(צילום: קיטו מרום)
(צילום: קיטו מרום)

קיטו מרום: הכירו את החברה שהפכה למעצמת צהרונים

בעוד מערכת החינוך נלחמת על חייה בין תקופת בחירות למו"מ עם האוצר וההסתדרות, חברת קיטו מרום, אשר מפעילה את תוכנית "ניצנים" של משרד החינוך עבור מספר של רשויות מקומיות, ממשיכה להתרחב, לגייס עובדים ולהתפתח

פורסם בתאריך: 21.11.22 16:14

תקופת הכהונה של נפתלי בנט כשר חינוך זכורה בעיקר מקמפיין "חמש יחידות מתמטיקה" המפורסם, אולם כנראה שהשינוי המשמעותי ביותר שעבר אז פחות ידוע ברבים. מי כן מכיר את אותו שינוי ומודה עליו מאוד עד היום? הורים לילדים בגילאי גן עירייה  הגרים בערים המשתייכות לאשכולות סוציו-אקונומיים 1–5, והורים לתלמידי כיתות א-ב בבתי הספר הגרים בערים המשתייכות לאשכולות סוציו-אקונומיים 1-10. הילדים בערים אלו נהנים מפירותיה של תוכנית שאפתנית במיוחד של משרד החינוך, "ניצנים", אשר מעניקה צהרונים אחרי שעות הגן ובית הספר לילדים קטנים, וזאת בסבסוד של משרד החינוך ושל הרשויות המקומיות. התוכנית הזאת מועברת על ידי קבלני משנה של משרד החינוך, אך בפיקוח המשרד, ומעניקה המשך חידוד לתכני בית הספר, סביבה רגועה, ארוחה חמה לילדים, פעילויות חברתיות ועוד.

אחת הספקיות הגדולות בישראל של "ניצנים" עבור רשויות מקומיות ברחבי הארץ, היא חברת קיטו מרום, אשר תוכנית ניצנים, תוכנית "ניצנים בחופשות" (גרסת הקייטנות של ניצנים) ותוכנית "בתי הספר של החופש הגדול" (קייטנות מסובסדות אשר שמות דגש על תכנים פדגוגיים) מהוות כיום את עיקר פעילותה העסקית. היות ולקיטו מרום השפעה משמעותית כל כך על החיים של רבים מאיתנו,

הגיע הזמן שגם אתם תכירו את קיטו מרום.

מתוך ערב הוקרה לעובדי קיטו מרום בחריש (צילום: קיטו מרום)

מתוך ערב הוקרה לעובדי קיטו מרום בחריש (צילום: קיטו מרום)

הצלחה שאינה משתמעת לשתי פנים

התקופה האחרונה במשרד החינוך זכורה לרבים מאיתנו באיומי השביתה המשתקים של הסתדרות המורים, לפיהם אם שכר המורים לא ישודרג דרמטית, אפשר דה פקטו לסגור את מערכת החינוך לעולמי עד. דווקא על הרקע הזה, מעניין לראות כיצד קיטו מרום, חברה פרטית, דווקא מרחיבה את פעילותה העסקית והחינוכית. קיטו מרום מנהלת ומפעילה מגוון פרויקטים עבור מערכת החינוך, משרדי ממשלה, רשויות מקומיות וכדומה, כבר למעלה מ-30 שנה.

המוניטין של קיטו מרום כחברה מקצועית ושירותית עבור אנשי המקצוע בתחום מדבר בעד עצמו. בנוסף לכך, המקצועיות של החברה והתנאים הטובים שהיא מעניקה לעובדים שלה, מאפשרים לה להמשיך ולגייס עובדים גם בתקופת פוסט קורונה, שבה מעסיקים רבים משוועים לידיים עובדות, במיוחד בתחום המאתגר של טיפול בילדים קטנים.

"המוניטין של קיטו מרום כחברה מקצועית ושירותית עבור אנשי המקצוע בתחום מדבר בעד עצמו" (צילום: קיטו מרום)

"המוניטין של קיטו מרום כחברה מקצועית ושירותית עבור אנשי המקצוע בתחום מדבר בעד עצמו" (צילום: קיטו מרום)

כאמור, עיקר פעילותה של קיטו מרום כיום הוא בהפעלתה של תוכנית ניצנים. ב-2017 יזם שר החינוך דאז, נפתלי בנט, את תוכנית ניצנים על מנת לאפשר מסגרות צהרונים בעלות מסובסדת.  משפחות רבות בישראל   נמצאות במצב בו אם לא יהיה להם צהרון מסובסד, הם למעשה לא יוכלו לצאת לעבודה ולתרום למשק. למרות שמדובר בחברה פרטית, השירות הוא בפיקוח משרד החינוך, והוא זה שמנווט את התוכנית מלמעלה: מה יאכלו הילדים בצהריים, מה הסטנדרטים לפעילות, תכנים, אנשי צוות ראויים וכדומה. בתקופת חופש חנוכה וחופש פסח, מקיימת קיטו מרום תוכנית בתי ספר/הגנים של החגים, שגם היא מסובסדת, ומאפשרת להורים רבים להמשיך את שגרת העבודה שלהם.

בקיץ פועלת תוכנית בית הספר של החופש הגדול, תוכנית שהוקמה ב-2014 על ידי שר החינוך דאז, הרב שי פירון. מדובר בפעילות העשרה לילדים אשר מהווה שעטנז בין בית ספר לקייטנה, מה שמצד אחד נותן חופש להורים, ומצד שני מאפשר לילדים להמשיך להיות במסגרת המוכרת להם, עם החברים המוכרים להם וכדומה, ולקבל חיזוק של תכני בית הספר לצורך "הידוק קצוות וסגירת פינות".

 

"אחד היתרונות הגדולים של חברת קיטו מרום הוא באיכות כוח האדם שלה" (צילום: קיטו מרום)

"אחד היתרונות הגדולים של חברת קיטו מרום הוא באיכות כוח האדם שלה" (צילום: קיטו מרום)

לא מעגלים פינות

אחד היתרונות הגדולים של חברת קיטו מרום הוא באיכות כוח האדם שלה. בענף שבו קבלנים מנסים להגדיל את הרווחים שלהם ככל האפשר על חשבון איכות התוצר שהם מעניקים לילדים והוריהם, בקיטו מרום מתרכזים בביצוע המשימה אליה נבחרו: מתן מסגרת בטוחה, חינוכית ורגישה לילדים רכים בשנים. פעילותה של קיטו מרום מאופיינת בכך שתמיד עומד לרשותה כוח אדם מלא לכל משימה, כאשר לחברה יש למעלה מ-600 עובדים קבועים, ועוד מאות עובדים עונתיים ומשלימים, שדואגים שתמיד יש צוות מלא בכל יום עבודה. היות ובענף ישנה נורמה רווחת מאוד של עובדים זמניים שמטבע הדברים אינם מחויבים לעבודה, ולעתים פשוט "מבריזים", בקיטו מקום מעסיקים תמיד "עובדים ספייר" כדי שלא יווצר לעולם חוסר בפעילויות החינוך שהיא מקיימת. כמו כן, החברה מתגאה בכך שהיא תמיד מעסיקה יותר רכזי חינוך ממה שמשרד החינוך דורש לפי תקן, היות והחברה מתייחסת בחרדת קודש למשאב היקר שהופקד אצלה: הילדים שלנו.

קליטת העובדים האיכותיים נעשית כבר בהליכי הגיוס, שם כל מועמד עובר תהליך ארוך ומבוקר של ראיונות קפדניים, בדיקה של המלצות ממקומות נוספים, וכן בקרת איכות בשטח שנעשית על ידי בדיקות פתע מדגמיות, קבלת שאלונים ועוד. בנוסף לכך, רכזי ישובים בודקים תמיד את עבודתם של עובדים חדשים עם כל הילדים, ומוודאים שאף ילד לא נופל בין הכיסאות או נשאר מאחור.

החברה שמה דגש רב על תכנים פדגוגיים, כאשר רכזי ההדרכה של החברה בודקים ללא הרף את החומר הנלמד על ידי הילדים בפועל, מעבירים השתלמויות ודואגים להיות עם האצבע על הדופק. למרות שקיטו מרום מטפלת בכל יום בעשרות אלפי תלמידים בו זמנית, הביקורות הרבות ומנגנוני הניטור השונים, מביאים לכך שכל ילד מקבל את המעטפת שלה הוא ראוי. הילדים בגן לומדים לקרוא, חשבון ואפילו התנהלות פיננסית, אשר למרבה הפלא קל יותר ללמוד בגילאים הללו מאשר בתקופת הבגרות (כאשר אז, זה במידה מסוימת כבר מאוחר מדי).

"רכזי ההדרכה בודקים את החומר הנלמד על ידי הילדים בפועל, מעבירים השתלמויות ודואגים להיות עם האצבע על הדופק" (צילום: קיטו מרום)

"רכזי ההדרכה בודקים את החומר הנלמד על ידי הילדים בפועל, מעבירים השתלמויות ודואגים להיות עם האצבע על הדופק" (צילום: קיטו מרום)

בנוסף לכך, בקיטו מרום לא מפסיקים לתכנן קדימה, וכבר מתכוננים להיערך מבחינת כוח אדם והכשרות להתמודדות עם קליטתם של אלפי או עשרות אלפי עולים מרוסיה ואוקראינה, שצפויים להגיע בשנים הקרובות לישראל עקב המלחמה הבלתי נגמרת באוקראינה.

קיטו מרום פועלת כבר יותר מ-25 באספקת שירותי חינוך עבור משרד החינוך, רשויות מקומיות וגופים ציבוריים נוספים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר