פארק ירושלים, פעילות במוזיאון ארצות המקרא, הצגה בתיאטרון הקרון (צילומים: שמוליק יידוב, מתוך אתר תיאטרון הקרון, שני קמחי)
פארק ירושלים, פעילות במוזיאון ארצות המקרא, הצגה בתיאטרון הקרון (צילומים: שמוליק יידוב, מתוך אתר תיאטרון הקרון, שני קמחי)

הצגה בגן הפעמון ושבתרבות בקרית היובל: מה עושים בשבת בירושלים?

תערוכה על גיבורי המיתולוגיה היוונית במוזיאון ארצות המקרא, מתנפחים במתחם התחנה ומופע בועות סבון ביס פלאנט - כל האופציות לבילוי בשבת בעיר

פורסם בתאריך: 19.5.17 11:03

מה עושים בשבת בירושלים (20.5)?

הקיץ כבר כאן והפארקים ברחבי העיר, ביניהם, גן סאקר, גן הפעמון, גן העצמאות ופארק ירושלים, מתחילים להתמלא במשפחות שמגיעות להנות ממזג האוויר הנוח. לצד המרחבים הפתוחים – הנה כמה אופציות לבילוי בשבת בעיר.

תיאטרון הקרון. בתיאטרון שבגן הפעמון עולה השבת ההצגה "בגדי המלך החדשים". בתוך תפאורה יפהפייה, מעוררת השראה ודמיון, מגישה השחקנית את הסיפור המוכר של ה.כ. אנדרסן. חפצים מעולם התפירה הופכים להיות הדמויות בהצגה – גלילי חוטים בתוך קופסת כלי תפירה הם תושבי הממלכה, זוג חייטים, המגיעים על גבי מגהץ מציעים למלך עסקה: בגדי קסם שרק חכמים יכולים לראותם תמורת כל אוצר הממלכה. ההצגה עושה שימוש בשפה המיוחדת של אמנות ה-readymade הנוצרת תוך שימוש בחפצים יומיומיים המנותקים מן הקשר המקורי שלהם. ההצגה זכתה בפרס הצגת השנה הבינתחומית ובפרס על עיצוב במה, 2013.  יצירתה של נילי דביר. לילדים בגילאי 9-5.

11:00, אולם הבית של תיאטרון – גן הפעמון , ירושלים, מחיר 45 שקלים, בהצגת כרטיס ירושלמי – 35 שקלים.

הצגה "בגדי המלך החדשים", תיאטרון הקרון (צילום: מתוך אתר תיאטרון הקרון)

הצגה "בגדי המלך החדשים", תיאטרון הקרון (צילום: מתוך אתר תיאטרון הקרון)

מתחם התחנה. "אקטיבי בתחנה" פעילות לילדים ולכל המשפחה במתחם התחנה הראשונה. מתנפחי ענק, משחקיית פוליימוביל, פינת תחפושות, משחקים מוטורים ופעלטון לגיל הרך במתחם מקורה. לאמיצים שבינכם קיימות פעילויות ספורט מאתגרות הכוללות טיפוס על קירות, מתקני חבלים, משחקים מוטוריים ועוד.

בין השעות 20:00-10:00,מתחם התחנה הראשונה, רח' דוד רמז 4, מחיר: 25 שקלים.

מתחם התחנה הראשונה (צילום: דודי סער)

מתחם התחנה הראשונה (צילום: דודי סער)

מוזיאון ישראל. אתם אנשים של חתולים או כלבים? תערוכת "כלבים וחתולים" באה לחשוף את הקשר המיוחד בין חיות הבית והאדם, מימי העת העתיקה ועד היום. בתערוכה שלושה חלקים; כלבים, חתולים וכלבים וחתולים במשותף.

 17:00-10:00 שדרות רופין 11, מחיר למבוגר: 54 שקלים, ילדים (מגיל 5) 27 שקלים.

מוזיאון ישראל, מתוך התערוכה (צילומים: תומר אפלבאום, יח"צ מוזיאון ישראל)

מוזיאון ישראל, מתוך התערוכה (צילומים: תומר אפלבאום, יח"צ מוזיאון ישראל)

מוזיאון ארצות המקרא. תערוכת "אלים, גיבורים ובני תמותה ביוון העתיקה" –  חובבים את המיתולגיה היוונית? סקרנים לדעת מדוע הלוחמים ביוון העתיקה היו עונדים בקבוקון בושם? או כיצד התקבל הרקולס כשנכנס אל האולימפוס? תערוכה עם אוסף נדיר של כלים בני 2,500- 4,000 שנה מתרבויות של יוון ואתונה העתיקה, תוכל לתת לכם מענה על השאלות.

14:00-10:00, רחוב שמואל סטפן וייז 21, מחיר: 44 שקלים למבוגר, 22 שקלים לילד.

פסטיפסח במוזאון ארצות המקרא (צילום: מוזאון ארצות המקרא ירושלים)

פעילות במוזיאון ארצות המקרא (צילום: מוזאון ארצות המקרא ירושלים)

קרית היובל. אירוע "שבתרבות" – תרבות ואקטואליה בשבתות במינהל יובלים. שבת תיערך ההרצאה "כולסטרול לא מה שחשבתם", מרצה: ד"ר בן ציון רובינפלד, בעל תואר ראשון, שני ודוקטורט מהאוניברסיטה העברית בתחום הגנטיקה. ההרצאה עוסקת בחשיבות ותפקוד הכולסטרול בגוף, תוצאות המעבדה, על התרופות להורדת הכולסטרול וכן בדיקות לחיזו התקפי לב ושבץ מוחי ודרכי מניעה.

13:00-11:00, בית טיילור, זנגוויל 23, קרית היובל. הכניסה חופשית וכוללת כיבוד קל.

יס פלאנט. בבית הקולנוע "יס פלאנט" ייערך השבת מופע בועות סבון רהיב, המשלב קטעי ליצנות קורעים צחוק. המופע מתקיים במסגרת אירועי "שבת משפחתית", הנערכים במקום מדי סוף שבוע עם הופעות ופעילויות משתנות של תוכן לילדים ולמשפחות. במקום פועל גם מתחם הג'ימבורי אבויויו.

12:00, יס פלאנט, רחוב נעמי 4, הכניסה חופשית.

משחקיית אבויויו ביס פלאנט ירושלים (צילום: שמואל כהן)

 

עין כרם. בין השבילים הצרים, בתי הקפה הקטנים והאווירה הייחודית שוכן המרכז למוזיקה עדן-תמיר, שמקיים מגוון קונצרטים בסופי שבוע, ומזמין את הציבור הרחב להאזין למוסיקה קאמרית. "בין גרמניה לצרפת" – סונטה לכינור ולפסנתר מס' 1 בלה מז'ור של פורה ושישיית מיתרים אופ' 36 של ברהמס.

11:00, המרכז למוזיקה עדן תמיר, רחוב המעיין 29. מחיר: 85 שקלים. 

תיאטרון ירושלים. לסיום, את השבת אפשר לסגור עם הצגה מעולה בתיאטרון – סיפור אהבה בשלושה פרקים, מחזה המתאר שש שנים בחייו של ארנולד, יהודי אמריקאי שמופיע כדראג קווין. נכתב במקור כשלושה מחזות שונים. "סופר מאצ'ו" – שבו ארנולד פוגש את אד, ביסקסואל מתלבט; "פוגה בחדר הילדים" המתארת את ארנולד ומאהבו הצעיר אלן במהלך ביקור טעון אצל אד ובת זוגו לורן; ו"זכות קדימה לאלמנות וילדים" שבה ארנולד נקלע לעימות הדרמטי הבלתי נמנע עם אמו בעוד הוא ממתין להשלמת אימוצו הרישמי של הנער בן ה-15, דייוויד, כבנו.

מוצ"ש, 21:15, רחוב מרכוס 20, מחיר: 220 שקלים. יש הנחות לתושבי ירושלים שמשתנות בהתאם למיקום הישיבה. 

 

 הצגה "סופר מאצ'ו" בתיאטרון ירושלים (צילום: ז'ראר אלון)

הצגה "סופר מאצ'ו", תיאטרון ירושלים (צילום: ז'ראר אלון)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר