מוזיאון הטבע, מוזיאון המדע, מתחם התחנה הראשונה, למה בכה הדג הצגה בתיאטרון הקרון (צילומים: מוזיאון הטבע, יעל אילן, דודי סער, אלדד מאסטרו)
מוזיאון הטבע, מוזיאון המדע, מתחם התחנה הראשונה, למה בכה הדג הצגה בתיאטרון הקרון (צילומים: מוזיאון הטבע, יעל אילן, דודי סער, אלדד מאסטרו)

פסטיבלים, סיורים והצגות – מה עושים בשבת בירושלים?

תערוכת בתים מבפנים, סיורים ברחבי העיר ופעילות לילדים - כל הפעילות בירושלים בשבת

פורסם בתאריך: 27.10.17 10:13

מה עושים השבת בירושלים? 28.10.17

במתחם התחנה הראשונה, תמצאו את "אקטיבי", גי'מבורי למגוון רחב של גילאים, בתוך מבנה מקורה שבו יש מתנפחים, משחקיית פליימוביל, פעלטון לגיל הרך, מתחם לפעילויות ספורט אתגרי, ועוד ועוד. מתאים לגילאי שנה ועד 12. כמו כן, בשעה 12:00 תתקיים הופעה של להקת יחס חם- הופעה של הרכב מיוחד שביחד יוצרים מוזיקה מרקידה ומלבבת, ובשעה 18:00 תתקיים הופעה של אמיר שרייבר.

מתחם התחנה הראשונה, שבת, 20:00-11:00, דוד רמז 4 , הכניסה חופשית.

מתחם התחנה (צילום: דודי סעד)

מתחם התחנה (צילום: דודי סעד)

 

בסינמטק ירושלים יתקיימו בשבת סדנאות יצירה לכל המשפחה, "לשחק בזבל"- סדנה להכנת צעצועים וחפצי אמנות מחומרים ממוחזרים בשיתוף עם מנופים – פסטיבל לאמנות עכשווית בירושלים. מנחה: רודריגו אימז (מקסיקו). "בעל ראש הזאב"-סדנה ליצירת הקסדה הייחודית של מלך גיאורגיה והיכרות עם מיתולוגיות מאזור הקווקז. בשיתוף עם מנופים – פסטיבל לאמנות עכשווית בירושלים. מנחה: נינו ביניאשוילי. הסדנאות מתאימות להורים וילדים מעל גיל 6, בהרשמה מראש.

סינמטק ירושלים, דרך חברון 11, 16:30, עלות 10 שקלים.

 

הסינמטק בירושלים (צילום: ודים מכיילוב)

הסינמטק בירושלים (צילום: ודים מכיילוב)

 

יס פלאנט. במסגרת פעילות שבת משפחתית ביס פלאנט ירושלים, תתקיים סדנת "יוצרים ושותלים" – סדנת יצירה חוויתית וירוקה במסגרתה כל ילד ייצור אדנית מבקבוק ממוחזר וישתול בה שתיל רענן.

יס פלאנט ירושלים, רחוב נעמי 4, 12:00. הכניסה חופשית.

(צילום: שמואל כהן)

 



 

בתיאטרון הקרון שבגן הפעמון עולה השבת ההצגה "למה בכה הדג?", מבוסס על סיפורי חיות מעת עודד בורלא. בחדר של הילה נמצאים ספרים מיוחדים המסתירים בתוכם סודות והפתעות מצחיקות על חיות. מה קורה לגירפה שקושרים לה את הצוואר? מדוע צעק העקרב? לאן נעלם עופר? ולמה בכה הדג? בתוך ספרי פופ-אפ צבעוניים אותן יצרה האמנית הילה פלשקס מתגלה עולם דימויים מלא הומור. שתי שחקניות מספרות חמישה סיפורים ומייצרות עולם תלת מימדי צבעוני ומפתיע. הילדים מוזמנים להציץ לסיפוריו של בורלא על חיות מוזרות שעשויות כולן נייר. גילאי 7-3.

אולם הבית של תיאטרון – גן הפעמון , 11:00, מחיר 45 שקלים, בהצגת כרטיס ירושלמי,  35 שקלים.

למה בכה הדג? (צילום: אלדד מאסטרו)

מוזיאון המדע. יש הרבה סיבות טובות לבוא למוזיאון המדע ע"ש ברנרד בלומפילד ירושלים: תערוכות במגוון תחומים שמיועדות לטווח רחב של גילאים. בתערוכות מספר רב של מוצגים פעילים שמזמינים את המבקרים לגעת בהם ולהפעילם. התערוכות מציגות את המדע והטכנולוגיה כרלבנטיות לחיי היומיום וכחלק מתרבות האדם. ביניהם: "השתלת עצם", מיצב תלוי מקום, מודולרי ודאדאיסטי בתפיסתו, האמנית ענבל הופמן רקחה סביבה פיסולית המפגישה בין רוח "חדרי הפלאות" הרנסאנסיים ("Cabinet of curiosities") לבין אוסף של חפצים יומיומיים מחוסרי הילה. לכל המשפחה.

 מוזיאון המדע ע"ש ברנרד בלומפילד ירושלים, שדרת המוזיאונים סמוך לאוניברסיטה העברית בגבעת-רם, שבת 17:00-10:00, מחיר למבוגר ולילד 45 שקלים, כניסה חינם עבור ילדים מתחת לגיל 5.

מוזיאון המדע (צילום: יח"צ)

מוזיאון המדע (צילום: יח"צ)

גן החיות. במהלך השבת של גן החיות התנ"כי ישנן האכלות תכופות של פינגווינים, שימפנזים, דובים ועוד מגוון חיות גדולות וקטנות. עמדת מידע על מארג המזון באפריקה- מעגל החיים באפריקה, נמצאת ליד הכניסה למתחם "סיפורה של טיפה". פעילה בשעות 13:30-11:00, 17:00-14:15.

בגן החיות לילדים יתקיימו מפגשים עם בעלי חיים ידידותיים בכיתת ה"בית חי" בשעות 17:00-11:00 מידי שעה. מתחם הליטוף של העיזים והכבשים פתוח לקהל במהלך כל היום. אקווריום ישראל ירושלים פתוח לסיורי הרצה. משך הסיורים הינם 90 דקות ועלותם 40 שקלים. קניית כרטיסים מראש לאקווריום באתר גן החיות.

 גן החיות התנ"כי, דרך אהרון שולוב 1, פארק מנחת, 18:00-10:00, מחיר: 42 שקלים לילד, 55 שקלים למבוגר.

 

האקווריום החדש בגן החיות התנ"כי (צילום: ארנון בוסאני)

האקווריום החדש בגן החיות התנ"כי (צילום: ארנון בוסאני)

 


* סיגל קליין עושה סנפלינג

בילוי לסתיו בגן הפעמון

 


 

שבוע האדריכלות של ירושלים – בתים מבפנים 2017 יתקיים בירושלים זאת הפעם ה-11 ביום שבת ברחבי העיר. הפסטיבל מאפשר הצצה אל בתים פרטיים, בניינים ומבני ציבור במספר מוקדים בירושלים, שמרכיבים יחדיו פסיפס ארכיטקטוני, היסטורי, רב תרבותי ודתי, המציג את פניה הרבות של העיר הקדושה לשלוש הדתות ואת המורשת התרבותית שלה. הסיורים שיתקיימו ביום שבת:

סיורים בתחנה הראשונה- סיורים עם נורית בזל במתחם תחנת הרכבת העות`מאנית הישנה המשמש כיום כמרכז בילוי לאחר עבודות שיקום ושימור של המתחם. בסיורים יובא סיפור תולדות התחנה שנבנתה ב-1,892 ביוזמת יוסף נבון ביי ועל ידי חברה צרפתית, ופעלה ברציפות עד שנות ה-90 של המאה ה-20 ולאחר מכן נבזזה ונשרפה. הסיורים יתמקדו בתולדות המתחם ובהווי שנרקם סביבו במשך השנים. משך הסיורים כשעה. 2 סיורים פתוחים בשעות 08:00 ו- 09:15 אין צורך ברישום מוקדם.

הגינה הקהילתית במוזיאון הטבע – סיורים מודרכים במוזיאון הטבע המהווה את אחת מהגינות הקהילתיות המובילות בישראל המשמשת מרכז לכל 70 הגינות הקהילתיות שבירושלים ומתקיימות בה פעילויות בנושאים כגון קיימות וחקלאות עירונית. בגינה בוסתן משוחזר בן 150 שנה, שפע עצי פרי וגפנים, צמחי תבלין, ערוגות ירקות וצמחים מושכי פרפרים וציפורים. הכניסה מהשער שבמגרש החניה ברחוב המגיד שבמושבה הגרמנית או ממוזיאון הטבע. סיורים מודרכים יצאו כל שעה עגולה בין השעות 14:00-10:00

מוזיאון הטבע בירושלים (צילום: עמרם כהן)

מוזיאון הטבע בירושלים (צילום: עמרם כהן)

בלב העיר – סיור שיתמקד באזור מרכז העיר ויספר את סיפוריהם של בניינים מרכזיים בו, אישים בולטים ואירועים שעיצבו את העיר והמקום. הסיור בהדרכת מורי הדרך של הרשות לפיתוח ירושלים. סיור פתוח, למשך שעתיים, בשעה 11:00, אין צורך ברישום מוקדם. יציאה מרחוב המלך דוד 7 (בכניסה למלון מצודת דוד).

בשלל אירועי פסטיבל לאמנות עכשווית, מנופים 2017 תוכלו למצוא מופעי מוזיקה, אירועי תרבות ואמנות בגלריות ובחללים שונים, פעילות יצירתית לכל המשפחה בחיק הטבע, סיורים, פתיחות של תערוכות חדשות ומייצגים. הפסטיבל יתקיים ברחובות ובבתים פתוחים בשכונות מעורבות. "מנופים" הוא מיזם עצמאי של אמנים החיים ויוצרים בירושלים, הפועל במהלך כל השנה לקידום אמנות ויצירה בעיר.

בין התערוכות שלוקחות חלק בפסטיבל, היא אגריפס 12 שתציג תערוכת יחיד של האמן דורון אדר, בשם 5 שנים/ 9000 רגעים/ 360 מעלות – אגריפס 12, יומן. קולאז' המורכב ממאות דימויים, רסיסים ויזואליים של זמן וחלל מחמש שנות חברותו בגלריה, המתעדים אותה על שלל היבטיה.

אגריפס 12, כניסה דרך כיכר אבן ישראל שבת 14:00-11:00.

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר