נופר סלע (צילום: טל בר אור, באדיבות פואטרי סלאם)
נופר סלע (צילום: טל בר אור, באדיבות פואטרי סלאם)

חזקה, עוצמתית, בועטת – "ספוקן וורד" נשים בירושלים

נופר סלע, אמנית ויוצרת ירושלמית החליטה לפתוח סדנאות לספוקן וורד נשים בירושלים: "זהו מרחב פתוח המאפשר לנשים להיות מה שהן באמת, ולדבר על מה שהן באמת רוצות"

פורסם בתאריך: 4.8.17 14:23

ספוקן וורד, בעברית – שירה מדוברת, הפכה לתופעה תרבותית ברחבי העולם. נשים וגברים עולים על במה ומספרים סיפורים בשירה צרופה או לא, בראפ, בג'אז – כל מקצב מותר, לרוב על נושאים חברתיים ופוליטיים כמו פמיניזם, דיכוי, סקסיזם, מיניות, גזע, צבע ועוד.

 

 

 

נופר סלע, אמנית ירושלמית, שבעצמה השתתפה ב"ספוקן וורד", החליטה להרים את הכפפה ולפתוח סדנאות ספוקן וורד נשים. "הסדנא תכלול חמישה מפגשים, ובסופם הופעה מול קהל אינטימי", מספרת סלע, "בה הנשים יגישו את הקטעים שכתבו. בסדנא הנשים יקבלו השראה מספוקן וורד פמיניסטי, ראפ, שירה וכתיבה נשית, יכתבו טקסטים בעזרת תרגילי כתיבה מעוררי חשק, והן יחפשו כל אחת את הביטים, המצלול והשפה הייחודיים לה".

 

נופר סלע, מתוך המופע "צבע אדום" (צילום: יואב בריל)

נופר סלע, מתוך המופע "צבע אדום" (צילום: יואב בריל)

 

למי מיועדת הסדנא?
"לנשים שיש להן חשק להתנסות בספוקן וורד. גם מתחילות וגם בעלות ניסיון יתקבלו בברכה! ההנחיה תקדם כל אחת בתהליך האישי שלה".

סלע, יוצרת עצמאית בתיאטרון, ספוקן וורד ופרפורמנס. בין השאר יצרה סלע את המופע "צבע אדום" – הצגת ספוקן וורד שכתבה וביימה, ורצה מזה שנה ברחבי הארץ. כמו כן, לסלע יש מופע אמיץ נוסף – "פני שטח", שבו סלע מגלמת את גופה של ארץ ישראל.

 

 


צילום ועריכה: יואב בריל


"בסדנת הספוקן וורד לנשים עולים תכנים נשיים ופמיניסטיים, ולמעשה קורה משהו מיוחד בין הנשים עצמן", מתארת סלע, "זהו מרחב פתוח המאפשר לנשים להיות מה שהן באמת. ולדבר על מה שהן באמת רוצות. הנשים לומדות להשתמש בקול שלהן. אני מרגישה שהקשר הזה בין שפה לנשיות הוא נורא חזק. נשים משתמשות בשפה אחרת וייחודית בשביל נשים. וזה כוח שלנו – השפה היא הכוח של הנשים, אני רוצה לתת את ההזדמנות לנשים להשתמש בכוח שלהן". 

בחודש אוקטובר הקרוב מתכננת סלע לקיים ליין אירועי ספוקן וורד נשים בירושלים. "זה ייקרא ערב 'חשמלית' – כמשתמע מהשם זה הולך להיות אירוע מחשמל של ספוקן וורד". 

נופר סלע, מתוך המופע "צבע אדום"

נופר סלע, מתוך המופע "צבע אדום"

 


בחודשים הקרובים ייפתחו מספר סדנאות בירושלים. מתעניינות? מלאו פרטים בטופס זה – עד יום חמישי 10.8.17, בשעה 23:45 תקבלו הנחה של 20 אחוז בהרשמה.

כאן נרשמות. 

 

נופר סלע , מתוך המופע "צבע אדום" (צילום: דניאל פייקס)

נופר סלע , מתוך המופע "צבע אדום" (צילום: דניאל פייקס)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר