תיאטרון לחישה (צילום: ניצן ויזמן)
תיאטרון לחישה (צילום: ניצן ויזמן)

סיגל קליין ממליצה על אירוע מיוחד לנשים במרכז למורשת בגין

ראש חודש נשי - אירוע מיוחד שיציג סיפורי מסע נשיים אישיים, יתקיים במרכז מורשת בגין ביום ראשון, 25.6

פורסם בתאריך: 21.6.17 20:17

לפי המסורת העתיקה ביהדות ראש חודש מהווה עבור נשים חג מיוחד. ראש חודש נשי – אירוע מיוחד שיציג סיפורי מסע נשיים אישיים, יתקיים במרכז מורשת בגין ביום ראשון, 25.6.

במהלך הערב, שבו ישתתפו רות בנאי, רעייתו של אביתר בנאי בסיפורה האישי על דרכה ליהדות, ותיאטרון "לחישה" בהצגה "שלא מדעת", צפויה חוויה מרגשת לקהל הנשים.

 

רות בנאי (צילום: פרטי)

רות בנאי (צילום: פרטי)

תיאטרון "לחישה" הוא אנסמבל נשי יוצר המונה 8 שחקניות, רובן דתיות, אשר מסתקרן, חוקר ועוסק בחומרים נשיים ויהודיים. ההצגה "שלא מדעת", יצירתה של רחלי מוסקוביץ' מנהלת התיאטרון, מעלה על הבמה מונודרמה של שחקנית אחת, אשר לובשת ופושטת 9 דמויות על הבמה, 9 עולמות שונים, ועושה זאת בכישרון רב. כך מתאפשרת לכל אשה בקהל הזדהות עם דמות, עם סצנה בעלילה, עם מקום או חוויה. ההצגה מביאה את סיפורה של בחורה ישראלית מצליחה שנעלמת בעת טיול במזרח הרחוק. החיפושים אחריה לא נושאים פרי מאחר והיא עסוקה בחיפוש המקום האישי שלה בעולם. כאב החיפוש הלא פשוט מופיע גם בסיפורה של רות בנאי, שתספר את סיפורה באותו הערב. רות היא אישתו של אביתר בנאי, גיורת דנית שפגשה את המוזיקאי בזמן הופעה שלו בניו יורק, ובעקבות האהבה עברה להתגורר בירושלים. על הבמה תחשוף רות ברגישות רבה את המסע שלה, שהתחיל בדנמרק וחצה יבשות כדי למצוא את המקום אליו היא מרגישה שייכת, שבו הנפש שלה שוכנת.

 

תיאטרון לחישה (צילום: ניצן ויזמן)

תיאטרון לחישה (צילום: ניצן ויזמן)

"בהצגה יש הרבה נגיעות המקשרות לסיפור של רות", מוסיפה רחלי, "הפגישה בין שתינו היתה חזקה ונדהמנו לגלות כמה ממשקים יש בין ההצגה לסיפור האישי שלה, על אף שהם שונים לגמרי. כך בעצם התחיל תהליך שהוביל לערב משותף שלנו".

 

***

תמונות מדהימות: האקווריום הענק בגן החיות התנ"כי

לרגל יום הסושי הבינלאומי: סיגל קליין בסטריט מרקט בשוק

סיגל קליין בפסטיבל "המשתה" במשכנות שאננים

 

***

 

את הערב יזמו המחלקה למורשת ישראל בעיריית ירושלים ונשות אמונה סניף ירושלים, כחלק ממגוון אירועי תרבות שמופקים במהלך השנה לקהל, תוך דגש מיוחד סביב ציר חגי ומועדי ישראל וסביב התפתחויות בתחום המורשת וההיסטוריה היהודית.

ערב ראש חודש במימד נשי יתקיים במרכז מורשת בגין ביום ראשון 25.6.17 בשעה 20:00. עלות כרטיס: 30 שקל. רכישת כרטיסים: בימות *6226 ובאתר: bimot.co.il. 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר