מתחם האוטו-אוכל בגיא בן הינום (צילום: נועם מורנו)
מתחם האוטו-אוכל בגיא בן הינום (צילום: נועם מורנו)

פסטיבל אוטו-אוכל: מדוע השנה, לראשונה, אין מסעדות לא כשרות?

יריד האוכל בגיא בן הינום מציין 6 שנות פעילות, כאשר בכל השנים הקודמות לקחו חלק גם מסעדות לא כשרות. היועץ הקולינרי של הפסטיבל מרכוס גרשקוביץ אומר כי "התחננתי למסעדות שיגיעו, הרוב לא רצו. אין פה עניין של כשרות". שף אורי נבון, מבעלי קבוצת 'מחניודה' מציין כי "בחרנו שלא להשתתף, בעיקר משיקולי כח אדם וסידורי עבודה"

פורסם בתאריך: 31.7.23 17:38

עדכון אחרון: 1.8.23 00:00

האם זה רוח המפקד? חלק ממבקרי פסטיבל 'אוטו-אוכל', שמתקיים זו השנה השישית, הופתעו לגלות שהשנה, לראשונה, אין בפסטיבל מסעדות לא כשרות. אחדים מהם פנו ל"כל העיר" וביקשו להבין מדוע.

יצוין כי פסטיבל 'אוטו-אוכל' הוא פרי יוזמה משותפת של משרד ירושלים ומסורת ישראל (באמצעות הרשות לפיתוח ירושלים) ועיריית ירושלים. זוהי, כאמור, הפעם השישית שבו מתקיים הפסטיבל.

בשנים קודמות השתתפו בפסטיבל חלק נכבד מהמסעדות הלא כשרות בירושלים, בהן 'מחניודה', 'טלביה', 'יודל'ה', 'צ'אקרה', 'זוני', 'סאטיה' ועוד. הפעם, במהלך כל ימי הפסטיבל (שהחל ב-4.7 ויגיע לסיומו ב-28.8) – אין ולו מסעדה אחת שאינה כשרה. וזה לא שכל המסעדות הלא כשרות בירושלים נסגרו.

בשיחה עם "כל העיר" מדגיש היועץ הקולינרי והמפיק של הפסטיבל, שף מרכוס גרשוקוביץ: "האחריות היא של המסעדות הלא כשרות, ושלהן בלבד. לכל מי שרצה להשתתף – היתה אפשרות. יותר מזה, התחננתי למסעדות שיגיעו, משיקולים שלהן. בקבוצת מחניודה לא רצו. מונא לא רצו, ולא בפעם הראשונה, וכן הלאה והלאה".

 

 

 

לדברי גרשקוביץ, "כבר בשנה שעברה לא הצלחתי למלא את המשאית הלא כשרה לכל התקופה של הפסטיבל, אז הבאתי מסעדה אחת מתל אביב. השנה, היו שתי מסעדות לא כשרות שהביעו נכונות להשתתף, אבל לא היה להן רישיון בתוקף וזה לא מתאפשר מבחינת היתר של משרד הבריאות".

"חשוב שכולם יבינו", מוסיף ומדגיש גרשקוביץ, "אין פה עניין של כשרות לכל המתחם או משהו דומה. המתחם פועל כמו קניון, כשכל מסעדה מקבלת בנפרד את התעודה שלה. אני אומר שוב – פניתי למסעדות, רציתי שישתתפו – אבל הן לא רצו. לא היה שום איסור, ואם היה כזה – אני לא הייתי חלק".

שף אורי נבון, מבעלי קבוצת 'מחניודה', מאשר את הדברים ואומר ל"כל העיר": "בשנתיים האחרונות בחרנו שלא להשתתף, בעיקר משיקולי כח אדם וסידורי עבודה. היינו חלק מהפסטיבל בארבע שנים הראשונות שלו, כשיכולנו. כרגע קשה להוסיף משימות אקסטרניות למסעדות".

ממשרד ירושלים ומסורת ישראל נמסר: "יריד האוכל של עיר הבירה ירושלים מתקיים השנה זו הפעם השישית באזור גיא בן הינום, עם מיטב השפים והמסעדות המובילות בעיר, ומתוך כוונה לאפשר לכלל הציבור לקחת חלק באירועים אלה. זוהי הזדמנות לקחת חלק בחוויה קולינארית, אותנטית ורב תרבותית המאפיינת את העיר. הציבור הרחב מוזמן להגיע וליהנות".

מהרשות לפיתוח ירושלים נמסר בתגובה: "ההשתתפות בפסטיבל אוטו-אוכל פתוחה לכל המסעדות בעיר המחזיקות ברישיון עסק בתוקף, ללא קשר להחזקתן בתעודת כשרות. כך היה בכל שנות הפסטיבל, וכך גם השנה. יש מסעדות שהחליטו השנה, משיקוליהן, שלא להשתתף בפרויקט, ונשמח לראותן חוזרות בשנים הבאות. אנחנו מזמינים את כולם להצטרף ללמעלה מ-120 אלף בני אדם שמגיעים לפסטיבל אוטו-אוכל מדי שנה ונהנים מטעמי וניחוחות ירושלים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. חיה אברמסקי

    כנראה רוב היהודים בירושלים שומרים כשרות .
    עכשיו אנחנו לא בגלות חחח לא צריך לפחד לשמור כשרות .
    לא צריך לבשל חזיר ביום כיפור. כמו באינקווזיציה .
    י

  2. גלי

    מה מפריע לכם שאין מסעדות לא כשרות??
    אתם מחרחרי ריב ומדון מחפשים כל הזמן היכן לרדת על דתיים ושומרי מסורת
    כדאי לעבור לת"א שם יקבלו אתכם בזרועות (חזיר)פתוחות

  3. א

    קצת לדייק את הכתבה מסעדת סאטיה לא השתתפה אף פעם. ועוד דבר שנכון שלאורך השנים השתתפו מסעדות לא כשרות . אבל וזה אבל גדול הן לא יכלו להגיש את האוכל שהן רצו.
    וזה אומר תהיו כשרים בלי תעודה.

  4. יניב

    שמתם לב שחוסר מסעדה לא כשרה כבר הפך לקריטריון? כאלו חייבים ובלי אוכל לא כשר זה לא זה..חח.. פשוט טימטום.

  5. מיכל

    עוד אירוע מגעיל שנועד לקדם את יהוד העיר בשיתוף עמותת אלעד. אין פינה ללא גזענות בעיר כבושה שאין בה שום קדושה.

  6. אלי

    כשר לא כשר
    המקום הזה מקום של שחיטה פחית קולה עולה 12 שקל המנות ביחס לגודלן ממש יקרות שום דבר לא משביע שם
    נחמד להביא אוכל ושתיה מהבית ולשבת שם לא יותר מזה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר