ד"ר בני ספיר, המרכז הוטרינרי ירושלים (צילום: לילך רבינוביץ')
ד"ר בני ספיר, המרכז הוטרינרי ירושלים (צילום: לילך רבינוביץ')

ד"ר בני ספיר וטרינר בירושלים: "חשוב שהלקוח ובעל החיים יהיו מרוצים"

יש לו נסיון של 33 שנה בטיפול בכלבים וחתולים, הוא מגדל בבית ארבעה בעלי חיים, ומהמרפאה שלו יצאו אלפי לקוחות מרוצים. קבלו את הווטרינר בירושלים שיקום גם באמצע הלילה כדי לטפל בחבר הכי טוב של האדם. ד"ר בני ספיר - המרכז הווטרינרי ירושלים

פורסם בתאריך: 1.11.18 10:32

אוהבי בעלי החיים בירושלים מכירים את הווטרינר ד"ר בני ספיר לא מהיום. כבר 33 שנה שהוא מקבל את הפרוותיים ההולכים על ארבע באהבה רבה וברגישות במרכז הווטרינרי ירושלים, בעזרתה האדיבה של האסיסטנטית המסורה מזה 7 שנים לילך רבינוביץ'. את לימודיו השלים באיטליה ובארה"ב שם הוכשר לטיפול באמצעים החדישים בענף. "אני האדם המאושר ביותר בעולם", אומר ספיר, "אני אוהב לעבוד עם בעלי חיים, כלבים וחתולים, אוהב את האווירה שיש במרפאה שמקבלת את כל המגזרים בישראל ומרגיש בר מזל כי השילוב בין נתינה לחיות לבין החיים עצמם הוא מושלם כווטרינר וזה מקסים והופך אותי מאושר. הנוכחות שלנו במרפאה מושתתת על אהבה וכבוד לבעלי החיים ולאוחזים בהם".

מה המוטו שלך כווטרינר?

"מצד אחד לעזור לבעלי החיים, ומצד שני להקל על הבעלים שנמצאים במצוקה. אני מאמין שאין לקוח נודניק, אלא יש לקוח מודאג, ועל כן הכל אצלי מתחיל מחמלה, הבנה ורגישות כלפי הבעלים. אני מאמין שאנשים שמגדלים כלבים כלבים וחתולים חיים הופכים לאנשים טובים יותר".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בירושלים?

הורידו את אפליקציית "כל העיר ירושלים" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר ירושלים" באייפון


יש בבעלותך בעלי חיים?

"ברור. יש לנו שני כלבים ושני חתולים והם חלק מהמשפחה. אני חושב שההצלחה של המשפחה שלי היא בזכות בעלי החיים שאנחנו מגדלים, משפחה שמטפלת בכלב או חתול ממוקמת מבחינתי באלפיון העליון של בני אדם, הם יותר אכפתיים,

מי מגיע למרפאה?

"אני עובד עם אוכלוסייה מגוונת. אם לפני כשלושים שנה רוב המחזיקים בחיות מחמד היו ממוצא אשכנזי, הרי שהיום כולם אוהבים בעלי חיים, דתיים, חילוניים, ערבים, נשים וגברים, ילדים ומבוגרים. יש במרפאה המון לקוחות דתיים, הרבה חרדים והרבה ערבים, חלקם מגיע מרמאללה ומבית לחם, כך שאני רואה את המקום כמחבר בין תרבויות ובין אנשים. פני המרפאה משקפים את פני החברה. זו מחמאה מאוד גדולה כשמישהו מבית לחם מגיע אלי להציל את הכלב שלו שבלע רעל, אלה האנשים היפים שאני עובד איתם".

 

לילך רבינוביץ׳, המרכז הווטרינרי ירושלים (צילום: פרטי)

לילך רבינוביץ׳, המרכז הווטרינרי ירושלים (צילום: פרטי)

עד כמה אתה זמין במקרי חירום?

"מאז ומתמיד נהגתי להיות זמין ללקוחות מסביב לשעון 24/7, כלומר ניתן להתקשר אלי גם באמצע הלילה, או בשבתות וחגים, מאחר ואני מבין את הצורך הזה. רק בשבת האחרונה הגעתי למרפאה 7 פעמים ואפילו פספסתי הופעה שרכשתי עבורה כרטיסים מראש. אבל אני עושה זאת באהבה אם כדי לטפל בחתול מאוד חולה או בכלב מצער בעלי חיים ברמאללה שננשך ע"י עכברוש".

מה לגבי המחירים?

"אבי ז"ל היה איש סיירת 101 ואני גדלתי על פילוסופיה שאומרת – תלך ישר אתה יודע לאן תגיע, תלך עקום התוצאה גם תהיה עקומה. אני היחיד שיש לו מחירון אחיד לכולם, בין אם הוא מגיע במרצדס או בקורקינט. שיטת העבודה בנויה על שקיפות, והמחיר מוצג ללקוח באתר האינטרנט כמו גם על דלת בכניסה למרפאה, דבר המאפשר מחיר הוגן ואטרקטיבי. כ-20 אחוז מהטיפולים במרפאה ניתנים בהנחה משמעותית של שליש מחיר עבור טיפול בחתולי רחוב וכלבים מעמותות בירושלים, וזה גורם לי להרגיש האדם המאושר בעולם".

שתף אותנו במקרים מרגשים לאורך הקריירה.

"אני רואה 17 איש ביום ולכל אחד קשר מיוחד לחתול או לכלב שלו, לכן כל מקרה הוא מרגש. כשאתה מוציא לכלב עצם שנשך והיא נכנסה בין השיניים וגורמת לו להיסטריה, בין אם מדובר בניתוח קיסרי להוצאת גורים, טיפול בכלב שהורעל, טיפול בפטריית חתולים שעלולה להדביק ילדים, או שליפת קוץ של דרבן שחדר לרגל של כלב והבעיה נפתרה ברגע אחד. זה היופי במקצוע בהיותי רופא כללי".

עד כמה המרפאה חדשנית בעיקר עקב הוותק והניסיון של 33 שנה?

היום, לעומת העבר, אני יכול להרשות לעצמי במרפאה שימוש בציוד חדיש וחשוב שמסייע בטיפולים – רנטגן דיגיטלי, מעבדת דם חדשנית, בדיקות שתן רגילות וביוכימיות, מכשיר לבדיקת אולטרסאונד, הרדמה בגז בלבד, כלומר אנחנו ברפואה מתקדמת שמאפשרת רפואת חרום בזמן אמת 24 שעות ביממה. בנוסף, הניסיון מסייע לי לאתר חפצים זרים בבטן תוך כדי מישוש, כמו למשל מקרה שבו הוצאתי מהבטן מוצץ של תינוק או מגנטים".

מה בעתיד?

"היום בגיל 62 החלום שלי הוא לעבוד עוד 20 שנה. שיהיה לי כוח פיזי ובריאות להצליח ולהמשיך לעבוד כווטרינר כי אני כבר לא עובד בשביל הכסף, אני עובד בשביל הנשמה".

 

חברי הצוות במרפאה:

  • ד"ר בני ספיר – בוגר איטליה עם השתלמות ארוכה בארה״ב ומעל 33 שנות ניסיון
  • לילך רבינוביץ׳ – אסיסטנטית נפלאה, מסורה ואוהבת

כתובת: רח' הרצוג 35, ירושלים

טלפון 24 שעות: 02-5631711

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    וטרינר הכי טוב בירושלים! איש הוגן, ישר ובעל לב ענק

  2. משפ' כהן מס' טל' 077-330360

    אימצנו 3 כלבים מוזנחים מצער בע"ח ומהרחוב . בזכותינו הם מאריכים ימים. אבל יש להם בעיות רפואיות קשות. אם כפי הנ"ל אתה עובד בשביל הנשמה, אנא עזור לכלבינו.
    ט
    משפ' כהן טל' 077-3303690

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר