פסטיבל היין מטה יהודה (צילום חיים רוז)
פסטיבל היין מטה יהודה (צילום חיים רוז)

פסטיבל היין מטה יהודה: 34 יקבים בחגיגת תיירות, יין, חקלאות ותרבות

יקבי מטה יהודה מארחים בדרך היין בסופי השבוע שבין ה-3-25 בנובמבר

פורסם בתאריך: 6.11.17 17:34

לא רק חובבי יין מוזמנים ליהנות מפסטיבל היין –  גם מי שאוהב לטייל במקומות יפים, לשמוע סיפורים מופלאים, ליהנות מהיסטוריה, מתרבות ובעיקר מאנשים מיוחדים שפותחים את הדלת ומארחים באהבה, כמובן עם קצת יין. עשרות היקבים ברחבי המועצה האזורית מטה יהודה הפכו לא מכבר לשם דבר בתעשיית היין הישראלית ומלבד היינות שהם מייצרים הם הפכו למקור פרנסה ועוגן תיירותי עבור האזור כולו. כבר 19 שנה שמתקיים פסטיבל היין המקסים במטה יהודה, אותו מובילה המועצה האזורית מטה יהודה יחד עם חקלאי ויינני היישובים, בשיתוף מחלקת התיירות.

פסטיבל היין מטה יהודה (צילום: עצמי)

פסטיבל היין מטה יהודה (צילום: עצמי)

פסטיבל היין במטה יהודה הוא חגיגת תיירות, יין, חקלאות ותרבות. האירועים מעניקים הצצה מרהיבה אל מרתפי היין ואל דרך העשייה וייצור היין. מדובר בשלושה ימי שישי 10.11; 17.11 ו-24.11  – במהלך סופי השבוע יתקיימו מגוון אירועים ייחודיים ביקבים השונים באזור:

  • יקב עמק האלה בקיבוץ נתיב הל"ה יקיים אירוע "שישי ביקב" עם בראנצ' מפנק הכולל טעימות יין, ובנוסף יתקיים ביקב אירוע טעימות מיוחד בכוסות רידל לצד כיבוד קל.
  • ביקב קדמא בכפר אוריה יקיימו את השקת יינות 2015 וכן ערב מוזיקה מיוחד עם פרוייקט "לה גיטנה" של לירון מיוחס – אמנית כלי הקשה וזמרת במופע מכשף.
  • ביקב כרמי יוסף BRAVDO וביקב יהודה בשורש יתקיימו טעימות מודרכות של יינות לצד כיבוד קל
  • יקב הדר בעגור יקיים קונצרטים של הרכב של הפילהרמונית הישראלית וכן טעימות יין.
  • ביקב שורק בנחשון תתקיים סדנה העוסקת בנושא אזוריות ביין עם טעימה של יינות סירה מענבים שגדלו בארבעה אזורי גידול שונים והשף ירון אורלב יארח עם מנות טאפאס ים תיכוניות וטעימות מהטאבון.

בשלושה ימי שישי של הפסטיבל, 10.11; 17.11 ו-24.11 יתקיימו סיורי יין מודרכים שישלבו ביקור ב-3 יקבים שונים בכל פעם עם טיול בין נופיה התנ"כיים של מטה יהודה. הסיורים המודרכים יתקיימו באוטובוס ובמסגרתם אפשר יהיה לבקר במנזר השתקנים בלטרון ובאנדרטת אלכסנדרוני, לטעום מיינות היקבים מוני ושורק, לנסוע בדרך הפסלים, לשמוע את סיפורו של שמשון הגיבור ולסיים בטעימות ביקב צרעה, לבקר בכנסיית דיר רפאת ולטייל במקום בו שיסע שמשון את האריה ובמקום בו שכנו לוחות הברית בדרכם מעקרון לירושלים. בימי שבת יתקיימו סיורים מודרכים של מורה הדרך הרצל חובב, ברכבים פרטיים.

 ניתן להזמין מקומות ולאכול בתיאום מראש בבתי הבשלנים, וגם לשלב ביקור במבשלות הבירה ובבתי האמנים במהלך סופי השבוע. במטה יהודה מדגישים כי צריכת האלכוהול אינה מיועדת לנהגים ומזמינים את המבקרים המעוניינים בכך להזמין מקומות לינה בצימרים וליהנות מאירוח כפרי מפנק במלונות מטה יהודה. המבקרים הלנים במקומות הללו ייהנו משירות הסעות בחינם מבתי המלון והצימרים לאירוע הפתיחה ובחזרה למקום הלינה בתום האירוע, בהרשמה מראש.

לפרטים נוספים: מחלקת התיירות מטה יהודה

טלפון: 8108* או 02-9958650

פרטים נוספים באתר "הלב הירוק" – תיירות מטה יהודה

לעמוד הפייסבוק 'הלב הירוק תיירות מטה יהודה'

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר