שבת בירושלים - כל הפרטים (צילומים: נטע, אבי קליין, יח"צ)
שבת בירושלים - כל הפרטים (צילומים: נטע, אבי קליין, יח"צ)

מפגש שכנים, סרט בעשרה שקלים, הצגה ופסטיבל – מה עושים בשבת?

פעילויות שומרות שבת בפארק דניה ובעמק הצבאים, "לרקוד" בסינמטק ושלל חוויות נוספות ממתינות לכם בשבת הקרובה בעיר. בילוי נעים

פורסם בתאריך: 10.8.17 20:19

אז מה עושים בשבת הקרובה, 12.8, בירושלים?

בקרית היובל עושים שבת עם השכנים – פורום משפחות צעירות מזמין אתכם ואתכן לפגוש את השכנים והשכנות בפעילות אקרובאלנס – הורים וילדים – שומרת שבת בפארק דניה.

17:00, פארק דניה, הכניסה חופשית.

פעילות משפחתית שומרת שבת - פארק דניה (צילום: נטע)

פארק דניה (צילום: נטע)

 

גם בעמק הצבאים תתקיים השבת (כמו מדי שבת עד ראש השנה) פעילויות שומרות שבת למשפחות. בין הפעילויות תוכלו ליהנות מהצגות ושעות סיפור, משחקי ילדות ומשחקי רצפה, יוגה משפחות והסברי טבע ועוד. עמדת כיבוד קל מוצבת במרכז המבקרים של העמק.

19:00-16:00. עמק הצבאים. הכניסה חופשית.

עמק הצבאים (צילום: אבי קליין)

עמק הצבאים (צילום: אבי קליין)

 

בתיאטרון הקרון, שבגן הפעמון, תוצג בשבת ההצגה "אפצ'י", שמספרת על יום בחייו של ליצן שהצטנן. שיחת טלפון חשובה מזרזת את הליצן להתארגן ולצאת מביתו כדי לדוג דג גדול. למרות הגשם המפתיע, מחליט הליצן שזו הזדמנות שאסור לפספס ומתוך כל ההתארגנות המהירה שוכח לנעול את נעליו וכך דורך על שלולית גדולה…

האפצ'י הראשון לא מאחר להגיע וכך גם הבאים אחריו.

ההצגה אפצ'י (צילום:Vojtěch (Brtnický

ההצגה אפצ'י (צילום:Vojtěch (Brtnický

 

מתוסכל, חולה ומנוזל, נשאר הליצן בביתו, מוקף ברחמים עצמיים ובחפצים שמקבלים לפתע חיים ובחכה שכבר לא תתפוס היום דגים. מתוך כך, מחליט לרפא את עצמו ולא להיכנע לרחמים העצמיים ובצורה משעשעת יוצר לעצמו תרופת פלא ולומד להתגבר לגמרי לבד על קשייו. גילאי 3 ומעלה.

"אפצ'י". אולם הבית של תיאטרון הקרון. 11:00. מחיר: 45-35 שקלים. 

מתוך הסרט "לרקוד" (צילום: יח"צ)

מתוך הסרט "לרקוד" (צילום: יח"צ)

 

במסגרת מועדון הסרט הטוב יוקרן בשבת הסרט "לרקוד" בסינמטק. העלילה מספרת על פליסיה וויקטור, שבורחים מבית היתומים לפריז, כדי להגשים את חלומם. ויקטור רוצה להיות ממציא ופליסיה רוצה להיות רקדנית. אבל הדרך להגשמת החלום אינה קלה, היא דורשת מאמץ, חיוניות והרבה כח רצון.

“לרקוד” הוא סרט אנימציה מעולה שיש בו עיצוב שובה עין של פריז במאה ה־19, עלילת התבגרות שמשלבת בין רגעי קושי להרבה הומור ובמרכזו דמות נשית חזקה שלומדת כיצד להגשים את חלומותיה.

לאחר ההקרנה תתקיים סדנת ריקוד לכל המשפחה ברוח הסרט. את הסדנא יעביר "סטודיו 6" הירושלמי.

"לרקוד". 11:00. הסינמטק. מחיר: 10 שקלים. פופקורן ב-10 שקלים.

האכלות בגן החיות התנ"כי (צילום: גן החיות התנ"כי)

האכלות בגן החיות התנ"כי (צילום: גן החיות התנ"כי)

 

כמדי שבת, גם בזו הקרובה תוכלו ליהנות בגן החיות התנ"כי ממגוון האכלות של פינגווינים, שימפנזים, דובים ועוד מגוון חיות גדולות וקטנות.

בגן החיות לילדים יתקיימו מפגשים עם בעלי חיים ידידותיים בכיתת "בית חי" (17:00-11:00 בכל שעה עגולה). מתחם הליטוף של העיזים והכבשים פתוח לקהל במהלך כל היום.

גן החיות התנ"כי. דרך אהרון שולוב 1. 18:00-10:00. מחיר: 42 שקלים לילד, 55 שקלים למבוגר.

במסגרת פעילות שבת משפחתית ביס פלאנט, תתקיים סדנה ליצירת מגנטים בצורות של גלידה וארטיק למקרר, שיקררו אתכם בקיץ הקרוב.

12:00. יס פלאנט, רחוב נעמי 4. הכניסה חופשית.

"לילות אפריקה" בגן הבוטני (צילום: עודד אנטמן)

"לילות אפריקה" בגן הבוטני (צילום: עודד אנטמן)

 

כמדי שנה, במהלך החופש הגדול, פותח הגן הבוטני בירושלים את שעריו לכל המשפחה ומקיים פעילויות מיוחדות. השנה, יציג הגן הבוטני את ההפקה "לילות אפריקה" שתתקיים מדי יום בשעות הערב החל מה-1 ביולי ועד ה-31 באוגוסט 2017.

"לילות אפריקה". 22:00-17:00. הגן הבוטני. מחיר: 55 שקלים.

עיר דוד (צילום: אליהו ינאי - ארכיון עיר דוד)

עיר דוד (צילום: אליהו ינאי – ארכיון עיר דוד)

 

פסטיבל עמק המלך, היא חוויה חינמית מבית עיר דוד. במסגרת האירוע המבקרים יוכלו ליהנות מתיאטרון רחוב, מאהל אירוח בסגנון קדום, ‏סדנאות פעילות לילדים, עמדת צילום תנכ"ית, רכיבה על גמלים ועוד הפתעות. עמק המלך משתרע במרחק הליכה קצר משער האשפות ומהכותל המערבי, בערוץ נחל הקדרון שבין עיר דוד להר הזיתים.

לצד כל אלה, יוכלו להצטרף המשתתפים לסיורים מודרכים לאורך ערוץ הקדרון ולהתבונן ב"פטרה ‏של ירושלים" – מצבות האבן העצומות והמפוארות שנחצבו בסלעי המקום לפני כאלפיים שנה. ‏המצבות המרשימות מוכרות כיד אבשלום, קבר זכריה וקבר בני חזיר.‏

12:00. מרכז מידע הר הזיתים, דרך יריחו 5. כניסה חופשית.

"דבר אינו אוזל" הוא מיצב הדפס ווידאו של חיה אסתר שמוצג בבית האמנים. בתערוכה יוצגו עבודות, בעיקר בטכניקות הדפס על נייר, לצידן גם עבודות על עץ, ועבודת וידיאו שנוצרה במיוחד לתערוכה. יצירתה המופשטת במהותה של האמנית והמשוררת, נסובה ברובה סביב הכאוס, או ה'תוהו'. התוהו שבטרם בריאה הוא מושג או מהות חידתיים והוא גם מושג מרכזי בתורת הסוד והקבלה, שמתבטא במכלול יצירתה השירית של חיה אסתר. עבודות ההדפס הן גם סוג של כתיבה עבורה, ומשלימות את השירה במקומות בהם המילים נגמרות או שאין בכוחן עוד לבטא את הרגשות העזים.

14:00-11:00. בית האמנים, שמואל הנגיד 12. כניסה חופשית.

מוזיאון המדע (צילום: יעל אילן)

מוזיאון המדע (צילום: יעל אילן)

 

יש הרבה סיבות טובות לבוא למוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ירושלים: 8 תערוכות במגוון תחומים שמיועדות לטווח רחב של גילאים. אחת מהתערוכות הינה – נבל אורות: מוצג אינטראקטיבי שמזמין את המבקרים לנגן בעזרת 24 אלומות לייזר וליצור מוזיקת אורות מרהיבה. הנבל ששודרג עבר למקומו החדש בתערוכה "משחקי אור וצל" ומוצג בתנאי החשכה וערפול. "נגינה" על מיתרי האור יוצרת אפקט מרשים של תאורה ומוזיקה גם יחד. לכל המשפחה.

17:00-10:00. מוזיאון המדע. שדרות המוזיאונים 3. מחיר: 60 שקלים. ילד עד גיל 5 ללא תשלום.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר