עליזה קרן (צילום" אסף קרלה)
עליזה קרן (צילום" אסף קרלה)

עליזה קרן – להקת קרן עליזה

בשם האהבה למוזיקה היא הקימה את קרן עליזה, להקה שמופיעה בפני מבוגרים (נשים וגברים) וילדים בכל רחבי הארץ, וכך היא מנחילה לאחרים את האהבה העצומה שלה למוזיקה ולקונצרטים. עליזה קרן חיה ונושמת מוזיקה מבוקר עד ערב

פורסם בתאריך: 11.1.18 11:24

עליזה קרן, אינה איסקוב בשמה הקודם, היא מוזיקאית ומלחינה ילידת סנט פטרבורג שמתגוררת בארץ כ-25 שנה. היא כנרית במקצועה ובעלת תואר שני שמנגנת ג'אז וקלאסי ומתגוררת במבשרת ציון, שם גם החלה בפרויקט שיזמה – קונצרטים ביתיים ומשפחתיים. לפני כשנה הקימה את להקת קרן עליזה, כלומר "קרן של שמחה", להקה שבה ארבעה נגנים, ולכן שינתה את שמה לעליזה קרן.
אילו צעדים ראשונים נקטתם כדי לצאת החוצה?
"לימדתי הרבה מאוד שנים ואהבתי את זה מאוד, אבל תמיד חלמתי להקים להקה ולעסוק בעיקר בזה. אספתי נגנים מוכשרים בפסנתר, תופים ובס – והתחלנו. הלהקה שלי מורכבת מארבעה נגנים שחלקם גם מלחינים. את הקונצרטים הראשונים קיימנו בבית שלי, הזמנתי חברים וניגנו מוזיקה שהלחנתי במשך 15 שנה בסגנון ג'אז קלאסי. בנוסף אנחנו מנגנים גם מוזיקה יהודית ומוזיקת עולם. יש לי ניסיון רב בנגינה עם זמרים, ולכן אנחנו גם לפעמים משלבים זמרים שונים. בנוסף, יש לי גם הרכב שכולל גיטרה וכינור. אנחנו מנגנים סגנונות מוזיקה שונים, אבל דבר ראשון היה לי חשוב לצאת עם המוזיקה המקורית שלי".

עליזה קרן (צילום: וולארי לאפשוב)

עליזה קרן (צילום: וולארי לאפשוב)

איך הגיבה הסביבה?
"התגובות היו מאוד מפרגנות. מהר מאוד התחילו להזמין אותנו לקונצרטים נוספים. זמן קצר אחרי שהתחלנו להופיע בקונצרטים פרטיים בבתי לקוחות כבר קיימנו קונצרט גדול יותר במבשרת, שם הופענו על במה גדולה ומול קהל רב. לשמחתנו עמדנו באתגר של ארגון הקונצרט בממדים גדולים ובהצלחה רבה. קיבלנו תגובות מאוד חמות בתום הקונצרט ובעקבות כך הוזמנו להופיע בעיר מודיעין. התגובות החמות וההזמנות למופעים גרמו לנו להבין שאנו מוכנים להופעות גדולות יותר ברחבי הארץ, כשהצעד הבא עבורנו הוא הופעות בעולם".

אתם מופיעים גם בפני ילדים – ספרי על כך.
"יצאנו לפרויקט נוסף, הופעות לכל המשפחה עם ילדים מגיל חמש. הופענו כמה פעמים, ובחנוכה האחרון היו לנו שלוש הופעות מאוד מוצלחות. זאת הופעה מיוחדת ומותאמת לילדים בשילוב הקהל. במהלך ההופעה אני מסבירה לילדים על הכינור, הטכניקות השונות של הכינור ומדגימה את סוגי המוזיקה השונים. זאת הופעה שמקיימת אינטראקציה עם הילדים וההופעה מסתיימת בריקודים. בסוף ההופעה הילדים יכולים להצטלם עם כינור קטן. המופע מתאים לילדי גן חובה ולתלמידי בתי ספר יסודי, והוא מלמד הרבה, חושף את הילדים לעולם המוזיקה ובעיקר משמח".

עליזה קרן (צילום" אסף קרלה)

עליזה קרן (צילום" אסף קרלה)

יש לך מוזיקה מוקלטת?
"בשנת 2002 התחלתי לכתוב מוזיקה והקלטתי ארבעה דיסקים. הראשון היה דמו עם סגנונות שונים, השני מוזיקת ג'אז מקורית שאני כתבתי, השלישי מוזיקת ג'אז עם שני כינורות שהמורה שלי הלחין והדיסק הרביעי התמקד בריקודי עולם עם גיטרה ותופים. יש לי הקלטות נוספות של שירים נפרדים עם זמרים שונים שבהם יש עיבודים שלי לכינור. החלום שלי הוא לפרסם ולהוציא דיסקים נוספים כמו שירים מקוריים לילדים ומוזיקה של כינור מהשנה האחרונה".
האם את עדיין מלמדת מוזיקה?
"אני עדיין מלמדת, בעיקר להקות נוער ולהקות משפחתיות. למדתי שיטות מתקדמות ומיוחדות כיצד לנגן בעיקר כינור בלי לחוש כאבי שרירים, ואת אותן השיטות אני מלמדת ומייעצת לסטודנטים, ואשמח לעזור וללמד נגנים בכלים אחרים".
מהן התוכניות שלך לעתיד?
"בעתיד הקרוב נצא לקונצרט בירושלים ואשמח לשיתופי פעולה עם בעלי עסקים בירושלים. כך גם עשינו בקונצרט במבשרת ובעלי העסקים קיבלו פרסום ועשרה כרטיסים במתנה. בנוסף אני חולמת לצאת מתחומי הארץ להופעות עם הלהקה ולהופיע בפסטיבלים ובקהילות היהודיות. אני מזמינה ספונסרים שיסכימו לשיתופי פעולה עם הלהקה שלנו בחו"ל ובתמורה יקבלו פרסום. המוזיקה שלנו היא לכל אוזן, לכל גיל, מרוממת את המצב רוח ותרופה לנשמה. אין כיף מלצאת לקונצרט עם חברים ובני משפחה".

טלפון: 054-5370545
פייסבוק: kerenaliza
דוא"ל: [email protected]

לאתר עליזה קרן

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר