עורכי דין לרשלנות רפואית בירושלים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
עורכי דין לרשלנות רפואית בירושלים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

עורכי דין לרשלנות רפואית בירושלים למיצוי זכויותיכם

תביעות בגין רשלנות רפואית נחשבות למורכבות במיוחד בתביעות נזקי גוף. עורכי דין לרשלנות רפואית בירושלים חייבים להיות בקיאים בתחום הרפואי-משפטי על מנת שיוכלו לייצג בתביעות אל מול גופים רפואיים גדולים מאוד ולהצליח להניב פיצוי משמעותי לנפגעים

פורסם בתאריך: 25.1.21 10:19

עדכון אחרון: 2.12.23 23:09

עו"ד ונוטריון ריול עדיקה

טיפול רפואי, ניתוח או פרוצדורה רפואית הינם דברים הכרחיים שבלית ברירה יש לבצעם לפעמים. למרות שבישראל מיטב הרופאים והטכנולוגיה, וחרף העובדה כי ישראל הינה אחת מהמדינות המתקדמות בעולם מבחינה רפואית, לעיתים ישנם גם מקרי רשלנות רפואית. במצב שבו ארעה רשלנות רפואית יש לבדוק מבחינה משפטית האם מדובר במקרה כזה שיכול להניב פיצויים לנפגע.

אם קרה לכם מקרה של רשלנות רפואית ותרצו לבדוק אם באמת יש "קייס" (עילת תביעה), תוכלו לפנות לעו"ד ונוטריון ריול עדיקה, העוסקת במקרי רשלנות רפואית ונזיקין, שתטפל בכם במקצועיות ועם זאת ברגישות אנושית. עו"ד ונוטריון ריול עדיקה בוגרת תואר שני במשפטים מהאוניברסיטה העברית וקצינה לשעבר בפרקליטות הצבאית. לעו"ד ונוטריון ריול עדיקה יש ניסיון רב שנים והיא עוסקת בתחום משנת 2008, שנים בהן רכשה ניסיון מקצועי הן במגזר הפרטי והן במגזר הציבורי, מה שהוביל אותה להכיר היטב את שני צידי המתרס ובא לידי ביטוי בטיפולה בתיקים מסוג רשלנות רפואית בפרט ונזיקין בכלל.

עו"ד ריול עדיקה - רשלנות רפואית (איפור ושיער: רויטל אפללו. צילום: שירה הרשקופ)

עו"ד ונוטריון ריול עדיקה – רשלנות רפואית (איפור ושיער: רויטל אפללו. צילום: שירה הרשקופ)

מהי רשלנות רפואית?

"רשלנות רפואית היא מקרה שבו קרתה התרשלות, נגרם נזק פרמננטי (תמידי) ושבגלל ההתרשלות נגרם נזק".

אז מהי בעצם ההתרשלות?

"התרשלות היא מצב שבו ניתן טיפול רפואי או בוצעה פרוצדורה רפואית, כאשר נותן השירותים הרפואיים חרג מסטנדרט פעולה סביר. למשל, כשרופא פועל בניגוד לפרוטוקול פעולה נהוג בחולה או כשאחות פעלה בניגוד לנהלים, אז אפשר יהיה כנראה לומר שהייתה חריגה מסטנדרט התנהגות סביר והייתה התרשלות".

ומהו נזק? האם כל נזק מזכה בפיצוי?

"נזק בתיקי רשלנות רפואית הוא בדרך כלל נזק שנשאר לנצח, נזק שהשאיר בנפגע נכות לכל החיים. כאשר מדובר בנזק בר חלוף, או נזק זמני, לא תמיד ניתן יהיה לתבוע בגין רשלנות רפואית מאחר שהדבר ככל הנראה לא יהיה כדאי לתובע מבחינת עלות תועלת (יפורט בהמשך הכתבה)".

ומה זה קשר סיבתי?

"קשר סיבתי הינו תנאי משפטי הכרחי, שמשמעו – שבגין ובגלל ההתרשלות הרפואית נגרם הנזק לנפגע. למשל – שבגלל שרופא התרשל בעת לידת תינוק, נגרם לתינוק נזק מוחי בלידה עצמה".

מה קורה במצב שבו הייתה התרשלות אבל לא נגרם שום נזק?

"במקרה שבו ארעה התרשלות, אך לא נגרם כל נזק – במצב כזה אין 'קייס' (עילת תביעה). החוק בישראל דורש את התקיימות כל היסודות שהם: התרשלות + נזק + קשר סיבתי בין ההתרשלות לבין הנזק, על מנת שתקום זכאות לקבלת פיצויים. ככה זה בישראל".

תביעות בנושא רשלנות רפואית הן לא פשוטות ולרוב מורכבות מאוד כפי שמסבירה עו"ד ונוטריון ריול עדיקה. יש לשים לב היטב לדקויות ולכן צריך לפנות לעורך דין שמבין ועוסק בתחום שיחסוך לכם הוצאות וזמן ויכוון למען המטרה.

מה בנוגע לעלויות בתביעות רשלנות רפואית?

"תביעה בנושא רשלנות רפואית כרוכה בעלויות גבוהות. זהו חסם משמעותי וכבד בישראל בתביעות הללו. על מנת להגיש לבית המשפט תביעה בנושא של רשלנות רפואית, חובה לפי החוק לצרף ביחד עם כתב התביעה חוות דעת רפואיות שנכתבו בידי רופאים מומחים, שבהן יעידו הרופאים שקרתה רשלנות רפואית ומהו הנזק שנשאר (כלומר, כמה אחוזי נכות לצמיתות נשארו לנפגע). חוות הדעת הללו כרוכות בעלויות רבות של אלפי שקלים ולעיתים גם עשרות אלפי שקלים, ולא ניתן להגיש תביעה לבית משפט בלעדיהן, לפי החוק".

מי כותב את חוות הדעת בתיקים שלך?

"טובי המומחים בארץ בכל תחומי הרפואה כותבים חוות דעת עבור נפגעים אותם אני מייצגת. המומחה שאליו אני מפנה את התיק המטופל, בודק את החומר הרפואי לעומק וקובע באם ארעה רשלנות ואם לאו, ומכמת את הנזק שנותר לנפגע (כותב כמה אחוזי נכות נותרו לנפגע). לעיתים ישנו צורך בכמה מומחים בתחומם לבדיקת הרשלנות והנזק".

מי משלם למומחה על חוות הדעת?

"התשלום עבור חוות הדעת נעשה על ידי הנפגע עצמו, זאת כאשר על פי כללי האתיקה של עורכי הדין אסור לנו לממן זאת מכיסנו. ישנן גם חברות להשקעות משפטיות, העשויות לסייע במימון חוות הדעת במקרים מתאימים".

תוכלי לשתף במקרים מסויימים בהם טיפלת?

"כן. אציין בכלליות, ללא פרטים מזהים לנוכח חיסיון –  טיפלתי במקרה שבו במהלך לידה היו ירידות בדופק העובר. הסתבר שחבל הטבור היה כרוך סביב צווארו של היילוד והוא איבד חמצן רב עד שנותר עם שיתוק מוחין לכל החיים. הפיצוי לתובעים היה בסדר גודל של מיליוני שקלים. במקרה אחר, במהלך ניתוח בטן כירורגי שבוצע בידי רופא מתמחה, נותר החולה משותק בעקבות רשלנות באופן ביצוע הניתוח עצמו. בית החולים ונותני השירות נתבעו והפיצוי שקיבל היה קרוב למיליון שקלים".

במקרה שארעה לכם רשלנות רפואית, עו"ד ונוטריון ריול עדיקה ברוב מקצועיותה, תוכל לסייע בידכם להשיג את הפיצוי האופטימלי והמקסימלי שניתן בנסיבות המקרה.

עו"ד ונוטריון ריול עדיקה, יו"ר ועדת רשלנות רפואית ומרכזת נפגעי איבה בוועדת ביטוח לאומי בלשכת עורכי הדין במחוז ירושלים

כתובת: דרך חברון 101, בית הנציב בניין קומה 4, ירושלים

אתר:  www.rivalaw.co.il

טל': 02-6507770, פקס: 02-6507771

דוא”ל:  [email protected]

לפייסבוק לחצו כאן

לאינסטגרם לחצו כאן


עו"ד חיה רודניצקי דרורי

עו"ד חיה רודניצקי דרורי היא עורכת דין מקצועית ומגשרת מוסמכת. בבעלותה משרד עורכי דין מצליח במרכז העיר, והיא עוסקת במשך שנים רבות בתחום הרשלנות הרפואית – רפואה ומשפט, רשלנות רפואית במיילדות, היריון ולידה, אבחון מומים בעובר, המתות חסד ועוד, לצד היותה עורכת דין בדיני משפחה, חוזים, עבירות משמעת ועוד.

 

עו"ד חיה רודינצקי דרורי (צילום: יובל כהן אהרונוב)

עו"ד חיה רודניצקי דרורי (צילום: יובל כהן אהרונוב)

 

"כאשר מגיע אלי לקוח ומבקש לתבוע מוסד רפואי או רופא על רשלנות רפואית, אני מסבירה לו שניתן לדבר על רשלנות רפואית רק כאשר נגרם למטופל נזק על ידי המטפל", מסבירה עו"ד רודניצקי דרורי.

כמו מה?

"רשלנות אפשרית במסגרת קשת רחבה של מקרים שיכולים לקרות במהלך טיפול רפואי. כמו למשל שחולה יצא מניתוח או מטיפול עם נזק נוסף על המחלה המקורית שלו, טעות במתן תרופה, טעות במינון תרופה או טיפול רפואי שגרמו למטופל נזק. אבן הבוחן היא אם רופא סביר או מטפל סביר היו אמורים לצפות את הנזק ולמנוע אותו".

עו"ד רודניצקי דרורי מגיעה מתחום המיילדות, וזאת לצד תחום המשפטים שבו היא עוסקת כיום. "כאשר מגיע אלי תיק רפואי אני בודקת אותו מבחינה רפואית ובוחנת מבחינה משפטית אם יש בתיק רשלנות רפואית ואם יש מקום לתבוע בעוולת הרשלנות בנזיקין", היא אומרת, "אני באופן ספציפי מתמקדת בתביעות רשלנות רפואית במיילדות, כאשר נגרם למטופלת או ליילוד נזק בעקבות לידה טראומתית שלא היה צריך לקרות בניהול לידה תקין. גם הולדה בעוולה נכללת בתביעות רשלנות רפואית במיילדות".

מה זו הולדה בעוולה?

"כאשר ילד שנולד בעל מום כלשהו תובע את הרופא או את המוסד הרפואי שאצלו טופלה האם, והטענה היא כי טוב לו לילד שלא היה נולד משנולד בעל מום. זוהי טענה קשה ומרחיקת לכת, ולמרות זאת היא התקבלה על ידי בתי המשפט בישראל. אני מדגישה בפני הלקוחות כי תביעה כזאת יכולה להתברר בבתי המשפט במשך זמן רב וכי תמיד יש לזכור שטחנות הצדק טוחנות לאט. על הלקוחות לדעת מראש כי יהיה עליהם להתמודד מחדש עם זיכרונות הטראומה מהלידה או מההיריון".

עו"ד רודניצקי דרורי מציינת שהיא תמיד מעדיפה להציג בפני לקוחותיה את מורכבות הבעיה מראש, וזאת כדי שהם יידעו בפני מה הם עומדים: "אני נמצאת לצד הלקוחות שלי לאורך חודשים ארוכים של דיונים, חוות דעת של מומחים ואיסוף מסמכים. אני נמצאת שם עבורם, תומכת בכל מה שקורה להם לאורך כל הדרך ודואגת להביא את התיק לכדי סיום מוצלח, כלומר שהלקוחות שלי יקבלו את הפיצוי המתאים בשל הנזק שנגרם להם, וכבר היו לי כמה מקרים שהצלחתי להביא ללקוחות שלי פיצויים יפים".

כתובת: המלך ג'ורג' 33, ירושלים
טלפון: 02-6252777
אימייל: [email protected]


עו"ד אברהם זאדה הרפז

תביעות רשלנות רפואית הפכו להיות שכיחות. הסיבות רבות: חוסר פיקוח, עומס בבתי החולים, בעיות תקציב לבדיקות, אי מתן תשומת לב, העדר הכשרה ועוד.

רשלנות רפואית אינה מוגדרת בחוק הישראלי בפרק מיוחד אלא מבוססת על עוולת הרשלנות  שבפקודת הנזיקין. לכן ביהמ"ש נשען בעיקר על פסיקה קודמת של ביהמ"ש ובמיוחד ביהמ"ש העליון. בין היתר הוטבעו הגדרות כגון: חובת זהירות מושגית וקונקרטית, האדם הסביר, רופא סביר, פרקטיקה נהוגה, פגיעה באוטונומיה, רשלנות במחדל, העדר הסכמה מדעת ועוד.

עו"ד אברהם זאדה הרפז (צילום: פרטי)

עו"ד אברהם זאדה הרפז (צילום: פרטי)

לכן כאשר ניגשים לבחירת עורך דין רשלנות רפואית יש לוודא שעורך הדין בקיא בתביעות אלו ומכיר את החומר כראוי.

ישנם מספר סוגים של רשלנות רפואית: "רשלנות בטיפול הרפואי עצמו", "רשלנות בשל היעדר הסכמה מדעת", "פגיעה באוטונומיה" ועוד.

בתביעת רשלנות יש להוכיח בד"כ: "חובת זהירות", "רשלנות", "גרימת נזק". כלומר לא כל מקרה של קיום נזק, מראה כי הייתה התרשלות אשר ניתן לקבל בגינה פיצוי!

יש להוכיח חובת זהירות (קיימת ביחסי רופא מטופל), כי הטיפול היה רשלן (לדוגמא לא נהג בפרקטיקה הנהוגה והראויה), ואז יש להוכיח כי נגרם נזק ואת היקפו, באמצעות חוו"ד מומחה רפואי. כאמור לא כל נזק הוא בר פיצוי ויש להוכיח קשר סיבתי בין הרשלנות לנזק. כלומר ישנם מקרים בהם אדם נפטר, אולם הפטירה נגרמה שלא כתוצאה מהרשלנות.

רשלנות רפואית יכולה להתרחש בטיפול רפואי, אם בעשייה או במחדל של עשייה. כלומר גם במקרים שהיה צריך לעשות טיפול כלשהו והוא לא נעשה. זאת בנוסף לאפשרות להוכיח כי טיפול שאכן נעשה – נעשה ברשלנות. כמו כן יכולה להתקיים רשלנות באיבחון: כגון אבחון מאוחר של מחלה קשה אשר הרופא התעלם מתסמינים מוקדמים, ייעוץ גנטי מוטעה, אי גילוי מומים, ועוד.

דוגמאות למקרים בהם יתכן ולא הופרה חובת הזהירות: סיכונים סבירים אינם מקימים לעיתים חובת זהירות שהרי הם מהווים חלק מחיינו ונלקחים בחשבון.

כיצד מתייחס ביהמ"ש לרשלנות רפואית ומיהו  "הרופא הסביר": נבחן מהו סטנדרט ההתנהגות המצופה מרופא אשר חריגה ממנו תהווה רשלנות. לכן נעזרים במבחן "הפרקטיקה המקובלת" שעל פיה על הרופא להשתמש ברמה של ידע ומקצועיות הקיימת ומופעלת ע"י רופאים ברמה מקצועית טובה. קיומה של פרקטיקה שעל- פיה פעל הרופא, אינה שוללת תמיד את ההתרשלות מכיוון שלעיתים קיימת פרקטיקה פחות נפוצה אך פחות מסוכנת.

מה בין רשלנות לטעות: התנהלות הרופא אינה נבחנת לרוב באופן כללי אלא באופן ספציפי. לדוגמא, טעות לא תחשב תמיד כהתרשלות במצבים בהם הרופא עשה ככל שביכולתו, כישוריו והידע הקיים, אך בדיעבד התברר שהיה עדיף להשתמש בפרקטיקה אחרת. ככל שקיימים יותר אינדיקציות המעידים על חוסר פרופורציה בין הטיפול המבוקש לזה הניתן על ידי הרופא – כך תהיה הנטייה לומר שהרופא לא נהג כראוי.

לעיתים די כי יוכח שהרופא לא שקל את אלטרנטיבות הטיפול. בנוסף, ככל שהמחלה ניתנת לריפוי כבשגרה אך לחולה נגרם נזק חמור – הנטייה תהיה להחמיר עם הרופא, אולם כאשר קיימות מספר אסכולות בטיפול בחולה אזי הנטייה היא להפחית מרשלנותו של הרופא. לעיתים נפסק כי אף אם רשלנות הפחיתה את הסיכוי להחלמה – עדיין ייקבע רשלנות.

בתחום הרפואה, על הרופא להתעדכן ולהשתלם בהתפתחויות הרפואיות ושיטות הטיפול, אף אם טרם הוטמעו השיטות בפרקטיקה.

פגיעה באוטונומיה:  לעיתים החולה מסכים לטיפול הרפואי אולם לא סופק לו המידע המלא אודות הטיפול, סיכוניו, היקפו ועוד. כל הסתרת מידע בדבר סכנות הטיפול, האלטרנטיבות הקיימות לטיפול, האפשרויות לטיפול דחוף אחר בעת הטיפול – יכולות להיחשב כפגיעה באוטונומיה של החולה לקבלה החלטה מושכלת.

 עו"ד אברהם זאדה הרפז הנו עו"ד ותיק, העוסק ברשלנות רפואית וכן עורך דין פלילי בירושלים אשר ייצוג הלקוח מהווה עבורו שליחות. המשרד הנו משרד קטן ואינטימי המעניק שירותים בגישה מקצועית, אינטימית וצמודה ויעשה כל שבידו לסייע לך להצליח בתביעה וילווה אותך בכל שלב ושלב בליווי צמוד. באתר עוה"ד תוכלו לקרוא מאמרים בנושא רשלנות וכן בנושאים אשר אינם קשורים לנושא הרשלנות כגון: מעצר עד תום ההליכים, עורך דין סחר בקנאביס ועוד. התקשרו להתייעצות ללא התחייבות.

לחצו לקריאת מאמרים בנושא רשלנות רפואית באתר: עורך דין אברהם זאדה הרפז

כתובת: בן יהודה 2, ירושלים
טלפון: 054-3001999
דוא"ל:
[email protected]               

פייסבוק של עורך דין אברהם זאדה הרפז

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר