קרדיט תמונה: FreePIK
קרדיט תמונה: FreePIK

"לא חייבים להיפרד בכסאח": נורית מספרת על הגירושין בעזרת גישור

כשמעל 40% מכלל הזוגות מגיעים להתגרש בשלב זה או אחר במהלך החיים, אין זה מפתיע שזוגות מעוניינים לצאת לפרק ב' – אבל אפשר, רצוי ואפילו חשוב, לסיים את הקשר בצורה חברית באמצעות הסכם גירושין הוגן ומפרגן

פורסם בתאריך: 24.5.21 11:22

"בשלב כלשהוא", מספרת נורית, "זה היה ברור שאנחנו לא יכולים להישאר יותר ביחד. ידעתי שיש לו עוד בנות זוג, ולא היה לנו דבר במשותף, אם במקרה הוא היה מגיע לחדר השינה ואני עוד הייתי ערה – הייתי צריכה להעמיד פנים שאני ישנה כדי לא להסתכן בשיחה שתהפוך מהר מאוד לויכוח קולני. הקטנה שלנו היתה בקושי בת שלוש, וכאב לי כל כך על הצעקות, המריבות והריחוק בין ההורים שלה. ידעתי שאני מזיקה לה, מזיקה לאחיה הגדול, ומזיקה לעצמי – ורציתי לשים לזה סוף".

לפעמים, הבחירה שלנו בזוגיות, המובילה אותנו אל החופה, אינה מצליחה להחזיק אותנו דרך כל החיים. היום, כשהחיים ארוכים כל כך, ואנחנו מוצאים את עצמנו מבלים בטיולים, תחביבים והנאות גם הרבה אחרי שהילדים מתבגרים ויוצאים מהבית – זוגות רבים לא מוכנים להסתפק במערכת יחסים נטולת אהבה או כבוד, ומחפשים את האושר הפרטי שלהם בחיי הרווקות המחודשת, או בזוגיות חדשה.

כשמעל 40% מכלל הזוגות מגיעים להתגרש בשלב זה או אחר במהלך החיים, אין זה מפתיע שזוגות מעוניינים לצאת לפרק ב' – אבל אפשר, רצוי ואפילו חשוב, לסיים את הקשר בצורה חברית באמצעות הסכם גירושין הוגן ומפרגן.

מגשר גירושים – הבחירה שהצילה לי את הגירושים!

"ידעתי מה אני רוצה להשיג" מספרת לנו נורית. "היה לי חשוב לקבל משמורת על שני הילדים, וקיוויתי לקבל אפשרות לקנות מהגרוש שלי את הדירה שרכשנו ביחד רק חמש שנים קודם לכן. הדירה עוד היתה ממושכנת ברובה, ואני קיוויתי שאוכל לקחת על עצמי באופן בלעדי את הלוואת המשכנתא, ואת שאר החוב על חצי הדירה לקזז מתשלום המזונות".

"החשש שלי היה, שבניהול הקונפליקט עם שני עורכי דין, כל אחד ידחוף את בן הזוג שהוא מייצג לפינה, ממש כמו בקרב איגרוף. גם אם הגרוש שלי דווקא תמיד היה מעוניין לעבור לגור במקום שקט יותר, מרכזי יותר, ואין לו הרבה מה לעשות עם הדירה שלנו, ואפילו אם האפשרות של מכירת הדירה לצד שלישי תגרור הפסדי כספים בסכומים של חמש ספרות ויותר, עם עלויות היציאה מהלוואת המשכנתא ועלויות נוספות – עורכי דין המעוניינים למקסם את הרווח של כל אחד מהצדדים על חשבון היכולת שלנו להסתדר בינינו, פשוט לא היו מאפשרים לנו להגיע להסכמות, גם אם בסופו של דבר הן משרתות את שני הצדדים.

למזלי, הגרוש הסכים לפנות לתהליך של גישור. על אף שבמשך שנים לא ניהלנו שיחה אחת בטונים רגועים – הוא הסכים לתת לזה סיכוי, אולי מפני שידע, שזו הדרך היחידה שלנו לנסח הסכמות רציונאליות, לפתוח את המשא ומתן להתחשבות בשני הצדדים ולאפשר לעצמנו לסיים את הקשר כמי שנשארים שותפים בגידול הילדים.

זה באמת עבד! אני בחרתי את מגשר הגירושין, עורך דין מוסמך לענייני משפחה עם תעודות גישור גירושין ושפע של ניסיון. הגענו לשיחות אצל מגשר הגירושין פעם בשבוע, על פני כמעט חודשיים. כל אחד מאיתנו עשה עבודה, סימן לעצמו מה הוא מוכן לתת ועל מה הוא לא מוכן לוותר. המגשר ישב מולנו, וממש במלאכת אריגה זהירה וחכמה, הוא הצליח לנסח הסכם שכיבד את מה שהיה חשוב לי, ביחד עם מה שהיה חשוב לו".

אנחנו כבר לא ביחד, אבל המשפחה עוד מתפקדת וזה מה שחשוב

"היום, הילדה המשותפת שלנו כמעט בת שבע, והיא מסיימת בקרוב כיתה ב'. הגרוש שלי כבר לא חי איתנו במשך כארבע שנים, אבל הוא רואה את הילדים בצורה סדירה ושומר איתם על קשר נהדר. הוא גר במרכז, במרחק כעשרים דקות נסיעה מהבית שבו גרנו ביחד, שאני והילדים עדיין גרים בו. אני ממש גאה בעובדה שאם הילדים אצלו וחסרה לו חולצה לבנה, הוא לא יודע מה להכין לה לארוחת צהריים או הוא צריך לדעת מה אמרה לה המורה – הוא יכול להתקשר אלי, ואנחנו מצליחים לערוך שיחות נקיות מכעסים וטונים צורמים. אנחנו משתפים פעולה בקשר לילדים, ואפילו מגיעים לאירועים במסגרות החינוך שלהם, מה שכשהיננו נשואים נמנענו מלעשות בגלל שהיה כל כך טעון ללכת ביחד".

גישור גירושין מציל את היחסים, גם כשהמשפחה מתפרקת

לפעמים, בני זוג מפרקים את הקשר, אבל ילדים, רכוש ופרויקטים משותפים משאירים אותם ביחסים של שיתוף פעולה, לעיתים למשך שנים רבות. הבחירה בגישור גירושין פותחת פתח לשיתוף פעולה מוצלח, גם בחלוקת הרכוש ובקביעת הסדרי ראייה עם הילדים לאורך השנים, וגם בשיתוף הפעולה ההכרחי כל כך לאחר הגירושין ובמהלך ניהול הנושאים המשותפים, למשל בגידול הילדים.


כתבה שיווקית


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר