אבישי כהן, מוזיאון ישראל (צילום: orit pnini, תומר אפלבאום)
אבישי כהן, מוזיאון ישראל (צילום: orit pnini, תומר אפלבאום)

"הייחוד בפסטיבל הג'אז: הלוקיישן המדהים של מוזיאון ישראל"

אבישי כהן, המוזיקאי הבינלאומי והמנהל האמנותי של פסטיבל הג’אז, מדבר בהתלהבות על ירושלים ועל המופעים הצפויים בפסטיבל, שיתקיים בימים רביעי עד שישי

פורסם בתאריך: 25.11.17 09:53

אמן הג'אז הבינלאומי אבישי כהן מתגורר בתקופה האחרונה בגואה שבהודו, אך בזכות הניהול האמנותי של פסטיבל הג’אז הירושלמי, שייפתח ביום רביעי הקרוב כשהאירועים יתקיימו ברחבי מוזיאון ישראל, הוא נחשף בשנים האחרונות לירושלים כפי שמעולם לא הכיר, ממש כמו תייר. "הפסטיבל הוא הזדמנות עבורי לבלות ימים ולילות בירושלים”, הוא אומר, "ופתאום אני מסתובב בה, הולך לשוק, חווה את העיר יותר. כל האמנים שהבאתי בשנתיים האחרונות לפסטיבל פשוט עפו על ירושלים בזכות הסיורים שעשינו אתם. ובאמת: לראות מקומות בעיר, להשקיף על הנוף, לשמוע סיפורים, לאכול ולהסתובב – זה מדהים".

הקריירה הבינלאומית של כהן מאפשרת לו להסתובב בעולם ולהתבונן על הכל בפרופורציות הנכונות. כהן החל את הקריירה המקצועית שלו כבר בגיל עשר, אז ניגן בביג בנד של בית הספר רימון. מיד עם סיום התיכון עבר ללמוד במכללת ברקלי שבבוסטון, ומשם עבר לניו יורק והפך מהר מאוד למוזיקאי בעל שם עולמי. בתקופה האחרונה הוא מופיע בעיקר עם שני הרכבים: ‘אבישי כהן קוורטט’, עמו הקליט שני תקליטים בשנה האחרונה ללייבל ACM, אחד החשובים בעולם הג’אז כיום, ו’ביג וישס’, הרכב אקספרימנטלי יותר.

"אני במקום הכי טוב שהייתי אי פעם", הוא אומר בהתלהבות, "מוזיקלית, אנושית, רוחנית ונפשית. כל טור הוא ממש חוויה רוחנית עבורנו, וכל השנים אני רק הולך ומתרגש יותר ויותר ממה שאני עושה".

התרגשות רבה מעורר בו גם פסטיבל הג’אז הקרוב, עליו הוא אומר כי "הפסטיבל השנה ממשיך לחבר בין סגנונות שונים, בין קצות העולם, להכיר קולות פורצים שאסור לפספס ולאתגר את המוכר במפגשים חדשים וחד פעמיים. השילוב הייחודי בין האכסניה המדהימה של הפסטיבל – מוזיאון ישראל – לבין המוזיקה מעלה את החוויה לרף חדש, אותה ניתן לחוות רק בירושלים ורק בפסטיבל הזה. מרגש לראות את הפסטיבל מתפתח ומתהווה והופך לחלק בלתי מעורער מנוף הסצנה המוזיקלית בישראל, ובעולם בכלל".

 

 

הפסטיבל, שיימשך עד ליום שישי, יכלול מופעים של אמני ג’אז מובילים מהארץ והעולם, הפקות מקור מיוחדות לפסטיבל, שיתופי פעולה בין יבשתיים, מופעים חד פעמיים שיפרצו ברחבי המוזיאון, כיתות אמן וג’אמים לתוך הלילה ללא תשלום.

"הייחוד של הפסטיבל הוא הלוקיישן המדהים של מוזיאון ישראל", אומר כהן, "המוזיאון מרהיב ומהווה חוויה בלי קשר לפסטיבל. כשמשלבים את האמנות עם המוזיקה ואמנים מכל העולם זו חוויה עוצמתית. יש המון שילובים השנה של אמנים ישראלים עם מוזיקאים מחו”ל. שילובים אותנטיים שזרמו באופן טבעי ויוזמות של מוזיקאים".

הפסטיבל שם דגש על מחירי כרטיסים נוחים, ומחיר כרטיס יומי לשישה מופעים בגלריות, עומד על 110 שקלים בלבד. כרטיס למופעים בגלריות ולמופע אודיטוריום אחד עולה 165 שקלים; וכרטיס לכל המופעים בגלריות ולשני מופעי אודיטוריום עולה 220 שקלים.

"יתרון בולט של הפסטיבל הוא כרטיס הכניסה", אומר כהן, "אני יודע מה קורה בארץ בתחומים האלה ואני חושב שזה נגיש באופן חריג. גם אם אתה ילד בן 16 או סטודנט תפרן ואתה מת לשמוע משהו, אתה יכול להשיג 100 שקלים, שערכם יהיה שווה במיוחד בהתחשב במה שמוצע תמורתם. זה הופך את הפסטיבל לנגיש, וכל החוויה של הקהל היא אחרת, הטרוגנית ומעניינת. מאוד חיובית, ויש שם אווירת קסם. מי שבא מגיע לחוויה, והשילוב של המחיר נתן למי שבא את האופציה לקחת סיכון. כשמדברים על 'פסטיבל ג’אז' זה כבר מרתיע 90 אחוז מהאנשים, שלעולם לא ילכו לפסטיבל ג’אז. הרבה אנשים חוששים מסגנון המוזיקה הזה אבל הפסטיבל הזה הוא אחר, ומכוון לכל מי שאוהב מוזיקה טובה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר