עמוס עוז ז"ל (צילום: אילן אסייג)
עמוס עוז ז"ל (צילום: אילן אסייג)

מנציחים את מורשתו של עמוס עוז: מענק בסך 30 אלף שקלים יוענק על פעילות ברוחו

כשנתיים לאחר פטירתו של עמוס עוז, פורסם "קול קורא" להצעות למענק "עמוס עוז להומניזם בירושלים", מאת הקרן לירושלים ומרכז שפינוזה במכון ון ליר

פורסם בתאריך: 4.1.21 11:33

כשנתיים חלפו מאז הלך לעולמו עמוס עוז, פרופסור לספרות, אינטלקטואל ישראלי ומי שנחשב לאחד מהסופרים הגדולים והמוערכים ביותר בישראל. ספריו השונים תורגמו ל-45 שפות ולאורך חייו זכה במגוון פרסים יוקרתיים, כגון פרס ישראל, פרס גתה, פרס היינריך היינה ופרס ביאליק. כעת, על מנת להנציח את מורשתו, פורסם "קול קורא" להצעות למענק "עמוס עוז להומניזם בירושלים", מאת הקרן לירושלים ומרכז שפינוזה במכון ון ליר.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


על פי הקרן לירושלים, המענק עומד על סך 30 אלף שקלים והוא ניתן על ידי הקרן ובתרומת אדל זינגר ריבקינד לפלורליזם דתי ותרבותי. "המענק יינתן לפעילות בירושלים המתקיימת ברוחו ובדרכו של עמוס עוז. הפעילות צריכה להתבסס על עשייה אפקטיבית למען אנושיות, הומניזם, סובלנות וקשב עמוק לזולת ולשונה", נמסר.

לדברי הקרן לירושלים, מטרת המענק היא לשמש תמיכה ב"תוכנית או יוזמה חברתית, תרבותית אומנותית או חינוכית, אשר תקדם ערכי אנושיות, הדדיות, הקשבה, פשרה וחיים משותפים בירושלים". בין הדרישות שנמסרו, התוכנית או היוזמה יכולות לחלוש על מגוון תחומים: תרבות (ספרות, אומנות ומוזיקה), חינוך, חברה וקהילה. כמו כן, ההצעות השונות שיימסרו לוועדת ההיגוי צריכות לאפשר "מפגש בלתי אמצעי, כן ומכבד בין קבוצות שונות במרחב הירושלמי".

ניתן להגיש את ההצעות למענק עד לתאריך 31.1.2021 כשפרטים נוספים נמצאים באתר האינטרנט של הקרן לירושלים. עקב מגבלות הקורונה, נערך השבוע טקס מקוון להשקת הפרס המוצע, בהשתתפות נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, שאמר: "עבורי עמוס נשאר תמיד איש ירושלים, למרות שנדד ממנה אל מחוזות אחרים. אני רוצה להודות לקרן לירושלים, למרכז שפינוזה במכון ון ליר ובעיקר לך, פניה היקרה, בתו של עמוס עוז, על הרעיון להנציח את אבא במתן מענק לגורמים ואנשים שיקדמו את ערכי האנושיות, הפשרה והחיים המשותפים בעיר ירושלים. אולי כך נצליח להכאיב פחות, להרבות את האהבה ולהקטין את החושך".


עמוס עוז (צילום: מתוך אלבום משפחתי)

עמוס עוז (צילום: מתוך אלבום משפחתי)


חברי ועדת ההיגוי בהשתתפות בתו של עמוס עוז, פרופ' פניה עוז-זלצברגר, שיכריעו את זהות הזוכים במענק לשנת 2021, הינם נציגים מתחומי הספרות, החברה והקהילה: נשיא הקרן לירושלים שי דורון, מנהל מכון ון ליר פרופ' שי לביא, הסופר אלי עמיר, אודיה לביא, מוחמד סלמן, ומנהלת מינהל קהילתי נווה יעקב דסי גורדון.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת12"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. למה??? כספי ציבור???

    למה??? הוא סמולן מנוול., ועליו ועל שכמותו נאמר שם רשעים ירקב, אמן ואמן.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מענק על מה פועלו נגד ישראל על מה על ל סמול מי הם הממליצים שילכו לעזה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר