עו"ד ריקי אופק (צילום: פול סגל)
עו"ד ריקי אופק (צילום: פול סגל)

עו"ד ריקי אופק – מומחית לענייני משפחה ופירוק חברות

למרות הכל היא מאמינה בגישה פייסנית, בגירושין יפים, באנושיות ובאמפתיה, הכירו את עו"ד ריקי כהן שחושבת מחוץ לקופסא ומביאה רעיונות יצירתיים גם ברגעים קשים

פורסם בתאריך: 1.1.18 16:48

ריקי אופק היא פצצת אנרגיה – עורכת דין מצליחה שמשלימה בימים אלו תואר שני, מנהלת זוגיות עם המוזיקאי אריה אבן צור ואמא לשני ילדים מקסימים. יחד הם מנהלים את המשרד של ריקי הנחשבת למומחית בענייני משפחה ופירוק חברות ב-15 השנים האחרונות.

"התחלתי בניהול עסקי הקייטרינג של המשפחה לאחר הצבא, בשיווק העסק, וכשהיה צורך גם שטפתי כלים ומלצרתי באירועים כי ככה זה כשאתה בעסק המשפחתי. לא מתפנקים", היא מספרת, "לאחר תקופה הרגשתי שאני לא ממצה את הפוטנציאל ונרשמתי ללימודי תקשורת. אבי ז"ל אמר לי בזמנו מילים שמהדהדות לי בראש עד היום, שמכאן לא תבוא הישועה ושכדאי שאשנה כיוון. ובאמת עשיתי שינוי. ההשראה שלי היתה למרבה הפלא סדרות טלוויזיה של עורכי דין ובתי משפט שהיו פופולריות באותו הזמן כמו 'פרקליטי אל.איי'. אמרתי לעצמי – למה לא? נרשמתי ללימודי משפטים בחיפה ולאחר ההתמחות עברתי לירושלים".

מה עושה עורך דין לענייני משפחה?
"מטפל בנושאים כמו ירושות, צוואות, גירושין, חלוקת רכוש ועוד. בעבר כיהנתי כבאת כוחו של היועץ המשפטי לממשלה במשרד המשפטים באגף האפוטרופוס הכללי והכונס הרשמי לענייני משפחה, כך שיש לי ניסיון רב בתחום של צוואות, ירושות וגם מאבקים בתוך המשפחה. רוב העבודה שלי מוקדשת לטיפול בענייני משפחה. באים אלי זוגות שעומדים בפני החלטה אם להתגרש או להיפרד, יש ילדים, יש רכוש משותף וצריך לדעת איך מתנהלים. זו החלטה הרת גורל, וכאן אני נכנסת".

למה כדאי לשכור את שירותייך?
"יש לי המון ידע וניסיון בתחום, אני לא שגרתית ומביאה איתי חשיבה אחרת, מחוץ לקופסה. כל הזמן הראש עסוק בלמצוא פתרונות יצירתיים. כשאני מקבלת תיק אני קודם כל מנסה להבין מה קורה בין בני הזוג. אני לא מהססת להכניס אמפתיות ואנושיות. לא אלבה יצרים אצל הלקוחות שלי, במיוחד בקרב אלה שנמצאים בפני גירושין או פרידה. נכון שצריך לתת פייט, אבל צריך לזכור, במיוחד אצל זוגות שמתגרשים, שיש חיים אחרי הגירושין ויש ילדים שמעורבים בסיפור. זה גם מה שאני מלמדת את הלקוחות שלי, שצריך לראות את העתיד. הרי תיפגשו במסיבות, באירועים, עם הילדים, ולכן כבוד הדדי הוא דבר חיוני. צריך לדעת איך להתגרש. אני מפעילה רגישות בטיפול במשפחות. לרוב אדגול בהגעה לסוג של פשרה".

עו"ד ריקי אופק (צילום: פול סגל)

עו"ד ריקי אופק (צילום: פול סגל)

באיזה מצב מצוי זוג שמגיע אלייך?
"הזוגות שמגיעים אלי נראים ומרגישים כמו סוג של כישלון, יש פחדים קיומיים מטורפים החל בפחדים כלכליים דרך מה קורה איתי עכשיו ואיך אראה את הילדים שלי. בסדנאות שאני מעבירה 'פרו בונו' לנשים ולגברים הם לומדים איך להתמודד עם מצבים של פירוק המשפחה, גירושים, המצב הכלכלי, כיצד מתנהלים, מה אומרים לילדים וכו'. המסגרת של הסדנאות גורמת להם להרגיש יותר בנוח, פחות 'נקמנים', ולראות את התמונה הכללית בפחות זעם וכעס".

את נהנית מהעבודה?
"רציתי להתוות מדיניות, להביא את עצמי ואת החשיבה שלי לתחום, וזה מה שאני מצליחה לעשות לשמחתי. למרות השעות הקשות וחוסר הגבולות בין עבודה לבית וכל החסרונות המתלווים לניהול משרד עצמאי – אני מאושרת כי בחרתי בתחום שאני אוהבת. להיות עורכת דין לענייני משפחה מדבר אלי וטוב לי לעזור לאנשים".

מה המוטו שלך בחיים?
"לרדוף אחרי החלום תמיד ולא לוותר. אני מה שנקרא 'Self Made Woman' – עשיתי הכל בעשר אצבעות".

יש לך מתכון מיוחד לשילוב חיי משפחה וקריירה?
"יש לי שני ילדים, בן 13 ובת עשר וחצי, ובן זוג שמסייע מתי שצריך וגם מנהל את המשרד. אני לא מהאמהות שמחכות לילדים עם סירים אבל אני מקפידה להעניק זמן איכות. למדתי לשים את הטלפון בצד ולהעניק להם את מרב תשומת הלב. אני מקפידה לתת לכל אחד מהם את תשומת הלב האישית. חינוך טוב בעיני הוא אחד הדברים החשובים בגידול ילדים, שמתבטא בלהעניק להם אהבה ושמחת חיים".

מה אתם אוהבים לעשות יחד כמשפחה?
"את כל הדברים הכיפים כמו למשל הרבה סרטים. אנחנו נהנים מפעילויות חוץ, בעיקר בקיץ, ואוהבים לבשל ולאפות יחד. בעלי נגן ומוזיקאי ויש לו להקה ואנחנו אוהבים להגיע להופעות ולהאזין למוזיקה בבית".

טיפ מיוחד שתוכלי לשתף?
"למרות הקשיים והביקורת והתקופות שבהן הפרנסה לא יציבה, יש להמשיך ולא להפסיק להאמין ולהיות בטוחה בעצמך. וחשוב לא פחות שיהיה בן זוג תומך שיעודד ויסייע".

רחוב המעלות 6, ירושלים, טלפון: 052-5399374

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ר.מ.(פ.)

    ממליץ בחום ובכנות. אישה מקצועית ישרה חדה וחריפה (ובמחיר סביר מאוד). עזרה לי אחרי שהחלפתי עו"ד בעניין משמורת ועוד בעיות מול אם ילדי.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר