טל זייץ (צילום: טליה שפרלינג)
טל זייץ (צילום: טליה שפרלינג)

טל זייץ – רפואה סינית עתיקה

לרפואה הסינית הגיע במקרה אבל התאהב בה לגמרי. היום היא קריירה, ייעוד וגם אורח חיים

פורסם בתאריך: 7.4.18 22:33

לא בכל יום מזדמן לפגוש אדם שכל כולו ממוקד בעזרה לאנשים, חייו סובבים סביב הרפואה הסינית והוא בעל אמונה אמיתית ביכולות הריפוי שלה. כזה הוא טל זייץ, בן 29, מטפל בדיקור סיני וצמחי מרפא – שני הכלים החשובים והחזקים ביותר של הרפואה הסינית העתיקה. הוא בוגר התוכנית ללימודי רפואה סינית עתיקה מטעם האוניברסיטה העברית, שלוחה המתבצרת בפקולטה לחקלאות ברחובות. במסגרת זו עבר מסלול בן 4 שנים של לימודים תיאורטיים ומעשיים, מעמיקים ורחבים.

טל זייץ (צילום: דניאל חנוך)

טל זייץ (צילום: דניאל חנוך)

הרפואה הסינית מטפלת בגוף או בנפש?

"גוף ונפש הם שני צדדים של אותו מטבע. האחד לגמרי תלוי בשני. רוב התלונות הפיזיות איתן מגיעים אליי מטופלים נובעות למעשה ממקור רגשי. כאן בדיוק נכנסת הרפואה הסינית לתמונה ומאפשרת טיפול מעמיק בשורש הבעיה, במקום להסתמך על משככי כאבים כפתרון מהיר 'לכיבוי שריפות'. כך, לדוגמא, מטופלת שסבלה מהתקף מיגרנה קשה כל 2-3 ימים במשך תקופה ארוכה, דיווחה על שיפור של מאות אחוזים לאחר 3 טיפולים בלבד והפסיקה כמעט לחלוטין את השימוש במשככי כאבים. לרפואה הסינית יש את הידע והכלים להחזיר את האדם לאיזון, לחיות חיים בריאים ולמנוע כאב – גופני ונפשי כאחד".

מהי שיטת העבודה שלך?

"ברגע שמגיע אליי מטופל, אני מקפיד לבחון ולהבין לעומק מיהו האדם שיושב מולי. בנוסף לכאבים והתלונות שמביא המטופל, אני מנסה לזהות את התמונה השלמה. אני מתחיל לשוחח איתו כדי ליצור פתיחות מלאה, מדבר אליו בגובה העיניים כדי שיהיה לו קל ונעים לשפוך את אשר על ליבו. חשוב לי לציין שאני לא מתיימר להיות פסיכולוג, אבל בסופו של עניין, אדם שלא חש בטוב – רוצה שמישהו יקשיב לו ויבין אותו. זה חלק ניכר מאופי הטיפול".

איך הגעת לעסוק ברפואה סינית?

"האמת שאף פעם לא חשבתי לעסוק בתחום, נהפוך הוא, לא ידעתי שיש דבר כזה בכלל.
שירתתי כלוחם בצבא ובמהלך השירות עברתי פציעה (פריצת דיסק) שיצרה כאוס גדול בחיי. שלחו אותי מרופא אחד לאחר ואף אחד לא באמת עזר, לא הבין ולא פתר את הבעיה. נותרתי עם גב כואב, אך בעיקר מתוסכל כי רציתי להבין למה הגעתי למצב הזה ואיך ניתן לפתור אותו מהיסוד. הרי חייבת להיות סיבה לכך שגוף בריא פתאום מגיע לכזו קריסה.

את הכיוון לקבלת תשובה לשאלות שלי גיליתי בטיול של אחרי הצבא, כשהייתי במזרח (סין, וייאטנאם). שם נחשפתי לרפואה הסינית העתיקה והתעוררה בי זיקה ואהבה גדולה לעולם הזה, שעד אז כלל לא הכרתי. אמרתי לעצמי שברגע שאחזור לארץ אתחיל ללמוד ולעסוק בתחום. עבורי הרפואה הסינית נעה בין אמנות למדע. הטיפול מבוסס כולו על נטיית הלב ועל היצירתיות של המטפל, ובאותה נשימה – הוא מאוד אנליטי ומדויק".

למי מתאימה הרפואה הסינית?

"היא מתאימה לכולם. מאנשים עם בעיות עיכול, בעיות מיניות, כאבי ראש, מיגרנות וסטרס מאוד גבוה, עד לאנשים עם בעיות כרוניות ואורתופדיות. כולם יכולים למצוא מענה ברפואה הסינית".

טל זייץ לוגו

טל זייץ לוגו

דף פייסבוק: טל זייץ רפואה סינית עתיקה @talchinesemed
טלפון: 054-6267503

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר