מטבע המרד המנוקב (צילום: יניב דוד לוי, רשות העתיקות)
מטבע המרד המנוקב (צילום: יניב דוד לוי, רשות העתיקות)

2000 שנה אחרי: עדויות לחורבן בית שני נחשפות בימים אלה בעיר דוד

בשטח חפירה חדש בגן לאומי עיר דוד, נחשפים שרידים קדומים של מפולות החורבן הרומי בירושלים. בחפירה התגלה מטבע בן 2000 שנה שהוטבע על ידי המורדים היהודים שלוש שנים לפני חורבנה הסופי של העיר

פורסם בתאריך: 27.7.23 11:19

בשטח חפירה חדש, שמנהלת בימים אלה רשות העתיקות בגן לאומי עיר דוד, נחשפים שרידים קדומים של מפולות החורבן הרומי של ירושלים.

בחפירה התגלה מטבע בן 2000 שנה שהוטבע על ידי המורדים היהודים שלוש שנים לפני חורבנה הסופי של העיר. המטבע התגלה כשהוא מנוקב במרכזו ונראה כי נענד כתליון על שרשרת, על ידי יהודי או רומאי שנשא אותו למזכרת.

2,000 שנה אחרי חורבן בית שני ושריפת ירושלים בידי הרומאים, ארכיאולוגים של רשות העתיקות חושפים ממצאים קדומים שהשתמרו מתקופה גורלית זו. הממצאים – עדות מוחשית לימיה האחרונים של ירושלים ערב החורבן, מתגלים בימים האחרונים בשטח חפירה חדש שמנהלת רשות העתיקות בגן לאומי עיר דוד, במימון עמותת אלע"ד.

בחפירה נחשפים שרידי מבנים שקרסו לצידי "דרך עולי הרגל" – רחובה הראשי של ירושלים בתקופת בית שני. בתוך אחד המבנים שנחפרו, התגלו שבבי פחם של קורות עץ שנשרפו במהלך החורבן, שברי כלי אבן מעוטרים שהיו בשימוש תושבי העיר ערב החורבן, משקולת אבן, פלך טוויה, וקערת שחיקה מבזלת. כמו כן, נחשף מטבע מהשנה השנייה למרד הגדול ברומאים, הנושא את הכיתוב "לחירות ציון".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אור

    זה אמנם תמיד מרגש לראות את העבר בעיניים, אבל הממצאים לא מאוד חדשניים… לרגל ט באב עמותת גלעד הוציאה ידיעה…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר