חיים גורי (צילום: ורדי כהנא)
חיים גורי (צילום: ורדי כהנא)

בית הקונפדרציה: ערב מחווה לחיים גורי

האירוע יתקיים ביום שלישי במסגרת תוכנית 'סנהדרין של שירה' לרגל 70 שנות עצמאות למדינה

פורסם בתאריך: 15.1.18 11:11

ערב מחווה מיוחד לכבוד חיים גורי בבית הקונפדרציה: במסגרת התוכנית 'סנהדרין של שירה' שנפתחת החודש לרגל 70 שנים לעצמאותה של מדינת ישראל, ייערך ערב מיוחד להוקרת פועלו של אחד מגדולי המשוררים הישראליים. בערב ישתתפו פרופ' דן מירון, המשוררת אגי משעול, המשורר, המחזאי והאדריכל תמיר גרינברג והמשורר יונדב קפלון.

זהו מופע הפתיחה של התוכנית 'סנהדרין של שירה', בעריכתו ובהנחייתו של המשורר בנימין שבילי, שבמסגרתה ייערכו מחוות לעשרה משוררים, שכל אחד מהם נחשב לקול דומיננטי ומשפיע בשירה העברית העכשווית. גורי הוא אחרון המשוררים מדור קום המדינה שעודנו בחיים, מה שהביא את יוצרי התוכנית לפתוח אותה במופע מחווה לכבודו.

 

גורי, יליד 1923, הוא משורר, פזמונאי וסופר, עיתונאי ואף יוצר קולנוע ישראלי, שקיבל את פרס ישראל לשירה בשנת 1988. הוא נחשב לאחד הקולות הבולטים בדורו בכל הנוגע למלחמת העצמאות, ופרסם יותר מ-20 ספרי שירה וספרי פרוזה, לצד רשימות עיתונאיות, עדויות, תרגומי יצירות מצרפתית ועוד. חייו של גורי הולכים יד ביד לצד התפתחותה של מדינת ישראל: הצטרפותו לפלמ"ח, יציאתו למחנות העקורים בהונגריה בשליחות ארגון ההגנה וכמובן – השתתפותו בשלוש ממלחמות ישראל: העצמאות, ששת הימים ויום כיפור.

חיים גורי (צילום: ורדי כהנא)

חיים גורי (צילום: ורדי כהנא)

כאמור, ערב המחווה לגורי ייערך ביום שלישי, 16.1, בשעה 20:30 בבית הקונפדרציה (20 שקלים). המופעים הבאים אחריו: 'אורי צבי גרינברג, אדון המשוררים' (13.2); 'נתך זך, שובר הכלים המורד במוסכמות' (13.3).

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר