פסטיבל צלילים בעתיקה בשנה שעברה (צילומים: קובי שרביט)
פסטיבל צלילים בעתיקה בשנה שעברה (צילומים: קובי שרביט)

ארבעה לילות, עשר במות ו-40 מופעים: פסטיבל הצלילים בעיר העתיקה חוזר

החל מיום שני ועד ליום חמישי תוכלו ליהנות משלל מופעים חינמיים בין סמטאות העיר העתיקה. בתפריט: תיסלם, עמיר בניון, ברי סחרוף, טונה ועוד ועוד

פורסם בתאריך: 8.3.18 11:51

ביום שני הקרוב, 12.3, ייפתח פסטיבל המוזיקה "צלילים בעיר העתיקה", אשר יתקיים מדי ערב עד חמישי, בין השעות 20:00 ועד 23:00.

לדברי אלון אפגין קב"ט האירוע, סידורי האבטחה שתואמו עם המשטרה עבור הפסטיבל, יכללו עשרות שוטרים ומאבטחים שיאבטחו את המבקרים. "האבטחה כוללת את המתחם כולו, וכל מי שיכנס יעבר דרכה בדרך זו או אחרת", הוא אומר, "כוחות גלויים וסמויים יימצאו בשטח וכל המבואות והשערים יהיו מרושתים במאבטחים, סדרנים ושוטרים. יהיו הרבה כוחות אבטחה במקום על מנת ליצור אווירה בטוחה. חלקים במתחם יהיו מגודרים, ובמקומות בהם אין גידור יוצבו סדרן ושוטר כדי לבדוק את הנכנסים".

ואחרי כל הבדיקות, ממתינה לכם חוויה מוזיקלית יוצאת דופן שכוללת ארבעה לילות של מוזיקה חוצת תרבויות, עם כ-40 הופעות חינמיות ונוף קסום ועוצר נשימה של העיר העתיקה. יותר מזה כנראה שלא צריך ומכל הטוב הזה תוכלו ליהנות במסגרת הפסטיבל, שזוהי שנתו השביעית. האירוע הוא יוזמה משותפת של הרשות לפיתוח ירושלים, המשרד לירושלים ומורשת והעירייה ותחת ניהולה והפקתה של החברה העירונית אריאל.

הפסטיבל כולל מסלול מעגלי בעיר העתיקה, שבו במות עם מופעים מוזיקליים, מיצגים אמנותיים ופעילות אינטראקטיבית. מטרת הפסטיבל הינה לתת במה למוזיקה ישראלית על גווניה וכן לחשוף את הקהל למוזיקה הערבית האותנטית והמודרנית.

פסטיבל צלילים בעתיקה בשנה שעברה (צילום: קובי שרביט)

פסטיבל צלילים בעתיקה בשנה שעברה (צילום: קובי שרביט)

תכנית הפסטיבל כוללת מופעים שונים בבמות לאורך המסלול. בבמה המרכזית בשער יפו יתנו מדי ערב שלושה אמנים בולטים הופעות בנות שעה כל אחד. את המופעים יפתחו ביום הראשון הג'ירפות, נתן גושן ותיסלם. ביום השני SHIRAN, אמיר דדון וברי סחרוף. ביום השלישיAVEVA , A-WA ודודו טסה שיארח את היבה בטחיש. ביום האחרון יופיעו ארמון בזמן, אלון אולארצ'יק וטונה. גם ברחבת החורבה יופיעו מדי ערב אמנים בעלי שם: ביום הראשון של הפסטיבל יופיע עמיר בניון. ביום השני יארחו שי צברי ונבחרת הגרוב את אריאל זילבר. ביום השלישי יופיע אהוד בנאי וביום האחרון יופיע אביתר בנאי. מדי ערב לאחר המופעים הללו יופיעו ברחבה תזמורת חיבה או תזמורת הרחוב הירושלמי.

עוד במסגרת הפסטיבל: במרגלות מגדל דוד תיבנה במה מיוחדת עליה תופיע תזמורת "פירקת אל נור", הרכב נגנים על טהרת המוזיקה המזרחית הקלאסית ומורכב מצוות נגנים יהודים, נוצרים, מוסלמים ודרוזים.

ברחוב הפטריארכיה הארמנית המבקרים יזכו למופע בהשראת "חלום ליל קיץ" של ויליאם שייקספיר, עם מגוון דמויות ומיצגים מושקעים שמשלבים בין מוזיקה לתיאטרון; אמני וידאו ארט ואנימציה יתמקמו בסמטת סנט ג'יימס הציורית ויקרינו על גבי החומות פס קול מוזיקלי שילווה את המבלים לאורך דרכם בסמטה; בקארדו הפתוח יועלה "THE ROYAL PLAYBACK ORCHESTRA" מיצג אינטראקטיבי מקורי של כסאות מוזיקליים מול תזמורת אמיתית.

זהו? ממש לא. בקישלה יתקיים מיצג "הגרמופון" – במסגרתו יוצב גרמופון ענק, והעוברים והשבים יוזמנו לסובב את הידית שלו וליצור אנרגיה שתאפשר ניגון שירים שונים של אדית פיאף, אום כולת'ום, לואי ארמסטרונג, יוסי בנאי ואחרים; בשוק הצורפים יעברו המבקרים דרך "שביל הכפילים", מפגש עם זמרים מוכרים ואהובים אשר הלכו לעולמם, אותם יגלמו אמני רחוב; ושוק הקצבים יארח את להקת שורוק עם רפרטואר רחב של ענקי המוסיקה הערבית, דוגמת פאריד אל אטרש, אום כלתום, עבד אלחלים חאפז ועוד. בנוסף יעלו חברי הלהקה שירים עממיים שעברו מפה לאוזן, ומוסיקה ערבית מודרנית.

 

פסטיבל צלילים בעתיקה בשנה שעברה (צילום: קובי שרביט)

פסטיבל צלילים בעתיקה בשנה שעברה (צילום: קובי שרביט)

בנוסף לכל האירועים הללו, כיכר המוריסטאן תארח בכל ערב מסיבת אוזניות שם יוכלו הרוקדים להתחבר לטעם המוזיקלי של ישראל אהרוני, אסף אמדורסקי, דלית רצ'סטר ועופרי גופר.

"צלילים בעיר העתיקה". ב'-ה', 15.3-12.3, 23:00-20:00. העיר העתיקה. כניסה חופשית.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר