סעודה קהילתית (צילום: מצילות המזון)
סעודה קהילתית (צילום: מצילות המזון)

בקריית היובל ובבית הכרם: ארוחות קהילתיות מ-1,000 קילוגרמים של מזון שניצל ברגע האחרון

המארגנים, ארגון "מצילות המזון" ופעילים ופעילות מהשכונות, מצפים למאות משתתפים בכל ארוחה. "הם מקווים לעורר מודעות לכל השפע שכבר קיים בעיר, לצמצם את זריקת המזון ולחזק את הקהילתיות והנושא בשכונות", נמסר

פורסם בתאריך: 4.7.23 11:03

שתי ארוחות קהילתיות גדולות בשכונות קריית היובל ובית הכרם, המתבססות על אלף קילוגרמים של פירות וירקות במצב טוב, שניצלו מזריקה לזבל בשוק הסיטונאי, תתקיימנה בשבוע הראשון של חודש יולי בעיר. "המארגנים, ארגון "מצילות המזון" ופעילים ופעילות מהשכונות, מצפים למאות משתתפים בכל ארוחה", נמסר ל"כל העיר". "הם מקווים לעורר מודעות לכל השפע שכבר קיים בעיר, לצמצם את זריקת המזון ולחזק את הקהילתיות והנושא בשכונות".

איתי פלד, ממייסדי "מצילות המזון", מסביר את המורכבות בהכנת ארוחה כה גדולה, כשלמעשה עדיין לא ידוע איזו סחורה תוצל באותו היום, "לפעמים מצילים עשרות ק"ג של גזרים, כרישה, תפוחי אדמה, מלונים וכו' ובהתאם צריך ליצור באופן מיידי ויצירתי, תפריט. פעם יצרנו ארוחה שלמה מהקוקטיל ועד הקינוח, רק ממאות גזרים שהצלנו. כשיש כמות גדולה של בצלים אפשר גם לטגן אותם לטובת תבשילים, אבל גם להכין ריבת בצל מתוקה. כרובים יכולים להפוך לסטייקים, לממולאים ועוד ועוד. כל ארוחה היא פרויקט בפני עצמו, אבל החלק הקהילתי והגברת המודעות הם לא פחות חשובים".

הארוחה הראשונה תתקיים בבית טיילור בקרית יובל ביום שלישי, 5.7, בשיתוף מעגל מזון יובלים, של המינהל הקהילתי ובה תתארח השפית ליאת כהן, שתבשל עם המתנדבים סעודה מוצלת, לצד הופעה מוסיקאלית של Divano Swing ועוד.

סעודת הקיץ הקהילתית השנייה תתקיים בבית הועד בבית הכרם, ביום שישי, 7.7, משעות הבוקר ועד הצהריים ותכלול, פרט לסעודה שתבושל במקום, גם דוכנים, החלפות בגדים, סדנאות וכו'. ההשתתפות בסעודות מבוססת על מודל של 'שלמו כפי רצונכם' כדי לתמוך בהמשך פעילות הצלת המזון ואף מוצע להתנדב בהפקה עצמה. כל המשתתפים חוזרים הביתה עם פירות וירקות שנותרו בתום האירוע.

ארגון "מצילות המזוןיצר במהלך הארבע שנים האחרונות שיתוף פעולה עם השוק הסיטונאי, במסגרתו נאספו על ידי למעלה ממאתיים מתנדבים חמש מאות טון של ירקות ופירות שהיו מיועדים להיזרק לאשפהבגלל מראה, פגמים קטנים ועודף בסחורה. עודפי התוצרת הטריה הם הלב הפועם של כל העשייה של "מצילות המזוןדרכן הן מפעילות בסטות בשכונות בעזרת תושבי השכונה שפתוחות לכולם, פעילויות חינוך בבתי ספר, סדנאות בישול ושימור מזון, ואירוח קולינרי של קבוצות במרכז קיימות סביב מזון, הראשון מסוגו בישראל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר