החזרות למופע 'באלה הידיים' צילום: אורי ישי)
החזרות למופע 'באלה הידיים' צילום: אורי ישי)

בצל המלחמה – המופע החדש של הורה ירושלים

בימים אלו היתה להקת הבוגרים של 'הורה ירושלים' אמורה להיות ברומניה, אולם מלחמת 'חרבות ברזל' שינתה, כמובן, את התוכניות. כשחלק מחברי הלהקה בשירות סדיר או מגויסים למילואים, נערכו מספר שינויים כדי להתאימו למצב

פורסם בתאריך: 21.12.23 10:25

גם כשחצי מהרקדנים בלהקה הבוגרת של "הורה ירושלים" נמצאים בשירות צבאי סדיר או הוקפצו לצו 8, היא מסיימת בימים אלה לעבוד על המופע החדש שיעלה בקרוב ויקרא "באלה הידיים". הלהקה, המורכבת מ-16 רקדנים, גברים ונשים בגילאי 18 עד 30, עובדת בסופי השבוע, בשעות הערב המאוחרות, כך שכולם, או לפחות רובם, יוכלו לקחת חלק ברקימת המופע. דניאל בן חמו-דרעי ולירון אזולאי, המנהלות האמנותיות של המופע, מספרות שהחזרות, שנראו בהתחלה כמו משהו בלתי אפשרי, יוצאות לפועל הודות להירתמות ולחיבור המיוחד שיש לרקדנים עם המופע.

הלהקה הבוגרת של "הורה ירושלים" מורכבת מבוגרי הלהקות הייצוגיות לדורותיהם. הלהקה משמרת ומקדמת את המחול הישראלי, ובמקביל מייצרת רפרטואר חדש ועכשווי על ידי טובי הכוריאוגרפים.

החזרות למופע "באלה הידיים" התחילו עוד לפני המלחמה, כשעוד תוכנן שהלהקה תעלה אותו ברומניה. עם פרוץ המלחמה התכניות השתנו, וכך גם המופע עצמו עבר התאמות. "הבנו שהמציאות השתנתה ולכן גם המופע צריך להתאים עצמו ולתת ביטוי למה שכולנו חווים בימים אלה", מספרות דניאל ולירון. "המופע אינו מופע בידורי, אלא מופע שמדבר אומנות טהורה ועל כן אינו פוחד לגעת באזורים של רגשות פחות פוטוגניים, כמו כאב, אובדן וגעגוע".


החזרות למופע 'באלה הידיים' צילום: אפרת מזור)

החזרות למופע 'באלה הידיים' צילום: אפרת מזור)


כמו שמו של המופע, כך גם המסר שלו – השיר "באלה הידיים" ("עוד לא אהבתי די" בשמו המקורי), שכתבה והלחינה נעמי שמר ושר יהורם גאון, מעביר מסר של ביחד, של החזקת ידיים במובן הפיזי והמטאפורי. "יש איזה שיעור בין דורי שהעם שלנו עובר. תמיד באים עלינו לכלותינו. הכוח ששומר עלינו הוא הכוח שנובע מהביחד, משותפות הגורל, מהחזקת הידיים הבלתי אמצעית", אומרות המנהלות האמנותיות.

 

 

"האלמנט של 'באלה הידיים' היה קיים גם בגרסתו הראשונה של המופע מלפני המלחמה, אבל לאחר ה- 7.10 הוא קיבל משמעות הרבה יותר גדולה ומרגשת", מספרות היוצרות. המופע משלב ריקודים בסגנון מודרני לצד ריקודי פולקלור ישראלי. באווירת התקופה, מתחיל המופע ממקום שקט, כואב וזועק ומשם הוא מתפתח לכיוון של שמחה, יחד ותקווה. במהלך המופע הרקדנים משתפים את הקהל ומזמינים אותו להחזיק ידיים יחד איתם.

הריקודים במופע משלבים את מגוון הרפרטואר המוכר של "הורה ירושלים", לצד יצירות חדשות. "אחד מהריקודים המחודשים שיש במופע הוא "חד גדיא" – שיר מאוד יהודי בביצוע של חווה אלברשטיין, שמדבר על מלחמת קיום והישרדות, מלחמת "החזק שורד", אבל בסוף יש מסר של אמונה- יש כח שעומד מעל הכל והוא יכול לכולם", מספרת לירון. "מדובר בריקוד שנוצר ב-2014 ע"י הכוריאוגרפית חגית זרגרי, והיום עולה מחדש עם קסט הרקדנים הנוכחי".


החזרות למופע 'באלה הידיים' צילום: אפרת מזור)

החזרות למופע 'באלה הידיים' צילום: אפרת מזור)


"אני מרגישה שנרקם מופע שמדבר את התקופה בה אנו נמצאים. הוא נוגע בDNA האותנטי והעמוק ביותר של עם ישראל, על שלל גווניו. יש בו כאב ושמחה, כשני צדדים של אותו מטבע. יש בו עוצמה והוא מביא את זה בצורה מאוד חשופה ולא מתנצלת", אומרת לירון.

מופע הבכורה של "באלה הידיים" יעלה ביום חמישי, 28.12.23, בבית העם, מרכז ז'ראר בכר בירושלים. המופע ללא עלות ופתוח לקהל הרחב, אך המשתתפים יכולים לתרום לפעילות של "הורה ירושלים" לטובת המפונים וכוחות הביטחון. המופע מתאים לקהל צופים מגוון בכל הגילאים שרוצה להתחבר לשעה של החזקת ידיים, קירוב לבבות וישראליות על שלל גווניה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר