. מבחינת מיקום, מדובר במיקום הטוב ביותר בעיר הבירה שלנו- שכונת תלפיות. "הטרקלין" הוא  המקום היחיד באזור שמנגיש משרדים לבעלי מקצועות חופשיים, יזמים, חברות סטארט-אפ ועוד.

פרויקט "הטרקלין" בעיר ירושלים - מתחם משרדים אקסקלוסיבי, צילום: באדיבות חברת חיבורים

פרויקט "הטרקלין" בעיר ירושלים – מתחם משרדים אקסקלוסיבי, צילום: באדיבות חברת חיבורים

"בשנים האחרונות התווספו לשוק העבודה תחומי מקצוע חדשים אשר לא היו קיימים בעבר- החל מאנשי מדיה עצמאיים ויזמים טכנולוגיים בתחילת דרכם ועד למטפלים וקואצ‘רים אשר זקוקים למשרד קטן ואינטימי ולא למשרדים הגדולים המוצעים כיום בשוק", מסביר חזי חיים.

"כיום קיים מחסור עצום ביחידות המשרדים בכלל ובמשרדים קטנים בפרט – עובדה שהופכת את ההשקעה במשרד קטן לחכמה. התשואות על נכס מסוג זה גבוהות במיוחד ויכולות להגיע ל – 14% תשואה בשנה, בלי ההשבחה", הוא מוסר.

שיווק נדל"ן בזמן הקורונה

תקופת הקורונה הובילה לסגירתם של עשרות אלפי עסקים קטנים בישראל, מה שהוביל להיצע רב בשוק הנדל"ן המסחרי. בנוסף, בתקופה הזו אנשים לא ממהרים לפתוח עסק חדש- כלומר, ישנה עלייה בהיצע וירידה בביקוש. שאלנו את חיים כיצד עובדה זו השפיעה על שיווק פרויקט "הטרקלין" והאם הוא הבחין בקושי מסוים במכירת היחידות.

"הכל תלוי בסוג הנכס וכמובן במיקום, ייתכן ואין ביקוש רב למשרד גדול באזור לא מבוקש, אבל היזמים ואנשי השיווק חייבים להתאים את עצמם לשוק. קיימת עלייה בביקוש למשרדים קטנים, עלייה אפילו עצומה הייתי אומר, לכן בפרויקט הזה לא היה שום קושי", מסביר חיים.

חיים מספר בהרחבה כי "אנשים לא מסתכלים רק על המצב כרגע, הם רואים קדימה. במקרה של 'הטרקלין', מדובר במתחם היחיד שמציע משרדים למכירה באזור, אני מאמין שבעתיד המחיר יעלה, ורק על ההשכרה של הנכס ניתן לקבל תשואה שנתית גבוהה במיוחד. זוהי עסקה משתלמת במיוחד והמשרדים כמעט ומכרו את עצמם".


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר